Probleemhuid, welke verzorgingsproducten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairy Tale, 5 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb rosacea en smeer nu al anderhalf jaar dagelijks Azelaïnezuur ('s avonds voor het slapen). Ik vind het rotspul en wil er eigenlijk vanaf. Nu vroeg ik me af of hier iemand speciale huidverzorgingsproducten weet zonder teveel toevoegingen.

Ik gebruik nu Nivea tonic en dagcreme voor een gevoelige huid.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Sowieso iets zonder alcohol

Zit er in die tonic van nivea geen alcohol? Vooral bij rosacea geen alcohol gebruiken, vaak zit dat in tonics en crème
    Ik mijd dat bewust.

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Heb jij het ook? Heb je hier behandeling voor gehad? Ik heb geloof ik wel 5 verschillende cremes gehad maar het enige dat echt goed hielp was een antibiotica kuur van 2 maanden. Maar daarna was het ook weer terug. Die creme die ik nu heb houdt het wel onder controle maar ik vind het gewoon rotspul. Zie me dat niet mijn hele leven nog gebruiken. ;)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja ik heb het ook helaas, maar niet super erg. Vooral scherp eten, warm weer, alcohol in verzorgingsproducten etc maken het erger

Deze producten gebruikt mijn huidtherapeut en werkt goed, alleen is erg prijzig

Speciale lijn van obagi voor rosacea

Obagi Rosaclear® System | Obagi Medical Products

Als je op "results" klikt zie je voor en na foto's
    Scheelt erg veel, zelfs na 1 week al

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

Ik had altijd goede ervaringen met producten van plantesystem. Helaas bij mij in de buurt niet meer te krijgen, nu ben ik overgestapt op de oil cleansing methode.

6. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dat klinkt ook wel interessant. Waar koop je die Castor Olie?

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb het ook gehad, kon niks meer hebben aan m'n huid.
    Ben toen heel voorzichtig met Clinique begonnen. Buiten dat ik het heel duur vind, was het ook best heftig nog voor mijn huid.
    De producten van Zarqa kon ik wel hebben, erg fijn spul (te koop bij De Tuinen en soms bij Etos) Een aanrader denk ik voor jou.
    Ik gebruik sinds deze winter pcle-creme van Biodermal. Dat werkt echt voor mij, geen rode en droge plekken meer. Al had ik dat een paar jaar geleden niet kunnen hebben denk ik, er zit parfum in namelijk. Voor jou ook nog een stap te ver denk ik.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Is dat die Lanettecrème?

Ik heb het ook, sinds ik zwanger ben geworden van de oudste :( Vanaf die tijd alleen maar bv gegeven of zwanger geweest, maar als ik straks klaar ben met de borstvoeding, ga ik denk ik toch maar eventjes aan de diane35, ook al is die niet heel handig en zo.

Mijn gezicht is rood, droog, schilferig en bobbelig. Ik vind het zo vreselijk! Niks helpt.
    Nivea en andere crèmes maakt het alleen maar erger.

En anders is er nog hydrocortison, hormoonhoudende zalf, tegen eczeem, dat schijnt ook wel eens te helpen.

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Mijn budget vindt idd producten van rond de 50 euro idd niet zo heel leuk. ;) ik zal eens kijken bij de Tuinen. :D

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Helaas, die heb ik al gehad. Bij mij is het idd ook gekomen na het zwanger worden. :( Dat en vitiligo, maar daar is helemaal niks aan te doen behalve een huidtransplantatie. ;)

Maar goed, ik ben getrouwd en heb een prachtig mannetje dus ik klaag niet (teveel...)

11. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Zarqua is inderdaad fijn! Omdat ik daar niet de juiste producten voor mijn huid van kon kopen, ben ik overgegaan op Louis Widmer. Je kunt per product kiezen uit met en zonder parfum. Eindelijk een lijn waar mijn huid goed op reageert! Prijs vind ik trwns wel meevallen, vooral als je het via internet besteld :)

12. XoXo

XoXo Niet meer actief

Bij de tuinen, daar is die 100% natuurlijk. Heb ook een keer van de drogist gehad (wonderolie) maar kreeg gelijk reactie.

Deel Deze Pagina