Is er iemand die tijdens de behandeling in de MMM een osteopaat heeft geraadpleegd? Zo ja, deed het voor jouw gevoel wat? Gooit het m'n hele hormoonhuishouding niet verder op z'n kop?
Als je dat zou willen, zou ik dat voorafgaand aan een cyclus/behandeling doen. Ik doe nu zelf acupunctuur ter voorbereiding aan de ivf, omdat ik mijn lichaam in balans en sterk genoeg wil hebben. Tijdens ivf wil ik ook ondersteuning hiervan hebben, en haar advies was om vooraf ook langs te komen. Ik zelf heb hier veel aan gehad na mjn mk, en gebruiken het nu weer om alles in balans te krijgen en straks tijdens de behandeling om te ondersteunen. Ik zou zelf niet midden in een cyclus/behandeling starten met een osteopaat of wat dan ook, maar de cyclus/behandeling afmaken en hierna ermee starten. Wellicht kan je de osteopaat bellen, en dit zelf voorleggen?
Ik ben nu toe aan mijn 4e iui en heb toevallig vorige maand en die maand ervoor een behandeling door een osteopaat laten doen. Ik had rechts eigenlijk nooit echt een goed groeiend eitje, dat had ik nu wel. Vorige maand hadden we pauze, dus toen was ik niet onder controle in het ziekenhuis (ze hadden daar vakantie, vandaar), dus ik weet het van de vorige maand natuurlijk niet. Ze behandelt mij wel alleen tussen mijn ongi en mijn eisprong, ze wil niet na mijn eisprong rommelen, omdat ze bang is dat er dan misschien iets groeit en ze dat in de weg gaat zitten of in de verdrukking brengt. Dat zou ik ook aanraden zo te doen! Het voelt in ieder geval heel fijn en ik denk dat ik er wel baat bij heb!
Ik ben na mijn eerste miskraam bij een Osteopaat geweest. Was erg fijn, zorgde er ook voor dat mijn miskraam eindelijk stopte (na ruim 3 maanden bloedverlies). Behandelen na de terugplaatsing deed de mijne ook niet. Ben totaal drie keer geweest en toen was ik van de spanning in mijn onderrug en buikstreek af dus het heeft mij wel geholpen. (niet om zwanger te raken, daarvoor had ik ICSI nodig, maar wel om me beter te voelen).
Ik ben ook de maanden voor de start van iui bij de osteopaat geweest. Na mijn hsg had ik elke maand van ovulatie tot menstruatie rugpijn, hier heeft ze me vanaf geholpen en ze heeft mijn lichaam zo goed als het kon klaargemaakt voor iui. Ze adviseerde om tijdens iui eerst te stoppen om de iui zijn werk te laten doen. Ik werd er vooral ook heel ontspannen van.