volgens mij kan je ALTIJD een voorschot van de bijstand aanvragen. Je krijgt dan dezelfde week nog geld van de gemeente. Als achteraf blijkt dat je geen recht erop had, moet je het natuurlijk terug betalen, maar volgens mij heb jij er zeker wel recht op en zou je het dus gewoon kunnen houden.
Als je het inschrijven op een school nu nog kan regelen kan je ook gelijk je studiefinanciering regelen. Regio noord moet nog 2 weken naar school, dus als je daarbij hoort kan je het deze week nog regelen. Verder zou ik alsnog een aanvraag doen, Ze zijn idd verplicht om je na 4 weken een voorschot van 90% te geven ongeacht je wel of geen recht op uitkering hebt. Heb je geen recht of die maand geen recht dan valt daar ook wel iets op te verzinnen.
Heel lastig allemaal voor jou maar de wereld draait niet om jou en er zijn met jou nog veel meer mensen die in de shit zitten en werk zoeken...
Bij mijn werkgever zoeken ze ook bijna altijd mensen. Zonder vooropleiding ook. Voor meer info mag IEDEREEN pb-en, ik bepaal namelijk niet wie er aangenomen gaat worden.
Meis relax. er staat dat ze meerdere mensen zoeken ko0mt allemaal echt goed meid. Schouders eronder en zoeken reageren en op je strepen gaan staan! Knuff
ik snap TS reactie wel. dit topic draait namelijk wel om haar en als dan iemand anders de werk onder haar neus vandaan wil halen tjaa...
BEgrijp ik best maar om zo te reageren als het duidelijk staat Meer mensen nodig Nee niet echt volwassen Diegene probeert ook te overleven waarom kan zij niet haar kans grijpen?
Tjaa als je ook een kindje hebt dat moet eten is niet je eerste gedachte, dit is mijn topic niet. Dit topic draait misschien om haar, maar het leven van de lezers niet.
Jemig ts reageert gewoon heftig vanwege de situatie waar ze in zit.. das wel te begrijpen.. En nee het lven van de lezers draait niet om haar maar een beetje begrip kan toch wel
Och ik heb zeker begrip voor haar absoluut. Ik zit ook in een k*t situatie. Dat je er wel eens wat uitfloept begrijp ik ook. Maar voordat je berichtje hier staat moet je het typen en verzenden, ik zelf lees altijd mijn berichtje even na en ik zou dan denken nee dit is niet netjes. Maar he ieder haar ding toch. Ik hoop voor ts dat haar situatie verbetert. De vacature waar het om gaat is voor niet passend, dus ik wens haar succes!
Maar je had toch even een pb'tje kunnen sturen in plaatst van zo open en bloot.. Kan me voorstellen dat het bij ts ff verkeerd viel..
Had ik kunnen doen maar niet gedaan. Maar het "probleem" is zoals je hierboven hebt kunnen lezen al opgelost. Dus we hoeven er verder niet meer over uit te wijden toch, laten we weer terug gaan naar het onderwerp van ts. Anders draait het hier weer uit op een welles nietes Succes!!
Wat is het probleem dan?? Omdat ik haar de mogelijkheid geef om eventueel een baan te krijgen? We hebben wel meer dan 1 plekje hoor Denk wel 5 ook als t niet meer is, schrijnend tekort
Maar weer even on-topic verder: Noukje, je gemeente mag je niet zo wegsturen met de boodschap dat je niet in aanmerking komt voor de Bijstand. Dat klopt wel, maar volgens de WIJ (Wet Investering in Jongeren) moeten ze jongeren tot 27 jaar die een uitkering aanvragen een werkleeraanbod doen. Wat ik lees kom je daarvoor in aanmerking. Als je dan nog steeds onder het minimumniveau blijft heb je recht op een inkomensvoorziening tot een bepaald niveau. Voor kinderopvang gedurende je werkuren kun je een beroep doen op de bijzondere bijstand in je gemeente, die vullen volgens mij het tekort aan dat ontstaat na je KOT. http://www.haarlem.nl/fileadmin/Digiloket/Brochure-wet-werk-en-bijstand.pdf Dus gewoon morgen even weer terug gaan, of een afspraak maken voor verdere uitleg. Niet zelf gaan lopen dokteren over stufi etc, alhoewel dat ook een mooie oplossing is. Maar als ik het zo lees staat je hoofd op dit moment niet naar nog meer geestelijk inspannende activiteiten zoals het uitzoeken van stufi en opleidingen etc.
De WIJ is vanaf januari WWB geworden. Als je voor 1 jan 2012 een WIJ uitkering ontving word dat automatisch omgezet in een WWB
Maar inhoudelijk niet kunnen reageren en wel even een vacature voor iemands neus willen vervullen is dat wel? Ongeacht of er meerdere mensen aangenomen kunnen worden? Dat heb ik heus gezien, mijn reactie kwam voort uit het feit dat ik even totaal verbouwereerd was omdat ik er zelf dus niet op die manier achteraan gegaan was! Ergens las ik ook (weet alleen niet meer van wie) dat het onvolwassen is. Daar ga ik maar even niet verder op in behalve dan dat ik dat een redelijk lullige opmerking vind zolang je mij niet kent en niet in mijn schoenen staat. Ik begrijp dondersgoed dat er meerdere mensen diep in de problemen zitten. Ik ben heus niet egoistisch, ben ook niet naief of blind voor de wereld om mij heen. Wel intens bang voor de toekomst en was ook helemaal in tranen toen ik in een snelle blik op de reacties las dat mensen aanboden op de een of andere manier te helpen. Ook alle informatie die er al is gegeven is heel erg fijn. Daarvoor enorme dank! Dat vind ik zo ontzettend lief. Daar was dit topic helemaal niet voor bedoeld. Het wordt mij in mijn hoofd nu echt allemaal veel en veel te moeilijk gemaakt en ik moest echt mijn verhaal kwijt. Mijn beste maatje is nog langs geweest, ze had verder geen nieuws. Morgen belt haar manager mij op. Dan weet ik pas meer. Ik wacht dat dus heel even af, zij had er wel een lichtelijk goed gevoel bij. Hij had begrip voor de situatie maar meer kon ze uit zijn reactie niet opmaken. Dat hij mij terug wilde bellen ziet zij als positief. Hij had immers ook direct nee kunnen zeggen.