Dat huilen huilen huilen na de voeding klinkt ieg wel als niet voldaan, zielig. Je kolft neem ik aan extra om je productie te verhogen he? Maar vergeet niet dat je er ook de boel mee verstoort. Het lijkt mij handiger om steeds na de voeding te kolven voor dat doel. Dan volg je zijn ritme, zijn je borsten voor de volgende voeding steeds weer vol en hoef je hem dus niet steeds ook flesjes te geven (verstoort ook het ritme tenslotte en hij went maar aan makkelijke sloten melk zeg maar), maar alleen als hij echt na een voeding niet is stil te krijgen. Weet niet wat die artikelen daarvan zeggen hoor, en wat andere mama's hier vinden. Succes ieg, erg goed dat je zo je best doet!
3x 20mg per dag. Ik mag nog iets ophogen maar dat doe ik liever niet omdat het ook in de melk terecht komt. Babel, weet ik dat dat beter is, maar Sam is steds zo afgeleid van alles dat hij aan de borst maar een oaar slokjes neemt en dan niet meer wil Kolven helpt beter om de boel op te voeren heb ik al gemerkt, anders lukt het me niet. Maar het allergrootste "probleem". Is dat kolven te plannen is en voeden niet. Na een voeding nog kolven gaat niet samen met voor nog een kind moeten zorgen, ik heb er ook nig eentje van 2. Sam heeft vanochtend fv gedronken, 150cc! Dus dat is fijn, dan kan ik aanvullen enkel als het nodig is.
Hmm, o ja, die fase van de afleiding, lastig. En is dat als hij komt voor de voeding, of als je hem op jouw verzoek aanlegt (en dus misschien nog geen trek heeft)? En je kunt ivm je andere kindje natuurlijk niet ergens heel rustig, in het donker bij wijze van spreken gaan voeden... Dat niet kunnen plannen en een ander kindje hebben rondlopen maakt het ook zeker lastiger, lijkt mij ook ingewikkeld Ik zou toch heel erg oppassen voor teveel "gerommel", zoals mogelijk te vroeg aanleggen dus geen trek, lege borsten als hij net wel trek heeft, flesjes bv en kv. Voor je het weet wil hij de borst helemaal niet meer. Ik kan me wel een periode herinneren dat het hier ook erg rommelig was en ik steeds dacht dat ze tekort kwam. Maar misschien ben je die 4-mnd dip of groeispurt wat ik denk dat het is juist voorbij, en hoeft hij even wat minder? Gaat het ontdekken van de wereld even voor. Zou toch mooi zijn als je hem gewoon het ritme laat bepalen en het zelf laat regelen, maar dan wel uit de borst Als hij dan weinig drinkt ivm afleiding, krijgt hij vanzelf wel weer trek, toch? Durf je het niet aan om helemaal niet meer te kolven? Gewoon hem laten komen, kleime beetjes gekolfde bv of kv achter de hand voor alleen als hij ontroostbaar is aan de lege borst, en ook alleen dan nakolven als je extra hebt moeten geven? Ik ben van zvm de natuurlijke weg zeg maar, maar ik kan jouw situatie natuurlijk niet beoordelen vanaf hier. Als je tenminste nog even door wilt voeden, he. Nu hou ik op hoor, wil je helemaal niet pushen, alleen meedenken.
Ik wil nog even aanvullen: als hij na 2 borsten niet voldaan oogt, leg dan aan 3e en 4e borst aan, oftewel wisselvoeden. Verder: je hoeft natuurlijk helemaal niet te stoppen met zelf voeden als je het voeden op zich prettig vindt! Je kunt gewoon blijven voeden en aanvullen met flessen als dat nodig blijkt te zijn.
Mijn dochter kreeg zelf domperidon voor haar reflux, dat hielp mij in elk geval wel bij het idee om het te nemen (bovendien als ik bv gaf had ze veel minder last van de reflux dan bij aanvullende kv en dus minder medicatie nodig). Persoonlijk zou ik de dosis iets ophogen en zodra je uit de dip bent weer wat afbouwen. Helpt je net even door deze moeilijke periode heen! Bovendien hoef je dan waarschijnlijk ook minder te kolven, minder stress, ontspannender voeden en gaat het ineens een stuk beter. Maar echt super dat je zo doorzet hoor!!!
Nou, vandaag weer een domper. De koelkast en vriezer zijn vannacht overleden, dus ik kon mijn voorraadje zo door de gootsteen spoelen Sam heeft vandaag 1 fles kv gehad en verder bv, had zelfs lekkende borsten net, dat is al weken niet meer voorgekomen! Ik zal eens kijken wat borstvoeding.com adviseert over de domperidon. Als zij zeggen dat ophogen mag, zal ik dat doen.
O, wat balen zeg! Je hebt toch wel de ontdooide melk zoveel mogelijk gegeven en bij jezelf afgekolfd, zodat er minder door de gootsteen hoefde?
Ow shit zeg! Die lekkende borsten zijn goed! Gewoon lekker vertrouwen op de bv zeg ik En dan proberen bij een voeding per dag na te kolven, om weer wat voorraad op te bouwen.
Nou, goed nieuws. Nu een aantal dagen later voed ik weer volledig zelf. Dat had ik echt niet verwacht! Bedankt nog voor alle tips!