Waar is vraag na??

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Zoals jullie weten hebben vele al verkeerde pakketten gekocht op marktplaats door mensen die niet eerlijk vermelden dat er wat mankeerd. Kost veel geld, en vele hebben dat niet waaronder ik zelf. Nou heb ik eens zitten kijken na 2ehands webwinkels en ja daar zijn genoeg van, maar vele vragen daar zelfs nog veel voor een shirtje of rokje (oke zij moeten ook verdienen) maar voor dat zelfde geld kan je bijna een nonmerk shirtje ook nieuw kopen. Nou heb ik het gister er eens over gehad met een vriendin van mij van goh wat zouden we daar aan kunnen doen? Nou zelf een 2e hands webwinkel in baby en kinderkleding gaan beginnen met lage prijzen zodat ook de mensen onder het minimum of die het met nog minder moeten doen toch leuke kleding kunnen kopen voor hun kinderen want het laatste wat we willen is dat de kinderen de dupe worden van de economie toch! Lijkt me een super goed idee, we zullen dan dus pakketjes met kleding moeten gaan inkopen en dat weer verkopen voor lage prijsjes zodat toch elke beurs leuke kleding kan kopen! (ik hoef er geen vetpot mee te verdienen vind het belangrijker dat alle mensen hun kinderen leuk kunnen kleden!) Dus nu is onze vraag waar zoeken jullie naar?

Ik zelf hoef geen merk te hebben voor de kids omdat ik het toch niet kan betalen, krijg ik het toevallig eens of zit het in een pakketje dat ik koop voor me kids dan is dat leuk meegenomen, maar ik ga er niet naar op zoek. Dus ik zoek gewoon leuke kleding voor me kids. Maar wat doen jullie? Niet dat ik verwacht dat jullie allemaal komen kopen hoor, maar we proberen een beetje in te schatten van goh waar is de vraag na, want ik heb het niet ruim en moet echt goed kijken wat ik ga uitgeven, me vriendin heeft het wat ruimer maar ook geen vetpot dus we kunnen niet meteen grofgeld gaan uitgeven aan bergen en bergen met kleding. We beginnen gewoon waar we kunnen en we zien wel hoe ver we kunnen komen.......met het geld wat binnenkomt kunnen we weer andere kleding kopen zo hopen we natuurlijk straks alle maten bijelkaar te krijgen zodat iedereen met wat voor beurs ook wat leuks kan kopen voor hun kinderen!

(oja en de kleding die we kopen kopen we via marktplaats maar dan wel met huisbezoek zodat we zeker weten dat we wel echt goede kleding hebben!!)

Sorry beetje lang verhaal maar de vraag is dus waar zal je eerder na zoeken merk of nonmerk? of gewoon beide?

2. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    de enigste kleding die ik tweedehands koop is merkkleding. hemaatjes etc koop ik nieuw

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Tweedehands non merk koop ik niet, simpelweg omdat de verzendkosten vaak zo hoog zijn dat het de moeite niet loont. Hooguit in grote pakketten dat ik het wil aanschaffen.
    Nu hecht ik totaal geen waarde aan merk, maar vaak zijn dat wel de stukken die mooi blijven na dragen en wassen en dus beter verkoopbaar zijn.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Mij lijkt dat als je weinig geld te besteden hebt, het echt niet uit maakt of je kind merk- of non-merkkleding draagt. Zolang het er netjes uitziet zou ik 't wel prima vinden.

Ik zou er wel op letten dat 't geen hele bijzondere kleding is, dus niet iets waar je echt van moet houden zeg maar (beetje moeilijk uit te leggen), maar meer gewoon basic. Dat lijkt mij 't makkelijkst te verkopen, omdat vrijwel iedereen dat wel kan gebruiken.

Edit: ik heb de reacties hierboven gelezen en daar ben ik 't ook mee eens hoor. Ik koop zelf ook geen tweedehands non-merk (ook geen merk overigens), maar dat komt omdat wij dus wél gewoon nieuwe kleren kunnen kopen. Maar als je echt met heel weinig rond moet kopen is tweedehands non-merk toch beter dan niks? Ik denk dat tweedehands merk het alleen maar onnodig duurder maakt.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Maar in de uitverkoop bij zeeman heb je voor 50 cent leuke basic shirtjes, da's minder dan de verzendkosten zouden zijn.

Wij halen veel bij de kringloopwinkel, geen verzendkosten en je ziet direct of het wat is.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dat klopt, daarom denk ik eerlijk gezegd ook dat dit onbegonnen werk is ;). De verzendkosten nekken je gewoon.

7. liebrando

Daar heb je ook helemaal gelijk in dat als je erg weinig te besteden hebt het niet uit maakt of het merk of geen merk is......het zou fijn zijn als iedereen merk zou kunnen kopen. Niet omdat het merk is maar omdat je misschien iets heel leuk vind voor je kind maar toch een veeeeeel te duur merk is wat je normaal echt niet kan kopen snap je......maar goed echte merken kunnen we op dit moment ook nog niet kopen tenzij het dus in een pakket zit wat we kopen dan is het mooi meegenomen......

Basis bedoel je dus gewoon niet te bijzonder maar iets "normaals"?

8. liebrando

Ja oke daar zit ook weer wat in. Maar het is niet het hele jaar uitverkoop, en niet iedereen kan altijd even zomaar na de winkel of stad. Maar goed het is zeker een punt waar we over na moeten denken!

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja maar het loont dus niet door de verzendkosten, dan zijn ze nog duur uit. En het is misschien niet het hele jaar uitverkoop, maar je kan wel van te voren al kopen. Ik had toen mijn oudste net een week oud was tot maat 86 basicshirtjes in huis, 50 of 75 cent per stuk.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Sowieso koop ik zelf niks tweedehands. Ik heb het geld om gewoon nieuwe dingen te kopen, dus dat doe ik dan ook!

Maar het klinkt wel een leuk idee. Alleen ben ik bang dat je de prijs toch nog hoog houdt, doordat je eerst zelf via marktplaats moet kopen en dan weer verkopen voor een hogere prijs.

Ik denk dat dit pas rendabel is als je kleding krijgt en die verkoopt! Maar zo zie ik het hoor!!

11. liebrando

Ja die verzendkosten is even wat waar ook even goed over nagedacht moet worden het goedkoopst is 4,95 bij de DHL. Maar goed dan loont het zich nog alleen door meerdere kleding te kopen. Alles wat door de brievenbus past valt ook mee maar goed dat is tegenwoordig ook niet meer zoveel aangezien ze die dingen ook alsmaar smaller maken.

12. liebrando

Ik wil de prijs niet hoog hebben, ik zie 2ehands webwinkel (waar ik overigens niets tegen heb hoor) maar die vragen soms nog wel 4 a 5euro voor een shirtje terwijl je die zelf ook nog nieuw kan kopen. Dan denk ik jah iemand die echt weinig heeft kan daar dus niks mee....en vangt nog naast het net. Vandaar dat we dus zoiets hadden van goed hoe kunnen we iedereen bereiken? dat kan door de prijs echt laag te houden. Maar goed de verzendkosten dat is wel even een opstakel natuurlijk......Inkoop heb je zelf in de hand, als jij een mooi groot pakket kan kopen voor een leuk prijsje dan kun je het ook laag houden.....Vind het een beetje raar om kleding gratis te vragen en dan weer te verkopen......maar goed dat ben ik......

13. Hier koop ik bijna ook alles tweedehands (zowel voor mezelf als voor Damien), maar vrijwel nooit merk.. Begin deze week had ik voor Damien 2 broeken voor 7 euro.. Het interesseert me echt niet wat er dan op het labeltje staat hoor, ik vind de prijs gewoon ontzettend fijn!

Je hebt inderdaad mensen op marktplaats waarbij het niet loont om tweedehands te kopen, maar er zijn er ook genoeg waarbij dat wel zo is! :D

Ik heb ook wel eens een advertentie geplaatst waarbij we echt 'hoge nood' hadden en dus kleding MOESTEN hebben, maar geen geld hadden, om aan te geven dat we dus goedkope kleding zochten. Dan krijg je mailtjes met mensen die hun spullen aanbieden, broeken voor 10 euro e.d.. Hartstikke goedkoop als je bedenkt dat je in de H&M 17,95 moet betalen, maar ontzettend duur als je bedenkt dat ik voor die prijs bijna 2 broeken kan halen bij de Wibra.. ;)

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Waarom ga je het niet zelf maken?Ik heb deze week 2 super leuke rokjes gemaakt voor de meiden.Een legging eronder,shirtje erop en klaar.De rokjes die ik gemaakt heb kostten €2,50!!!!
    Voor die prijs kan ik in de winkel niets kopen hoor,zelfs niet tweedehands.

15. liebrando

Ja precies. Ik zie ook vaak leuke kleding voor me kinderen. Dan denk ik ook weleens ach 10euro voor een jurkje wat is dat nou? Maar ja ik bedenk me daarna wel weer want voor die 10euro kan ik veel meer halen, en daar zal ik ook meer aan hebben omdat wij zelf ook net op het minimum zitten waar we met zijn 5en van leven met hoge vaste lasten helaas.....dus ik kan zelf geen 10euro voor 1 ding betalen helaas......dus ik weet wat het is...

16. liebrando

Ja dat zou me ook heel leuk lijken ik heb een naaimachine maar ik weet echt niet hoe dat ding werkt. Plus ik heb geen verstand van maten, een cursus kan ik niet betalen dus ja hoe moet ik dat leren??

17. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Heel gemakkelijk hoor,ik heb ook geen cursus gehad.Ik heb een patroon gekocht,stof en ben aan de gang gegaan.Nu heb ik wel wat simpels gemaakt,maar zou zo bij de Zara kunnen hangen voor veel duurder.
    Hier een foto,heb ik in 1 avond gemaakt.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Zelf maken is heel leuk idd! Ik maak ook veel zelf voor Isabelle, omdat ik het leuk vind en omdat je dan echt unieke dingen hebt en ik denk dat het wel iets goedkoper is dan in de winkel, maar als je stof gaat tellen + garen + elastiek + lintjes/bandjes/knoopjes/etc. ben je toch nog redelijk duur uit soms! Plus dat er natuurlijk vrij veel tijd in gaat zitten als je veel moet maken.

Maar het is allemaal wel heel makkelijk zelf te leren hoor! Ik heb 't mezelf ook geleerd, gewoon wat proberen en dan kan je steeds meer! Ik teken ook zelf de patronen meestal (voor een los patroon betaal je ook nog vaak minimaal 6 euro).

Edit: zie de foto nu ook, wel een heel leuk rokje zeg!

19. liebrando

Wat leuk!!

20. liebrando

ik zou niet weten hoe ik een patroon moet maken ik ben echt een kluns op dat gebied!

Deel Deze Pagina