vanmiddag even in het dorp geweest kom ik daar een bekende tegen die mijn het volgende verteld kindje van 2,5 en 30 weken zwanger van de 2de en het huis uit gezet door haar man. man wil haar niets mee geven de kleren voor de oudste niet en voor de baby ook niets ik ben thuis gekomen en ik denk aan niets anders meer. ik trek me dit zo aan dat ik zelf in mijn eigen baby uitzet nu bezig ben om spullen uit te zoeken voor haar. ondertussen vriendje boos omdat hij vind dat ze het zelf maar op moet lossen en er zat andere zijn die kunnen helpen en dat een vreemde dat niet hoeft te doen ben ik nu echt zo gek?
Nee dat is niet gek. Je denkt tenminste aan je medemens, dat doen maar weinig mensen tegenwoordig.. ik vind het juist lief! Maar wat een belachelijke vent van die vrouw :x niet eens de mogelijkheid geven om spullen te mogen pakken ik wil die vent wel een mep verkopen bah :x
Heel herkenbaar.. ik ben nog wel in staat om een wild vreemde in huis te nemen die in zo'n situatie zit. Lastig hè maar wel lief van je.
ik had het zelfde gedaan als ik jou was hoor!! alle kleine beetjes helpen toch. Mannen hebben die logica niet (oke niet alle dan)
Ja eigenlijk wel Maar ik herken het heel erg want ik doe precies het zelfde als jij, waarna vriend ook altijd boos word omdat wij het ook helemaal niet breed hebben. Hij zegt dan ook altijd als jij in die situatie zat denk je dat hun jou zouden helpen. Maar trek me dan niks van hem aan, want spullen die wij toch niet gebruiken en anderen wel wat aan hebben, waarom zou je die niet weg geven.
ik ben gelukkig niet de enigste ik probeer echt iedereen te helpen waar ik kan. maar ik ben er ook al een aantal keer mee het schip in gegaan en dat zijn nu juist de dingen die vriend wil voorkomen. ik ben nogal goed gelovig en toen 3 jaar terug iemand geld wilde lenen voor een rekening heb ik nooit wantrouwend gedaan en hem die 500 euro gegeven maar die moet ik dus nu nog terug krijgen en meneer is spoorloos
Ik zou hetzelfde doen. Wat geld lenen betreft, ik zou ook wantrouwend zijn met grote bedragen lenen. Een vroegere vriendin van mij had iemand geld geleend en het nooit terug gezien, mijn tantes hebben geld aan iemand geleend en ook nooit terug gekregen. Mijn vriend heeft geld geleend aan een vriend van hem, en dat terugbetalen gaat ook moeizaam met allerlei stomme kutsmoesjes.
ik vind het hartstikke lief van je, maar ik snap je vriend ook wel. Hoe echt is dat verhaal, en straks komen ze toch ineens weer bij elkaar met jou spulletjes. Nogmaals, ik vind er niks verkeerds aan wat je doet, maar ik kan mij iets van je vriend voorstellen. Hij bedoelt het natuurlijk ook goed en wil niet dat je straks op je neus kijkt.
ohh heel goed van je hoor! Ik zou precies het zelfde doen! Ik heb hier ook nog babykleertjes liggen maar ja zit te ver weg , anders had ik het ook graag gegeven om te helpen!
ik heb ook dat soort verhalen meegemaakt, ik geef dan gewoon wat ik kan missen...alle beetjes helpen denk ik altijd maar... bijv laatst een bekende tas vol newborn luiers,w at ik over had en in de 1e instantie wilde bewaren voor een 2e...en toen dacht ik...nou geef lekker ana haar, ik koop tegen die tijd natuurlijk gewoon nieuwe! nee hoor heel lief van je! wat een klote situatie voor haar zeg!
hmmmz noem het een voorgevoel van vriendlief. ik bel net iemand om te vragen waar ze nu woond. en het verhaal klopt niet helemaal. ze is inderdaad de keet uit gezet door haar man. maar met een aantal redenen. zo heeft ze ergens anders een anders zitten en blijkt de baby helemaal niet van hem te zijn maar van die ander. hij wil zijn kindje blijven zien maar dat mag alleen tegen betaling omdat ze anders de benzine moet betalen voor het brengen en halen. ook de kleren voor haar eerste mag ze best halen maar niet alles zoals de meubels etc want hij wil dat houden voor zijn kindje. ik wete nu helemaal niet meer wat ik moet geloven eigenlijk. in het eerste geval mag ze zo van mij de uitzet hebben koop ik hem wel nieuw.maar in het tweede geval tja ik weet niet
Hmm raar verhaal inderdaad. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het haar op de man af vragen. Gewoon confronteren en kijken hoe ze reageert. Wellicht komt het ware verhaal boven tafel en kun je dan kijken wat je voor haar wilt en kunt betekenen of juist niet Succes ermee!
Het eerste wat ik me afvroeg was idd de reden dat deze dame zo in het nauw zit. Lijkt me niet dat die man/vriend van haar dat zomaar zou doen. Net lees ik je laatste post en dat geeft mij dermate wantrouwend gevoel dat ik echt niet zomaar mijn uitzet zou weggeven. Als je er echt niet mee kan leven zoek je een middenweg en geef je haar wat kleine spulletjes die je zelf toch niet meer gebruikt.
Ik zou dit niet vertrouwen, bij de eerste post dacht ik, ik zou hetzelfde doen.. Maar bij de laatste post is dat opeens anderom gegaan en zou ik het zeker niet doen. Zeker niet zoveel.. Gr. Carlien
ja dat bedoelde ik met mijn post ook, je weet ook niet waarom het zo gegaan is. Ik zou het ook maar niet doen, als je het zelf ook nog kunt gebruiken.
nou zeg, dat is ook raar... eventueel als je haar goed kent, of geregeld spreekt, zou je het kunnen vragen...haar kant van het verhaal aanhoren en kijken of je haar nog kan helpen ...als je je daar dan goed bij voelt
ik zie haar eigenlijk alleen met het evenement hier in het dorp verder niet. ik ga toch morgen een bellen naar iemand die dicht bij hun staat mischien dat die mij wat kan vertellen.
Ik las je 1e berichtje en vroeg mij al af wat het 'addertje' onder het gras zou zijn. Een man stuurt niet zomaar zijn zwangere vrouw en kind de laan uit... Ik zit ook wel zo in elkaar dat ik gelijk mijn spulletjes na zou kijken... Heb me nu aangemeld bij Humanitas voor vrijwillegerswerk en hoop zo mensen te kunnen helpen met hun thuisadministratie.