Vreemde moedervlekken

Discussie in 'De lounge' gestart door Wondertje4, 6 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

Gisteren ben ik naar de huisarts geweest voor een vreemd pekje, het is al met al nog geen 3 mm groot en hij zei mij het in de gaten te houden omdat het er erg vreemd uitzag. Het zijn zeg maar 3 bij elkaar liggen kleine moedervlekjes die ineens ontstaan zijn.

Omdat ik nogal bezorgd ben kijk ik vandaag de rest van mijn moedervlekken na. De grote die zo in de foto getoond geeft een irritatie gevoel, vaak denk ik steken in mijn borst te hebben aan de zijkant maar ik vermoedt dat het die moedervlek is die aan de zijkant van mijn borst zit (op de overgang naar oksel). Ik vind hem er vreemd uitzien.

nu zag ik ook ineens een raar vlekje op mijn buik. Foto hiervan ook ingesloten.

Ik maak me heel erg ongerust, ben hartstikke blond en heb een hele lichte huidskleur.

Wie wil mij even geruststellen?

2. Wondertje4

en dit is de andere

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij kunnen jou niet geruststellen want wij zijn geen dokter. als je je zorgen maakt gewoon vragen of je naar de dermatoloog mag en deze kan dit beoordelen.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ik vind die eerste er niet raar uitzien

Die tweede lijkt wel iets onregelmatiger dus zou ik wel even naar laten kijken.

5. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Mijn moedervlek die verdacht was zat een bloedblaar onder en een pigment vlek eromheen.
    Daarna hebben ze al mijn moedervlekken weggeschaafd. Kunnen ze dat bij jou niet doen?

6. Wondertje4

Dank je wel. Ik heb er al eerder 2 laten weghalen en daar was niets mee aan de hand, die waren gewoon groot en lichtbruin van kleur.

Alleen die bovenste is bijna zwart geworden en begint een lichtbruine uitloop te hebben (niet op de foto te krijgen met mijn telefoon) en die andere is inderdaad onregelmatig.

Om nou nog een keer naar de huisarts te gaan, straks denkt hij nog dat ik er op gefocust ben. Ben gisteren gewoon geschrokken en ook hij vond dat andere heel kleine plekje er vreemd uitzien. Hij (en ook ik) dacht eerst aan een korstje maar het is echt onderhuids.

7. Wondertje4

zou wel kunnen maar dan zijn ze 3 dagen bezig ;) Ik heb behoorlijk wat moedervlekken:)

8. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Laat je doorsturen naar een dermatoloog, dan heb je zekerheid. En je niet laten afschepen met:"Kom maar terug als het erger wordt."

Ik zou willen dat ik je gerust kon stellen, maar ik ben nu eenmaal geen dokter. Sorry.

9. Wondertje4

Misschien inderdaad maar doen. Zal volgende week wel een afspraak maken.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Hm ik vind ze er niet gek uitzien hoor. Heb dezelfde en nog wat ergere maar ik maak mé er niet druk om hoor.
    Heb jij toevallig dr oz! gekeken vorige week.

11. Wondertje4

nee hebben we niet in belgie denk ik.

12. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik heb ook van die 'rare' moedervlekken. Ik krijg er ook steeds meer en ze jeuken/vervellen ook af en toe. Ik ben hiermee meerdere malen naar de dermatoloog geweest. Gelukkig elke keer niets aan de hand. Maar ze zei wel dat ik gewoon weer langs moet komen als ik het niet vertrouw.

Dus gewoon even een afspraak maken. Beter teveel checken dan te laat! Maar het komt niet op een dag, dus niet te veel zorgen maken.

13. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn moedervlekken zijn een half jaartje geleden door de dermatoloog nagekeken. Sommige lijken op die van jou, maar zagen er niet verdacht uit.
    Ik ben ook blond met een lichte huid, maar ook dan kun je hele donkere moedervlekken hebben. Zonder dat er iets niet goed zou zijn.
    Irritatie van een moedervlek kan ook door wrijving van kleding komen en hoeft niet meteen te betekenen dat er iets mis is met de moedervlek zelf.
    Als je je zorgen maakt om die paar vlekken kan de huisarts ze ook weghalen en op kweek laten zetten. Hij doet dat op dezelfde manier als de dermatoloog. Dat zou ik dan laten doen.

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Vind ze er niet gek uitzien. Vriend heeft ook veel last van moedervlekken en ook van zulke. Hij moet elk jaar terug om ze weg te laten halen en onderzoeken maar tot nu elke keer een goede uitslag.

15. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik heb hier ook vele van al ben ik grijs naja donker bruin/zwart haar , als ik nieuwe ondek of ze worden groter/veranderen van vorm/dikker ga ik even naar de ha tot nu toe is alles goed
    als je het niet vertrouwd zou ik even naar de dermatoloog gaan

Deel Deze Pagina