bekrompen??

Discussie in 'De lounge' gestart door zilvervosje, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi meiden,

Waarin mag Nederland, de maatschappij, de mensen om je heen, best wat minder bekrompen zijn, volgens jullie? En waarin juist wat meer bekrompen?

Ik ben benieuwd :D

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Minder bekrompen tov mensen uit andere culturen, dus eens wat verder kijken dan je neus lang is en niet alleen maar af gaan op de negatieve berichten uit de media.

En ook wat minder bekrompen tov coffeeshops. Ik denk dat wanneer er meer en meer coffeeshops worden gesloten en de zogenaamde wiet pas wordt ingevoerd, het hek van de dam is en heel veel illegale handel zal ontstaan. En dat lijkt me dan ook weer niet de bedoeling.

3. singa

singa Niet meer actief

Minder bekrompen door altijd en eeuwig negatief te zijn en een (voor) oordeel klaar te hebben.
    Wat meer bekrompen in de sociale controle.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Minder bekrompen tov van onze medelanders.
    Meer bekrompen voor mensen in hoge posities, directeuren, ministers die na slecht functioneren gewoon nog jaren doorbetaald krijgen. Gewoon 3 jaar de ww in tegen 70% salaris.
    En meer bekrompen tov de rijkeren in ons land, geen kinderbijslag meer en voor huizen boven de 2,5 of 3 ton weg met de hypotheekrente aftrek.

5. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Iets waar ik persoonlijk zelf mee zit.

Mensen op je neer kijken omdat ik maar " mbo " heb en dan ook nog eens bejaardenverzorgster. Dan ben je per definitie dom.

Men denkt, omdat ik van buitenlandse mix ben (lees donker haar, amandelvormige ogen en een spierwitte huid) dat ik geen nederlands spreek, waardoor ze echt gemeen kunnen zijn. Zo vernederend.

Als je thuisblijfmoeder bent, je per definitie lui bent en een profiteur.

Sorry, voor mijn frustraties. Maar om sommige dingen kan ik janken. En ik ben niet dom.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je hebt wel gelijk maar ik zou de grens wat hoger leggen ;)

Meer bekrompen t.o.v. ontwikkelingshulp, in eigen land zijn genoeg mensen die hulp nodig hebben

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is de maatschappij van tegenwoordig, ben je anders dan de rest dan ben je een buitenbeentje

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat ik bekrompen vind van de mensen in mijn omgeving:

Ze willen alles weten en als je dan de waarheid verteld ben je of gek of je hebt het niet of je stelt je aan of je bent te lui om te werken.

En wat ik bekrompen vind in NL daar moet ik nog even over na denken :D

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat meer bekrompen zijn:

Nederlanders die het idee hebben dat Nederland zo'n beetje qua alles het beste is en denken dat het overgrote deel van de wereld 'achterloopt' op ons.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat minder bekrompen ten aanzien van andere culturen, andere gewoonten (die zijn niet raar of ouderwets, alleen "anders" :)).

Wat meer bekrompen over de vrijheid van meningsuiting: als je onder het mom van, mensen gaat beledigen.. dat hoeft van mij niet zo..

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Nou, amen! (maar misschien een iets hogere grens hoor, dit zijn nog maar 'middenklasse' prijzen tegenwoordig (wat ook in stand wordt gehouden door de HRA). Met 60.000 mensen die naar de voedselbank moeten kan je toch niet werkelijk meer denken dat er geen armoede in Nederland is.

En laat er aub wat minder Mauro's zijn, en kinderen van wie de vader wel maar de rest van hun familie niet terug naar land van herkomst komt. Dat bekrompen regeltjes toepassen, moeilijk doen, dan komt de zaak in de media en oh, dan wordt er over het barmhartige hart gestreken... het is om misselijk van te worden. Verander die regels dan eens structureel, op een humane wijze.

Deel Deze Pagina