Wat denken jullie van Nicola Henin zijn idee over het verslaan van IS?

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by MyMiracle, Jul 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fanona

fanona Bekend lid

Dec 9, 2014
    892
    336
    63
    Ben het wel met hem eens (+ degenen die isis financiert uitschakelen) , alleen jammer dat politiekers er niks mee zullen doen.
    Momenteel worden burgers in Syrië dag in, dag uit uitgemoord door ISIS, Rusland, US en EU. Burgers zitten er middenin en ISIS lijdt geen aanzienlijke schade. Twee weken geleden nog zijn er 85 burers "per ongeluk" vermoord door US, omdat ze dachten dat ISIS daar zat. Maar die debielen maakt geen moer uit dat er burers vermoord worden, ik snap nog steeds niet wat ze willen bereiken met hun groepering, behalve zoveel mogelijk haat en verdeeldheid zaaien en slachtoffers maken. En hoe meer aandacht ze krijgen, des te sterker ze lijken te worden.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Fanona, bedankt voor je mening.
    204 mensen gelezen...1 reactie:)
    Vraag je eens om meningen.....krijg je ze niet:D:cool:

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Waarschijnlijk omdat lezen over belangrijke dingen zoals dit ik liever het in mijn eigen taal doe.(dat begrijp je nou eenmaal het beste).ik denk dat andere dat ook prettiger vinden.
    En verder maakt het ook niet uit wat ik er over denk aangezien ik er niks mee kan veranderen.ik zit niet in de politiek en ook niet in het leger.
    Oorlog raakt helaas altijd de onschuldige het hardst maar helaas zou er zolang er mensen bestaan er toch telkens oorlog uitbreken,we gunnen elkaar niks en zullen altijd vinden dat "de ander" het verkeerd doet of geen recht heeft op dat wat je voor jezelf wilt. En zolang we andere niet het licht in de ogen gunnen zal er helaas niks veranderen.

4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Lieke,
    Je hebt een goed punt, voor mij maakt Engels of Nederlands niet uit. Maar dat geldt niet voor iedereen.

Over de rest van je post. Ook daar heb je een goed punt, maar ik denk dat het toch belangrijk is om onze mening te delen. Daarmee mensen misschien andere inzichten geven. Dus grootschalige invloed, maar wel kleinschalige en dat is tenminste iets.....toch?

Ik denk dat er veel mensen zijn die het tegenovergestelde zijn/denken dan wat jij in je laatste 2 zinnen beschrijft..... Ze vallen alleen totaal niet op tussen alle extreme schreeuwers.

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Had nog even de puf niet gehad het te lezen. Maar die man heeft helemaal gelijk en is ook al best een tijd bezig om zijn theorie aan de man te brengen.
    Helaas weten we inmiddels dat oorlog voeren ook heel Lucratief is.

Het lijkt er ergens toch op dat Assad een stap die richting op doet. Hij bied rebellen de mogelijkheid tot amnestie wanneer ze zich de komende 3 maanden overgeven en probeert met rusland burgers uit de grote steden weg te krijgen ter voorkoming van meer burgerslachtoffers.

Gezien de geschiedenis van die man vraag ik me wel af in hoeverre het allemaal klopt. Voor alsnog zijn de meeste slachtoffers toch echt vanwege het leger dat onder zijn commando staat en niet voor IS.

Maar het lijkt een soort van positieve wending. Ik ben benieuwd...

6. conejita

conejita Fanatiek lid

Jul 14, 2013
    3,311
    248
    63
    Female
    customer service
    Spanje
    mooi! dankjewel voor het delen.

zou mooi zijn als hiernaar geluisterd wordt!

7. nijna

nijna Fanatiek lid

Nov 25, 2015
    1,365
    85
    48
    Gelezen, Engels is geen probleem. Maar geen reactie gegeven. Ik lees veel mee om een mening te vormen.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    't Is een video en geen koptele. Jammer maar helaas

9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,830
    3,627
    113
    Ik vind het een nogal mager verhaal eigenlijk, alle problemen rondom IS zijn opgelost met een no fly zone? Op dat moment bedenken alle mensen die in dat gebied wonen opeens spontaan dat IS toch niet zo tof is..? Het grootste probleem daar is simpelweg dat een deel van de bevolking achter IS staat en een ander deel bang is. Dan kun je aks westen beslissen dat je ze het vooral zelf laat uitzoeken OF je doet er iets tegen. Ik heb geen idee of bombardementen e.d. de juiste manier zijn, hoe kun je daar over oordelen vanachter een computerscherm..? Maar ik lees in dit artikel geen revolutionaire nieuwe inzichten, eerlijk gezegd.

10. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedankt voor de reacties!

Conejita, graag gedaan.

Nijna, goed hoor, dat doe ik ook met regelmaat.

Elisje, je zou natuurlijk ook de tekst kunnen lezen.

Edn, dat is niet wat er staat. Volgens Nicola Henin is de manier om te "winnen" de meeste mensen aan jou kant krijgen. Nu zijn er meer burger slachtoffers dan IS slachtoffers waardoor wij mensen in de armen van IS duwen.
    Hij geeft aan dat wij juist meer mensen uit de handen van IS kunnen houden/drijven als we ze veiligheid bieden. Doormiddel van no fly zones.
    En dan ook echt een no fly zone, dus voor landen.

Ik ben het met je eens dat het nog een mager plan is. Want hoe bescherm je de mensen tegen geweld van IS? Volgens mij is IS juist sterk met grond aanvallen. Een no fly zone helpt daar natuurlijk niet tegen.
    Het helpt wel tegen "onze bommen" wat ook al heel veel waard is.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het zou mooi zijn als hij echt klopt. Inderdaad een positieve wending.
    Ik vraag me af hoeveel onschuldige doden de rest van de landen op hun geweten hebben tegenover IS.

Share This Page