Wie laat prenatale screening uitvoeren?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Merqies, 8 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merqies

Merqies Lid

14 jul 2012
    5
    0
    0
    Werk - fulltime
    Nederland
    Hallo dames,

Ik ben nieuw op dit forum. Erg leuk en fijn om zoveel herkenning te kunnen terug lezen.

Vandaag hebben wij een echo gehad en zijn dolblij :) Na de echo werd gevraagd of wij de combinatietest willen uitvoeren. Ik had er wel wat over gelezen, maar begin nu sterk te twijfelen of we dit wel zouden moeten doen. Ik voldoe niet aan de criteria van boven 36 jr en medisch.
    Heeft er iemand ervaring met dit onderzoek?

Groet,
    Merqie

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb er geen ervaring mee, maar de beste vraag die je jezelf kunt stellen is: wat doe ik met een minder goede uitslag?? Laat je vervolgonderzoek doen (vwp) of laat je het zitten???

3. Merqies

Merqies Lid

14 jul 2012
    5
    0
    0
    Werk - fulltime
    Nederland
    Ja precies, daar zit ik nu dus ook mee.
    Het ging zo snel en mijn eerste reactie was "doen!"
    Kies jij er bewust voor om het niet te doen?

Gr. Mer

4. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hoi Merquis,

Ik ben 25 en was geen risicogroep, toch heb ik het laten doen maar als ik nog eens voor de keuze zou staan zou ik het absoluut niet doen. Onze uk had een nekplooi die wel onder de 3,5 mm zat maar wel wat dikker was dan "normaal". Zodoende na de combinatietest een week in de stress gezeten of alles wel goed was met de uk. Na een week de uitslag gekregen dat omdat ik verder was dan 12 weken, 13 weken en 3dgn hieruit een dikkere nekplooi kon voorkomen en dat deze nekplooi dus "normaal" was voor mijn zwangerschapsduur. Het bloed was in orde dus geen verhoogde kans.