Tractaties

Discussie in 'De lounge' gestart door Loeki2, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn dochtertje is nog lang niet jarig, maar ik heb mij het afgelopen jaar verbaasd en ook een beetje geërgerd aan de tractaties op het KDV. Ik heb Annika gewoon versierde doosjes rozijntjes uit laten delen. Leek mij voor een verjaardag meer dan voldoende. Maar het lijkt de afgelopen maanden wel of ouders er een wedstrijd van maken om zoveel mogelijk snoep en speelgoed uit te delen op het KDV. Baby's en dreumesen krijgen gewoon harde lollies mee naar huis en speelgoedjes van de Action die soms helemaal niet geschikt zijn voor die kleintjes.

Ik zit er over te denken om op het KDV eens aan te kaarten dat 'gezonde' tractaties misschien leuker zijn. Kennen jullie dit fenomeen?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb dan ook nog geen kinderen), maar het fenomeen is me wel bekend.
    Persoonlijk vind ik het belachelijk dat er snoep, laat staan cadeautjes worden uitgedeeld als traktatie.

Vroegah ;) , maar dit meen ik wel, mocht je niet eens trakteren op snoep en ik was net zo trots op mijn versierde mandarijntjes of mijn kaasblokjes met een augurkje.

Dus ja, ik zou dit zeker aankaarten.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik zou het ook aankaarten. Bij ons op het kdv krijgen de kindjes vaak chips, gewoon als tussendoortje of als traktatie, vind ik ook niet normaal en ga ik maandag wat van zeggen.

Ik had gewoon een koekje verpakt in cellofaan, maar idd als je ziet wat sommigen in elkaar knutselen, het slaat nergens meer op, die hele kleintjes hebben het sowieso nog niet door.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik heb een middenweg gekozen waar we blij mee waren. Gewoon een doosje rozijntjes (onverpakt) met daaraan verbonden een badspeeltje. Simpel en goedkoop. Volgend jaar wordt het fruit of een koekje. Als het maar gezond is. En geen knutselwedstrijd.

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons is het niet eens de gewoonte om te trakteren. Het KDV zorgt zelf voor de traktatie.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben het dit jaar voor het eerst de traktatiebattle ;) en houden ons sowieso niet op aan wat anderen doen.

Ik vind gezonde dingen alleen maar een leuk idee!

Wij hebben voor Dinsdag de traktaties klaarstaan.
    Een doosje rozijntjes en een mini tamboerijntje (0.12 cent per stuk), ingepakt in een folie'tje..strikje erom en een kaartje met: Hoera Ruben 1 jaar.
    Het is wel zijn aller eerste verjaardag ;)

Voor de leiding maak ik denk ik zelf cake of brownies ;)

Van collega's begrijp ik wel al dat het op school helemaal een drama is (en dan heb ik het nog niet eens over de kinderfeestjes!).

Elmo

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    dat ouders iets creatiefs knutselen kan ik wel waarderen, dat doe ik zelf namelijk ook.

maar wij trakteren gewoon op een paar spekjes
    (3 stuks), dus niet een hele hand vol, of bakje vol.

persoonlijk vind ik dat snoep trakteren wel mag,
    maar dan wel binnen de perken, dus niet een kind van 1 of 2 jaar een lolly geven, of gelijk een hele snoepzak vol.

hier had op de psz een keer een kindje getrakteerd op een uitdeelzak van princess, met daarin een zakje chips, 2 lolly's, 2 van die kleine uitdeelzakjes van haribo, een bellenblaas, en nog zo'n klein spelletjes met balletje er in.

dat vond ik dus echt belachelijk!
    en dat zou van mij ook best verboden mogen worden,
    maar bv gewoon een paar spekkies of een paar chippies zou ik geen moeite mee hebben.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hier op het kdv worden veel kinderkoekjes en bellenblaas getracteerd.
    Ik heb voor Quinn voor uitdeelboekjes gekozen. Vind ik zelf nog steeds een van de leukere dingen.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ruben kreeg vrijdag ook een boekje (Nijntje).

10. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ik werk zelf op een kdv, en ik kan niet zeggen dat er bij ons een battle is om wie het mooist/leukst/meest trakteerd.
    De een maakt er werk van, de ander niet zoveel.
    Ik heb zelf afgelopen vrijdag getrakteerd op een soesje met 2 spekjes aan een paraplutje.
    Simpel en de kinderen vinden t heerlijk!

Persoonlijk vind ik zelf dat de kinderen bij ons op het kdv ook wel es iets anders mogen eten als het standaard koekje of cracker.
    Bij ons komt het dan ook wel eens voor dat er tussen de middag knakworstjes op een broodje komen of pannekoeken worden gegeten.
    Ook krijgen we wel eens chips in plaats van een cracker.
    Mocht je dat niet prettig vinden dan moet je dat aan kunnen geven bij de leiding.
    Maar bedenk wel dat je zelf ook wel eens zin hebt aan iets anders te eten, en wil je echt niet dat je kindje chips oid krijgt hij/zij waarschijnlijk de enige zal zijn die het niet krijgt.
    En persoonlijk vind ik dat dan weer zielig. (mits je kindje allergisch is en je iets meegeeft voor als er traktaties zijn)

Sorry voor t lange verhaal ;)

11. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    hier op de basisschool mag niet getrakteerd worden,het is dan ook een snoep vrije school.

op de psz mag eht weer wel en ach ik zit er niet zo mee hoor.
    elk kindje is maar 1 x per jaar jarig en als er dan een snoepje wordt gegeven geen probleem hoor

12. mamasan

mamasan Fanatiek lid

bij ons op de psz hebben ze het gelukkig veranderd.
    Snoep en speelgoed mag niet meer,want het werd wedstrijd van wie geeft er de grootste tractatie.
    Dus nu alleen nog fruit,kaas,kinderkoekje,ontbijtkoek,komkommer of krentjes.
    Aan mij deze week dus de taak om 20 mandarijntjes te versieren,want zoonlief wordt donderdag 3.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik hecht ook totaal geen waarde aan wat anderen doen....ik bedoel in de zin van dat ik zou moeten meestrijden ofzo.

Louise krijgt op het kdv meestal een nijntjekoekje of rozijntjes met een ballon oid. Ook een keer een rammelaar gehad in een folietje. Was erg leuk!

Zelf heb ik winnie the pooh/teigetje bekertjes (van die kartonnen) gekocht met en rietje met een plaatje net als op het bekertje. Daarin heb ik een nijntjekoekje gedaan en een papiertje met een strikje aan het rietje vastgemaakt waarop staat Hoera, Louise 1 jaar!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga ook echt geen strijd aan, maar ik vind harde lollies uitdelen in een verticale groep ook geen handige zet van ouders. Als een kindje 3 of 4 wordt, wordt er heel veel op harde snoepjes getrakteerd. De oudere kinderen mogen die opeten en de kleintjes krijgen het mee naar huis, want ja die mogen dat nog niet.

Cadeautjes bij een traktatie vind ik helemaal zo iets vreemds. Het is toch geen Sinterklaas. Ik heb altijd geleerd dat die de enige is die cadeautjes UITDEELT als hij jarig is, of is dat idee ouderwets?

15. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Aan die strijd had ik ook niet mee gedaan, maar waar ik van baalde was dat zoonlief al helemaal vol zat door de zoetigheid en zijn middagboterham niet meer hoefde.

16. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Ik ben zoiezo niet van de verjaardagen, elke dag is een bijzondere dag. Maar als iemand voor welke traktatie dan ook een KLEIN kadootje wilt geven...why not? Ik denk dat kinderen dat heel leuk vinden en volgens mij gaat het daar ook om...de kids, niet de moeders ; )

Ongezonde (of gevaarlijke) dingen is een ander verhaal natuurlijk....

17. Milla

Milla Niet meer actief

Ja is erg herkenbaar, hier op de basisschool hebben ze het tracteren zelfs afgeschaft en terecht vind ik hoor! Er waren zelfs moeders die na een vakantie zonder verdere aanleiding cadeautjes voor de hele klas mee brachten.. Ik vind dat echt te ver gaan.
    Dit geld trouwens ook voor kinderfeestjes, als ik om mij heen kijk moet het steeds groter en gekker. Wij hebben gister het kinderfeestje van onze oudste dochter gevierd, gewoon lekker thuis met spelletjes, t-shirts verven, frietjes eten enz, maar hoor ook wel eens dat er kinderfeestjes zijn waarbij ze met z'n allen naar een pretpark als toverland gaan (a 18 Euro het kind) vind ik erg overdreven!

18. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    @Milla dat soort dingen zijn wel heel erg overdreven!
    Wat is er mis met het spijkerpoepen van vroeger? ;)

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind cadeautjes ook niet bij tracteren nodig of horen.

Ik ken dat helemaal niet van vroeger. Echt een trend van nu.

Maar goed, als iedereen het doet en alleen jou kind niet, dan maak je van je kind wel een uitzondering. Dat is eigenlijk ook niet leuk.

20. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Wij kregen bij ons KDV een instructieblad over wat wel en niet mag bij trakteren. Geen chips/snoep etc. een vooral geen spekkies omdat de kindjes hierin kunnen stikken. Wij hebben iets met rozijntjes gedaan en hier een fotootje van Sofie op geplakt.

We waren wel de leidsters vergeten, oepsie

Deel Deze Pagina