De juf al inlichten?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Windows, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Oké 16 aug.begint de school hier weer en eindelijk breekt dan het laatste jaar aan voor mijn jongste(ik zeg eindelijk,omdat hij diverse malen getreiterd is door een meid uit zijn klas)
    Nu heeft die meid,een jongen uit hun klas verteld,dat hij tegen M.(mijn zoon)moest zeggen dat hij komend schooljaar gaat boeten voor wat ie gedaan heeft:$
    Nu ga ik in de 1e instantie uit van grootspraak,maar toch...
    Het laatste jaar,zo'n belangrijk jaar,Cito,Werkweek enz.
    Ze horen zich toch gaan te richten op hun toekomst of zie ik dat nou verkeerd?En zich helemaal niet bezig te houden met het leven zuur te maken van klasgenoten?
    Het is in groep 7 al een keer zó de spuigaten uitgelopen,dat ik ook de meester,die ze toen hadden heb ingelicht(zie ook de Lounge)hij heeft het probleem toen ook goed aangepakt maar die meid blijft dus bezig tegen M.:x
    Nu krijgen ze in gr.8 een juf,zal ik haar alvast op de hoogte stellen,zodat ze extra alert kan zijn,of overdrijf ik?

2. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik vind niet dat je overdrijft. Als ik jou was zou ik eerst een week afwachten of je zoon thuiskomt met verhalen dat hij weer getreiterd is.

Toen mijn zoon nog op de basisschool zat, had hij ook zo'n etterbak in de klas. Maar gelukkig ging het laatste schooljaar best goed.

Ik hoop voor je zoon dat het meevalt, en anders naar de juf stappen en eisen dat er wat aan gedaan moet worden. Je staat vaak machteloos, omdat de ouders er meestal niks van aantrekken.

3. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Kijk ik wil me er zo min mogelijk mee bemoeien maar ze moeten elkaar gewoon negeren en dat weten ze...

4. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Ik zou het bespreekbaar maken, want op shool hoort niet gepest te worden en dit klinkt toch echt zo.

Alleen het zeggen kan al ee drempel zijn voor je zoon om met plezier naar school te gaan.
    Ik ben van menig dat kinderen pas goed kunnen leren als ze met plezier naar school gaan.

Succes!

5. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Hallo,

Ik werk zelf in het basisonderwijs in groep 6. Ik zou het prettig vinden om dit in het begin van het schooljaar te weten. Zo weet je er al van af en kun je ook beter reageren.

Kinderen kunnen helaas erg gemeen zijn tegen elkaar en elkaar het schooljaar behoorlijk verpesten.
    Ik hoop dat het snel opgelost wordt en dat je zoon een leuk schooljaar krijgt. Zo'n laatste jaar is altijd wel speciaal.

Succes!

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Zeker bespreken. Liefst nog voor het jaar echt begint. Dan kan de juf meteen haar plan er op aanpassen en het vanaf het begin aanpakken. Ik zou zeker niet afwachten, want in de eerste week worden de onderlinge verhoudingen gezet!

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    potjan3 die meid moet een pak rammel hebben
    en dan wel van jouw zoon
    hupsakee meteen over 1 keer goed van zich afbijten.

de ouders van dat meisje zijn die niet in voor een gesprek?

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.933
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het goed is, heeft de vorige leerkracht dit ook doorgegeven aan de huidige leerkracht. Althans: op de meeste scholen is een overdracht wel gebruikelijk. Daarbij wordt natuurlijk niet elk ruzietje doorgegeven, maar als kinderen langdurig ernstige problemen met elkaar hebben gehad, dan kaarten we het toch even aan.
    Toch zou ik het voor de zekerheid even melden. Mocht het niet doorgegeven zijn, dan kan de nieuwe leerkracht er toch gelijk alert op zijn. Als het eenmaal uit de hand loopt, is het vaak een stuk moeilijker om de boel weer in het gareel te krijgen. Vraag dan gelijk even of zij bij de vorige leerkracht navraagt hoe hij het vorig jaar heeft gedaan.

9. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    pesten is zo naar....mijn dochter is er echt ziek van geweest....wilde niet meer naar school, buik pijn hoofdpijn....verzin het maar of ze had t om niet naar school te gaan.....de leraar wist er van, is met dr ouders gepraat alles maar niks werkte....uiteindelijk moest ze naar school en is het uit de hand gelopen en werd ik gebeld omdat mijn dochter gevochten had...nou die had ik nog nooit gehoord....mijn dochter en vechten....daarna is ze nooit meer gepest....

nu gaat ze naar de middelbare school...kijken hoe t daar gaat...

maar om te antwoorden op je berichtje...ik zou de juf van te voren inlichten...zodat ze zich dr op an voorbereiden...

10. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Zeer zeker de juf inlichten!Mijn dochter gaat naar groep 8 dus idd een belangrijk jaar met al die toetsen.

11. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik ben zelf juf van groep 7 en ik zou dit heel graag willen weten. Dit zal vast in de overdracht van de vorige leerkracht staan, maar de kijk van moeder is altijd heel prettig vind ik.

12. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Met die ouders valt helaas niet te praten...
    ben nog wel een tijdje met die moeder om gegaan maar ze bleek niet zo aardig als dat ze deed voorkomen:$

Deel Deze Pagina