Nou JA! wat een Buschauffeur zeg! bah bah

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Aura, Dec 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hihi ik moest er eigenlijk wel om lachen :D
    ik zag het helemaal voor me.

2. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Hahahaha, ik ook :).

De meeste buschauffeurs zijn tegenwoordig behoorlijk asociaal. Ik reis veel met de bus en ik heb ook al de nodige dingen gezien...

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Vind ik ook!!
    Mijn vader is 33 jaar buschauffeur geweest en die sprak er ook schande van. Toen ik nog thuis woonde reisde ik veel met de bus tussen gouda en leiden en ik kende met mijn zus bijna alle buschauffeurs wel, door mijn vader. Dat waren zulke vriendelijke mensen, tegen alle reizigers overigens. Maar sinds een paar jaar is dat helemaal over. Het zijn zulke horken, ze rijden als gekken er kan amper een gedag vanaf...

Mijn zus en mijn moeder waren een keer in de stad, met mijn neefje die nog in de kinderwagen zat en ze werder gewoon geweigerd. Ze mochten gewoon niet met de bus mee!!!
    De kwaliteit gaat gewoon steeds verder achteruit, erg triest om te zien.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is 1 busshauffeur die echt een hork is wat betreft kinderen in kinderwagen/buggy.
    Het is het 1 of het ander dus eruit of kind uit wagen en zitten.
    Volgens hem is het gevaarlijk om je kind in de buggy te houden want er zou eens een kind vanaf het midden door de bus zijn gevlogen zo tegen zijn hokje aan.
    Vraag me dus af hoe dat is gebeurd als een kind in de buggy zit en ouder erbij die de buggy vasthoud.
    Het staat in de regels volgens hem, heb het nooit nagekeken maar als dat zo is, waarom is er maar 1 buschauffeur die hier naar hanteerd???
    Reis dagelijks met de bus en dit al jaren en alleen hij hanteerd dit.
    En dan niet op een normale manier vragen om je kind uit de buggy te halen want dat zou veiliger zijn etc, nee zwaar commanderend met de nodige commentaar erop.

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Uiteraard vind ik dat chauffeurs netjes en vriendelijk naar de reizigers horen te blijven, maarja als je ziet hoe sommige reizigers tegenwoordig tegen buschauffeurs doen, dan kan ik me de autoritaire houding van de chauffeurs ook wel indenken. Ik bedoel, hoe vaak zien we wel niet op het nieuws dat er weer een buschauffeur slachtoffer is geworden van geweld? In wat voor mate dan ook.

6. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Nou, het is toch echt stukken achteruit gegaan. Hier heb ik al behoorlijk wat keren meegemaakt dat de buschauffeur 'buitenlanders' laten staan bij de bushalte als hun er alleen staan.

Natuurlijk zitten er hardstikke aardige mensen tussen, maar het gros is echt onvriendelijk. Ze willen niet eens meer een andere bus aanhouden als je wilt overstappen, rijden gewoon door als je aan het rennen bent om de bus te halen. Af en toe maak ik gebruik van m'n flirttechnieken (HAHA :)) en dan zijn ze toch een stuk vriendelijker ;p

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ik ook, wordt soms ook helemaal naar van sommige kinderen :) Maar alleen als er niks aan gedaan wordt hoor. Soms zijn ze ontroostbaar maar zie vaak genoeg kinderen die ze lekker laten brullen.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Dat overstappen was bij mij ook een probleem ik kwam daardoor een paar jaar geleden nog wel eens te laat op mijn werk. Hier in de randstad is het omdat de communicatie niet meer gelijk van bus naar bus gaat,maar via de centrale. Dat legde mijn vader uit, maar hoe het in de rest van NL is weet ik niet. En ze kunnen wel gewoon via de centrale doorgeven en die geeft het door aan de andere bus, maar sommige chauffeurs hebben daar geen zin in.

W.b.t reizigers ja die zijn vaak ook erg asociaal, geen gedag zeggen als ze instappen, geen geldig vervoersbewijs...

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, begrijpelijk maar is dit een reden om meteen gehele werkdag bot te zijn en naar iedereen? Denkende de hele wereld in pacht te hebben.
    Klant is koning maar dat word vergeten want buschauffeurs denken meteen de keizer te zijn.
    Gelukkig zitten er ook heel veel aardige tussen hoor hihi

Share This Page