Ik ben het schoonmaken spuugzat!

Discussion in 'De lounge' started by Zwollywood, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    #1 Zwollywood, Apr 11, 2012
    Last edited: Apr 11, 2012
    Soms heb ik het echt even helemaal gehad met de huissloof spelen. Elke dag weer opruimen en schoonmaken, en het houdt gewoon nooit op! Zoals afgelopen vrijdag, ik heb de hele beneden verdieping grondig schoongemaakt, allerlei troep weggegooid, alle kastjes uitgemest en gepoetst, de koelkast, achter de koelkast, achter het gasfornuis, de schuur, de tuin ALLES, je kon van de vloer eten zo schoon was het. En mijn zoontje en vriend komen thuis en ik knipper met mn ogen en het is weer een grote bende. Dan denk ik: waar doe ik het eigenlijk voor? Waarom ruim ik steeds op als het toch binnen tien minuten weer vies is?

Ik laat de boel heus wel eens de boel hoor, maar sommige dingen moet je gewoon opruimen wil je na een week niet in een vuilnisbelt leven. Zoals de blokkenzooi van mijn zoontje elke dag weer, de vlekken en troep die hij maakt als hij eet, zand dat je moet stofzuigen, de afwas doen want we hebben zo'n klein aanrecht. De vuile handjes van de tv poetsen anders kijk je daar de hele avond tegenaan. Die oneindige stroom aan was, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Sta je om 8 uur savonds nog je huis op te ruimen terwijl je gewoon een keer niks wil doen. Mijn vriend doet ook genoeg in huis hoor en dan denk ik: twee mensen die opruimen, waar komt die zooi dan elke keer vandaan? Ik wil gewoon een keer niks hoeven doen, thuiskomen in een schoon huis. Ik wil niet weer in mijn bed duiken en denken: shit er zit nog een was in de machine die opgehangen moet worden. Bah heb er echt ff geen zin meer in!

Ik vraag me soms echt af hoe dat in andere gezinnen gaat. Ruimen jullie ook elke dag, de hele dag door op? Plannen jullie het voor een keer in de week? Zijn jullie het nou nooit eens zat?

Zucht, ik wou dat ik vijf schoonmaaksters had ;)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

kan alleen maar zeggen: herkenbaar

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Hier ook heel herkenbaar:D

4. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Hier ook, heb echt een gruwelijke hekel aan schoonmaken

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    4,760
    0
    0
    Pff zo herkenbaar! Heb vandaag zo'n dag waarin ik me ook een huissloof voel en dan moet ik vanavond ook nog werken, komt mijn gemoedstoestand niet ten goede ;) had ook graag 5 werksters, een nanny en een kok :D zit er helaas niet in ben ik bang.....

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Ik ken het juist daarom laat ik 1 dag in de week alles liggen lekker dagje voor mezelf en mn dochtertje

7. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is, maar misschien kun je met hem een opruim ritueel bedenken voor zijn eigen speelgoed. Kleintjes kunnen zeker wel blokjes in een doos/bak gooien en zo ook helpen met opruimen. Verder is het handig om af te spreken met je manlief dat de dingen die worden gebruikt meteen weer worden teruggelegd naar waar ze horen, dat scheelt ook weer opruimen. Tja schoonmaken ontkom je idd niet aan..

8. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Hahaha, wat 'grappig'. Ik zou vandaag zoveel doen, maar onderweg naar huis gezellig aan de praat geraakt met een mama van school en die kwam nog even mee voor een bakkie. Nu zou ik aan de slag gaan, denk 'ik kruip nog even achter zp' en dan kom ik dit tegen. Ik heb er ook zo'n grondige hekel aan, hoor. Maar ik ga zo wel aan de gang. Blegh:(

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Heeeeel herkenbaar.
    Afgelopen vrijdag nog een bult was gestreken, en geloof me nu ligt er gewoon weer een bult :(
    Vraag me niet waar het vanaf komt.
    We hebben een houtenvloer en die mag je maar eens in de week dweilen, vorige week helemaal gedweilt, en gisteren heb ik het gewoon weer moeten doen.
    Je blijft inderdaad aan het schoonmaken.
    Ik zou ook wel eens willen dat ik de boel de boel kan laten, maar dan ga ik zitten en dan kan ik er weer niet tegen en dan ga ik weer opruimen en poetsen.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ja onze dochter is nu 2.5 jaar en vindt het geweldig om mee haar speelgoed op te ruimen.
    Ze gaat niet naar bed eerder dat ze haar speelgoed opgeruimd heeft.
    Dat is dan wel weer fijn :)
    Kindjes kun je inderdaad gerust een beetje laten helpen met speelgoed opruimen.

11. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Nou jou man helpt iig nog mee. Die van mij doet niks anders als afwas, hond uitlaten, boodschappen en koken. Rest is mijn pakkie an....

12. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    Hij doet ook niet mega veel hoor, idd wat jij zegt: afwas, de was af en toe, vuilnis buiten zetten. Maar de wc schoonmaken? Komt niet in hem op. Badkamer poetsen? Na ah. Maar heel eerlijk, heb ik ook altijd wel commentaar als hij een keer iets doet dus helemaal kwalijk nemen kan ik het hem niet ;)

13. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ruim elke dag op en elke dag vraag ik me af waarom.. en erge is dan ook nog het commentaar van ML als hij dan zaterdag stofzuiger pakt en alle kruimels opzuigt.. gekerm dat er zoveel troep ligt... we wonen hier met 6 man waarvan 2 veel troep maken... pfff

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heeeel herkenbaar!
    Hier ook elke dag druk poetsen en als de kleine wakker is heb ik alleen nog maar de dagelijkse dingen gedaan.
    Manlief doet ook maar weinig maar werkt ook veel,dus huishouden komt op mijn neer omdat ik "maar"16 uur vast werk.
    Op zich is het allemaal wel te doen maar ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat ik echt Klaar ben.

Op maandag is mn vaste vrije dag,doe dan niks extra,hoef ik ook nooit te werken want bedrijf is dan dicht maar natuurlijk wel gewoon eten koken,opruimen van speelgoed etc.
    Ik baal er ook vaak van maar ik kan me ook niet echt ontspannen als ik weet dat er nog zoveel dingen op me liggen te wachten.

15. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Af en toe een pyama-dag invoeren, zoals hier vandaag ;) heb wel gestofzuigd (moet wel ivm een sterk verharende hond), maar verder nog niks. Als de tv aanstaat, dan zie je die vette vingertjes op het beeldscherm toch niet, hahaha.

"echte" tips heb ik ook wel. Ik doe 1 keer per dag de was, net nadat ik de jongens naar bed breng. Zodra de was uit de droger komt, word die meteen opgevouwen en/of gestreken. Ik spaar niks op. Op deze manier ben ik er iedere dag 10 minuten, max een kwartier mee bezig. En dat vind ik te overzien. Ik zou helemaal kanarie worden als ik tegen zo'n uitpuilende strijkmand aan moest kijken. Speelgoed opruimen doe ik 2 keer per dag, voor het middagslaapje en voordat ze 's avonds naar bed gaan. En idd, ik laat ze meehelpen, het is net een spelletje.

16. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Mijn tip is: alles bijhouden en veel dingen tussendoor doen. En rommel zoveel mogelijk voorkomen.

Terwijl onze dochter onder de douche staat, neem ik alles in de douche af en dweil ik meteen. Door dat een aantal keren per week te doen, kost het relatief weinig tijd dan wanneer ik er eens per week veel tijd voor moet maken. Het kost niet meer tijd, dan de tijd dat zij doucht.

Keuken een beetje hetzelfde verhaal: tijdens en na het koken meteen poetsen en alles meteen opruimen. Daardoor hoef ik niet eens peer week grondig schoon te maken. En wij koken altijd voor meerdere dagen, zodat we op onze werkdagen (wanneer we later thuis zijn) niet hoeven te koken en waardoor we dan tot later op de avond weer aan het af- en opruimen zijn. We schuiven ook die dagen om 18.00 aan en na het eten hoeven alleen de bordjes maar in de vaatwasser.
    Alles is meteen netjes.

De wc doe ik altijd snel tijdens een bezoekje Hahaha. Doekje met schoonmaakmiddel over fonteintje en al het overige, naderhand doekje over bril en vloer dweilen en klaar is Kees!

Schoonmaken in de woonkamer doen we op woensdag samen. Allebei een doekje en dan 'samen' poetsen. Zij drukt op de knopjes van de vaatwasser, wasmachine of stofzuiger en helpt daarmee, daardoor wordt ze daarna niet 'vervelend' en kan ik snel mijn ding doen.

De slaapkamers doe ik wanneer ik zelf ga douchen of naderhand even.

En als laatste: alles achter je kont aan opruimen. Dat lukt mij altijd prima en zelfs mijn dochter heeft met bepaalde dingen al een ritme (bij thuiskomst eerst schoenen uit en jas op de kapstok bijv) maar mijn vergeet dat nog wel eens met vlagen Hahaha.

Als je dat allemaal leest, is het net of ik er de hele dag mee bezig nonen, maar door dingen in dezelfde tijd te combineren, kost het juist minder tijd en sla ik twee vliegen in een klap.

17. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Dubbek

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mijn man helpt wel mee, maar ik ben het meeste thuis, dus qua huishouden doe ik wel een stuk meer.
    Vanmorgen bijv. had mijn zoontje een stuk kauwgom (Joost mag weten hoe hij daar aan kwam) over de tafel afgesmeerd die ik net helemaal mooi gepoetst had, in de olie gezet en klaar was om op MP te zetten. Ik heb zo moeten hannessen om die kauwgom er af te krijgen, dat er nu weer een vlek van het schrobben in de tafel zit :x, echt, het is water naar de zee brengen.
    Ons huis staat te koop, dus ik moet het wel aardig bijhouden voor als er kijkers komen, want anders valt er niet tegenaan te werken.
    En het ziet er hier best aardig uit hoor, maar ik word er wel eens knettergek van. En vroeger als kind kon ik me zo ergeren als mijn moeder riep 'trek die modderschoenen uit, je loopt in' en nu ben ik net zo.

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Heel erg herkenbaar. Ik word helemaal gek als manlief en oudste dochter vrij zijn. Binnen een half uur is het huis 1 grote puinzooi. Hoe ze het doen weet ik niet maar het gebeurd.
    Mijn jongste dochtertje is besmet met mijn schoonmaakgen en ruimt nu al zelf haar spulletjes op als ze te veel om zich heen heeft staan en zet haar bordje op het aanrecht als hij leeg is hahahaha.

20. Lentes

Lentes Niet meer actief

Herkenbaar :)

Vooral de hond! My o my wat maakt die er een bende van, poets niet alleen de vloer maar ook de muren en deuren maakt hij vies! (geen idee hoe)

Ik zou t liefst een oppas thuis hebben die wanneer ik thuiskom ook nog even een stukje huishouden doet.

Share This Page