Nederlander overleden aan gemuteerde griepversie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mirre, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    BILTHOVEN - Voor het eerst is in Nederland iemand overleden aan een gemuteerde variant van de Mexicaanse griep. Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. De man overleed zondag in het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

Al eerder meldde het RIVM dat er drie patiënten met Mexicaanse griep waren die resistent bleken tegen de virusremmer Tamiflu. De man die zondag overleed was een van hen. De patiënt was al ernstig ziek toen hij besmet raakte met het H1N1-virus.
    "Veranderingen bij virussen zijn heel gebruikelijk. Zo verandert de normale seizoensgriep elk seizoen ook een beetje. Dat is een reden waarom de vaccinatie ieder jaar moet worden aangepast”, lichtte een woordvoerder van het RIVM toe.
    'Veel kwaadaardiger'
    Een veranderde vorm van het Mexicaanse griepvirus H1N1 heeft eerder deze week ook al het leven gekost aan zeker vier mensen. Twee doden waren te betreuren in Frankrijk en twee in Noorwegen.
    Experts waarschuwden eerder al voor dergelijke mutaties, die volgens hen, weleens "veel kwaadaardiger” zouden kunnen zijn dan de milde vorm van het huidige virus. "Zo ging het indertijd ook met de Spaanse griep van 1918-1921. Het virus leek mild maar veranderde na een half jaar in een zeer ernstige vorm.”
    De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) beraadt zich op de nieuwe, zorgwekkende ontwikkelingen.

Bron: www.telegraaf.nl

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Het is supertriest allemaal. Maar de mensen die overleden zijn aan dit virus zijn toch mensen die reeds (ernstig) ziek waren.
    Dus hun weerstand was toch al lager dan bij gezonde mensen.

Ben benieuwd eigenlijk of onze minister Klink dan wel al die vaccins verkoopt aan het buitenland.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Pff zielig voor de familie, maar word zo strontziek van zulke berichten.

4. Boulevard

Boulevard Niet meer actief

Ik word er ook strontziek van...meer omdat ik er ook angstig van wordt.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik dus echt niet.. Ben 10 keer banger voor kanker dan voor de mexicaanse griep.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113

Precies.

7. Ik ben er (helaas) wel bang voor... En ik ben inderdaad ook benieuwd of de vaccins nog verkocht gaan worden.

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ik vind het allemaal zo een mediahype, van de week in het nieuws dat er 2 kindjes zijn gestorven door de inenting, nu dit weer, en dan werken die vaccinaties zeker ook weer niet tegen deze vorm van de griep. hahaha vind het maar een lachertje. (natuurlijk niet voor de nabestaanden maar dat spreekt neem ik aan voor zich!!)

ben blij dat ik en mijn zoontje ons niet hebben laten enten!!!

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

je laatste zin vind ik een beetje raar.

je hebt de keus gemaakt omniet te enten(dat respecteer ik echt)
    maar er nu al blij om zijn....stel hij krijgt wel die griep......
    ben je dan nog steeds blij niet geent te zijn.

zoontje van mijn vriendin was helemaal uitgedroogd door mexicaanse griep enheeft heel sleht gelegen.
    hop niet dat imand dat zal overkomen hoor!

10. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ik heb liever dat zijn eigen lichaam anti stoffen aanmaakt en hij er sterker van word dat laten enten!! de mensen die er tot nu toe aa zijn overleden ( ik dacht 25) is er 1 meisje van 14 die niet een ERNSTIGE ziekte had. dus ik vind het in die zin niet nodig en daarom mijn laatste zin

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113
    Beetje onzin wat je zegt.

Als mensen een griepprik krijgen dan gaat het lichaam net als bij een gewone griep natuurlijk reageren.

Je hebt je er dus niet in verdiept en roept maar wat.

daar heb ik dus wel iets op tegen.

Prima dat jij je kind niet in laat enten maar laat de onzin waarom je het niet wilde doen achterwege.

Onnodig kwetsend voor mensen.

12. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    waarom kwetsend, ik word gek aangeken als ik tegen mensen vertel dat ik het niet heb gedaan.

ik vind dat de mensen die de normale griepprik hebben ook deze enting moeten halen maar de rest kom op!!!!!!

en ik heb me wel degelijk erin verdiept maak je daar maar geen zorgen om!

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik snap de redenering niet, want je lichaam maakt juist antistoffen aan als je ingeent wordt- alleen gebeurd inenting met een dood virus wat je dus niet ziek maakt. Het hele idee van inenten is dat je lichaam antistoffen maakt ZONDER het ziek worden. Maar goed, ieder zijn keuze, daar ben je als mens gelukkig vrij in ;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.798
    113

Dat blijkt niet uit je bericht dat je erin hebt verdiept.

En... ik maak me geen zorgen hoor. Ik stoor me eraan.

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

precies! ;)

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    #16 jada08, 3 dec 2009
    Laatst bewerkt: 3 dec 2009
    Ze zal wellicht bedoelen dat ze blij is dat ze niet heeft geent wegens eventuele stoffen die er in zitten ( thiomersal en sqeuleen, als ik het goed schrijf). En dat het lichaam volledig zelf antistoffen aanmaakt zonder de stoffen die er in de enting zitten.

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik ben het helemaal met je eens.....echt strontziek!! Maar..........de Q koorts valt mee.....whats next?!

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik vind het heel sneu voor de nabestaanden.

Maar wat moet ik met zo'n bericht?? Ja, het virus muteerd, dus kunnen we erger ziek worden, dus helpt de vaccinatie niet, dus dus, dus.......................
    Allemaal aannamens die men nu weer gaat verzinnen. Wat doet Klink met de vaccinatie's? Als men nu niet vaccineerd en het virus muteerd dan helpt daarna vaccineren idd niet meer. MAAR, als men nu wel heeft gevaccineerd wordt je in elk geval minder ziek van de gemuteerde variant.
    Dus wat je ook doet en wat je ook beslist. Het is prima!!!!!!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dit staat ook nog op rtlnieuws.nl:
    Veel van de mensen die besmet zijn met een gemuteerd griepvirus werden al geruime tijd behandeld met Tamiflu. Het Mexicaanse griepvirus heeft zich daarom bij hen gemuteerd om immuun te worden voor deze virusremmer. Vooralsnog zijn de gemuteerde griepversies niet besmettelijk gebleken.

Voor zover ik het heb begrepen is muteren gebruikelijk bij de griep, zeker bij mensen die lang moeten worden behandeld. Dat zijn dus al de mensen die niet reageren op de behandeling zoals zou moeten en die dus extra lang tamiflu krijgen. Door de duur van de behandeling, krijgt de griep de kans zich te muteren en zich dus resistent te maken. Maar tot nu toe waren deze mutaties niet besmettelijk. Lekker boeiend dus ;)

20. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    meid met alle respect maar ben jij nu zwanger want zwangere en kinderen en mensen met een medische achtergrond die worden gevaccineerd omdat ze een hoge risico hebben op complicaties
    dus veel van ons die hier op deze site zitten moesten kiezen tussen twee kwaden en wie zegt dat jij er goed aan gedaan heb en wij niet dat weten we niet voor mij was het ook een moeilijke keuze maar goed wel mij keuze voor mij en ook voor mij zoontje en voor me ongeboren baby jij heb de keuze gemaakt om het niet te doen nou dat respecteer ik, maar respecteer dan ook de mensen die die keuze wel gemaakt hebben om het wel te doen.

heel veel van ons hier hebben het erg moeilijk gehad met de keuze wel of niet en ik denk dat we het doen wat ons het beste lijkt.

misschien bedoel je het allemaal niet zo maar het komt zo over van dat wij er niet goed aan gedaan hebben.

gr jojo29;)

Deel Deze Pagina