moedervlek verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hallo allemaal,

zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? Ik heb zogenaamde halo neavie ( Halo-moedervlek: informatiefolder voor patinten ) . Nu is er één iets grotere moedervlek die wat raar doet. Mogelijk omdat m'n lichaam wat meer moeite heeft om hem op te ruimen, maar mogelijk dus om dat er wat mee aan de hand is.
    De huisarts gaat hem dus over een paar weken verwijderen voor de zekerheid. Plaatselijk verdoven en dan wegsnijden. Waarschijnlijk één of 2 hechtinkjes, en klaar.
    Ik mag/moet het dingetje naderhand zelf afgeven in het ziekenhuis, waar hij (standaard) onderzocht wordt (ziekenhuis ligt op de route naar huis).

Maar nu voel ik me er enigszins laconiek over, anderzijds toch wat twijfelachtig... of tenminste, de twijfel slaat toe. Wat kan ik verwachten? Qua pijn met name? Qua genezing? De huisarts gaf aan dat ik gewoon kon zwemmen, nouja 1 of 2 daagjes niet, zodat de hechting even goed z'n werk kon doen, maar daarna kon het wel.

Het klinkt allemaal heel simpel enzo, maar ik ben benieuwd: Is dat ook zo?

alvast bedankt :)

groetjes
    Athina

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mij is er 10 jaar geleden eentje weggehaald, die zat precies onder mn bhbandje en begon te jeuken en te groeien, dus die hebben ze ook weggehaald, zeker nadat hij open sprong.

Toen was hij weggesneden en daarna dicht geschroeid, had geen hechting. Wel een verdoving, 1 prikje.
    Ik was zo weer buiten, binnen 10 minuten iig.

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik heb een redelijke grote weg laten snijden ...maar de ha heeft ook een klein beetje gebrand .....heb er never nooit last van gehad ....

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Ik moet eigenlijk ook, al hoewel ik er geen last van heb. Hij zit gewoon op een rotplek!!
    Ik heb 'm precies tussen mn lies zitten! En als ik mn scheer down under, dan scheer ik dr af en toe wel perongeluk over heen! Maar ik durft 'm echt niet weg te halen! Het zit gewoon op een rotplek, dat is punt één en als ik hechting krijg, zal 't ook wel gevoelig zijn met lopen e.d.
    Daarbij hou ik niet van snij werk in mn lijf! ( Al heb ik wel 11 tattoo's, maar gaat om 't gevoel )

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik heb het in mijn gezicht gehad. Vlakbij mijn oog. Plaatselijke verdoven was het vervelendste. Daarna voel je gefriemel. Al was het bij mij poliklinisch door een huidarts, denk ik dat de huisarts het net zo doet. Ik kreeg de eerste dagen pleistertjes (zwaluw-nog-iets) mee om het wondje goed bijelkaar te houden en na een paar dagen mocht die eraf. Toen de hechtingen eruit waren (zo gepiept) was het nog een tijdje een beetje rood. Nu zie je er bijna niets meer van. Opletten met zon etc.

Ik kreeg goed bericht van het lab.

Hoop dat het je meevalt. Het is beter dat je het nu laat onderzoeken, succes!!

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er 1 laten verwijderen op mijn rug en 1 op mijn kin.
    Die op mijn rug was met verdoving, niks van gevoeld.
    Die op mijn kin werd ook verdoofd, maar moest daarvoor nog een keer weer komen.
    Toen ik weer kwam ging hij het restandje van de moedervlek op mijn kin wegbranden.
    Hij deed dit zonder verdoving omdat het dan mooier werd.
    Nou ik liep duizelig het ziekenhuis uit!
    Maar verder nooit ergens last van gehad

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ik heb een paar weken geleden ook 1 laten weghalen door de huisarts, de verdoving was een raar gevoel, en verder er niks van gevoeld.
    daarna hechtingen erin, van die hechtpleisters er nog op en klaar.
    niks om je zenuwachtig om te maken, stelt niks voor.
    ik mocht 4 dagen niet douchen, dat vond ik nog het ergste van alles:p

succes!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt voor de reacties allemaal, dat stelt me gelijk weer een stuk gerust :)

9. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb er een maand of 2 geleden 2 laten verwijderen. 1 grote dikke moedervlek die inderdaad gehecht moest worden en een kleinere.

De verdovingen zijn even pijnlijk maar dat is maar een split second. Ik vond die grote moedervlek verwijderen echt wel pijnlijk, van die kleine niets gevoeld. Nu heb ik altijd al issues met verdovingen zo ook toen.

Ik heb ze er donderdag weg laten halen de vrijdag die week daarop mochten de hechtingen eruit. Persoonlijk zou ik niet gaan zwemmen ivm ontstekingsgevaar. Mij werd het in ieder geval afgeraden en ik moest het de eerste dagen met douchen zelfs drooghouden.

Toen die hechtingen erin zaten wel een trekkend gevoel soms wat pijnlijk maar viel echt wel mee. Inmiddels aan het wegtrekken tot een litteken.

Overigens zijn er verschillende manieren heh. Die van mij zijn weggesneden.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb er ook meerdere laten weghalen en het is inderdaad zo gepiept. Ik heb alleen het nadeel dat ik rare litteken vorming heb. Ik hou er rare dikke bobbels aan over. En in de winter als het echt koud is dan gaan ze steken

11. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik werk in een huisartsenpraktijk en help een arts vaak met het wegsnijden van moedervlekken enz.
    En het steld idd weinig voor hoor. En het is iets wat dagelijks gebeurd.

Even een injectie om te verdoven. Die voel je wel even maar echt pijnlijk, nee.
    Daarna gaan ze de moedervlek wegsnijden, en als je goed verdoofd bent voel je hier niets van. En dan de hechtingen.

De meeste mensen hebben van de hechtingen geen last. Het gaat vaak een beetje jeuken, maar dat was het.

12. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Bij mij zijn er een half jaar geleden tien tegelijk weggehaald (ja, ik heb er heeeeeeel veel).
    Ik vond het niks voorstellen en het herstel was snel en goed. Alleen eentje op de rand van mijn broek ging iets irriteren.

Niks om je druk over te maken meid!! Succes!

13. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik heb er 2 weg laten halen en ik zou het zo weer doen!
    ideaal ik mocht alleen een paar dagen niet werken omdat het op mn onderrug zat en dan kon het open scheuren als ik zou bukken maar het word gewoon verdoofd ze lepelen het eruit met een lepel mesje paar hechtingen en klaar ik heb er nu 1 onder mn kin die wil ik misschien ook ooit weg laten halen als hij groter word.

nee je hoeft er niet tegenop te zien je houd wel een klein litekentje over

14. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ik ook eentje op mijn rug die tijdens mijn zwangerschappen een beetje gegroeit was. Ik was super bang, maar ging naar de huisarts, verdoving prikje erin (waar ik niets van voelde) en weg gebrand, voelde ik klein beetje maar daarna pleistertje erop en thats it. Binnen 5/10 min klaar. Stelt niks voor!

15. Ik heb een moedervlek op mijn gezicht laten weghalen.
    Dit moest wel door een plastische chirurg. Ik werd plaatselijk verdoofd en een week of 2 a 3 later werden de hechtingen eruit gehaald.
    Ik had zelf thuis ook wel even gespiekt.. onder de pleister... maar mijn god.. ik dacht dat komt nooit meer goed!! Ik leek wel een piet piraat! 7 hechtingen onder mijn oog!
    Maar het is heel mooi geworden!

16. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Bij mij heeft de huisarts er 3 maanden geleden een weggehaald (dit was dan wel een grote dikke).
    Deze is weggebrand en daardoor geen hechtingen nodig.
    Was wel verdoofd en heb er geen pijn of napijn aan gehad.
    Behalve een trekkend gevoel in mijn nek (omdat hij dus net op het draaigedeelte van mijn nek zat) Dus dan gaat de korst zeg maar scheuren.
    Verder ziet het er nu al super mooi uit, van de zomer zal het wel even een blekere plek zijn, maar volgend jaar zie het waarschijnlijk niet meer.

jaren terug (ik was denk ik 7) ook 1 weg laten halen. Daar zie je ook niets meer van.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euhm sorry hoor, maar pijn en zo ligt er gewoon aan waar dat ding zit!

Ik had er eentje van ongeveer 1cm net boven mijn enkelbot, op de binnenkant van mijn rechterbeen.

Maar ze hebben die dus weg moeten snijden...en diep ook...heb een litteken van wel 6cm....En ik kreeg 6 hechtingen en een hechtpleister erop...en dan nog een kous om trombose te voorkomen en de wond aan te drukken..maar dat komt omdat er druk op komt als je loopt.

Ik mocht lopen, maar heb dat 4 dagen niet gekunnen zo een pijn....en heb ook idd niet mogen douchen (wel voet in zak) totdat de wond genezen was hoor! Na 1 week mocht die pleister eraf...en na 1,5 week zijn de hechtingen eruit gehaald....Heb die kous nog 3 weken moeten dragen!!

Dus het ligt eraan, het verwijderen niet gevoeld hoor, dat waren 3 prikken voor verdoving en toen voelde ik niets meer hihi.

Verdoving prikt erg als het in word gespoten maar is zo over.

Hopelijk heb je er zelf geen last van TS!! En succes ermee!

Groetjes,
    MIrnda

Deel Deze Pagina