In het topic muziek voor bij het trouwen viel me op dat hier best wat liefhebsters van de zwaardere genres rondlopen. Ik ben er zelf ook zo één: Ik heb ongeveer tien jaar bas gespeeld in diverse bands (punkmetal en death/thrash) en sinds iets meer dan een jaar zing ik (nou ja, je weet wat ik bedoel) in een death metal band. Misschien is het omdat de scene hier in Amsterdam niet echt leeft (het is hier toch meer metalcore en emo, heb ik het idee), misschien omdat het nog steeds voornamelijk een mannenwereldje is, misschien omdat de meeste metalvriendinnetjes die ik heb toch een paar jaar jonger zijn dan ik, maar ik ken maar twee of drie echte metalmama's. Leuk om hier toch een paar gelijkgestemden met een kinderwens tegen te komen. Grote festivals doe ik niet meer (ik heb op de één of andere manier geen geduld meer voor de zwakzinnigheid die onvermijdelijk gepaard gaat aan meerdaags alcoholmisbruik), maar voor clubshows en kleine festivals ben ik altijd wel te porren. Dus vertel, wie van jullie ga ik deze zomer nog tegenkomen bij Stonehenge, Occultfest, Suffocation of Destruction? Horns up, girls! Belle.
Leuk!!!! Haha moest wel lachen om het woordje metalmama's Mn vriend draait metal,tis niet geheel mijn muziek maar vind nightwish enzo en Megadeth goed!! Lachen dat er meerdere metalmama's zijn. (ik noem me maar ff zo haha)
Hee, mij ga je helaas niet tegenkomen... Wij gaan ontzettend verbouwen en gaan alleen naar de dingen waar we echt niet buiten kunnen. Slayer (natuurlijk) Iron Maiden (ieder jaar, maar is niet echt metal) Ben vorige maand naar guns 'n roses geweest. (geen metal, maar wel stoer) Viel ontzettend tegen. Ik vind de festivals een beetje tegenvallen dit jaar, jij?
Ach, de kleine festivals doe ik eerlijk gezegd niet voor de muziek, maar gewoon voor de lol. Beetje bijkletsen, beetje netwerken (ik wil eigenlijk volgend jaar zelf op Stonehenge spelen, hihi), hapje, drankje, gezellig. Als ik bands wil zien dan ga ik wel naar een clubshow. Het enige waar ik dit jaar echt gigantisch van baal is dat Ministry geen clubshows in Nederland doet. Ik ga er toch echt niet voor naar Wacken of Lowlands, en om nu vanuit Amsterdam naar Offenbach am Main te reizen... Hey, Guns n' Roses... Op mijn vijftiende had ik er een moord voor gedaan denk ik.
Ik ben helemaal metal gek, maar ga nooit naar festivals o.i.d. Wat ik wel leuk vind is dat mijn zoontje ook die muziek kan waarderen en dan lekker gaat zitten headbangen! Op dit moment is hij helemaal gek van Marilyn Manson, als ik met hem in de auto zit, moet die cd op!
Tja, Guns 'n Roses... op mn 15e was ik smoorverliefd op axl... Moest hem een keer in het echt gezien hebben... Festivals doen wij ook idd meer voor de gezelligheid, maar omdat mijn man en ik toch wel een beetje een uiteenlopende smaak hebben, heb ik de regel dat er minstens 3 bands moeten zijn die ik leuk vind. Anders sta ik echt alleen maar bij die takkeherrie... hahahahaha Marilyn Manson vind ik ook wel lachen! Wilde nog naar het concert vorig jaar, maar moest werken... Belle, Heb je ook iets van een cd of bestandje op internet? Ik wil je graag horen! kan ik je ook gelijk aan mn mannetje laten horen, die houdt wel van nieuwe imput!!
Ik ga vrijdag twee nummers inzingen voor een promo. Als we dat op internet zetten laat ik het je wel even weten. Mijn lief houdt helemaal niet van metal, dus ik ga altijd in m'n eentje naar festivals en concerten. Alleen als ik zelf moet spelen dan wil hij wel meegaan, want hij is natuurlijk wel mijn grootste fan. Leuk, S4ndr4, dat je zoontje een metalkindje is. Grote kans natuurlijk dat hij in zijn puberteit R&B gaat luisteren om zich tegen mama af te zetten, maar vooruit, dat hoort bij de leeftijd. Hey, het gaat lekker, we zijn al met z'n vieren hier. Meer metalmama's! Kom ik, ik weet dat ze er zijn! Belle, op haar vijftiende ook verliefd op Axl. Op haar zestiende werd het Tom Araya. En sindsdien is het nooit meer goed gekomen.
Dat zegt mn moeder nou ook altijd!!! HAHAHA Ze snapt ook niet dat ik een man heb gevonden die van een nog grotere herrie houdt dan ik!!! (maar hij is voor mij vaak te heftig, deicide enzo) Als wij een zoon krijgen noemen we hem tom!! Vernoemd naar groots zangtalent!! Geweldig! En we zijn dr ook heel serieus in hoor, wij willen graag dat ons kind net zo stoer wordt!! En idd het valt mij ook op dat er stiekem veel vrouwen van metal houden hoor! Gezellig...
@Belle: Ja ik ben hem ook een beetje proberen warm te krijgen om gitaarlessen te nemen, mag hij als puber metalbandje oprichten en bij mij komen oefenen! Maar ze zeggen ook dat de baby in je buik jouw muziek meekrijgt en grote kans dat ze daar later ook van gaan houden! Dus ik hou hoop.
Ben wel een oudje, maar hier houden we ook van Slayer, Iron Maiden , Judas Priest e.d rond '8o waren we fervente concertgangers. Ik ben ook gek op Evancence en Within Temptation, meer de Gothic Rock met die mjamie jurken
Ik luister metal, kleed me gothic en voel me top! (nou alleen nog ff wachten tot ik ook metalmam mag worden!)
Ja metalmoeder is het leukst. Zo'n klein ventje met een hanekammetje... dat is zoooooooo schattig....
Of een metalmeisje, natuurlijk. Ik heb mijn drumster alvast beloofd dat mijn toekomstige dochters allemaal bij haar op drumles mogen. Dus S4ndr4, als jouw Jimmy straks nog een stoere drumster nodig heeft voor zijn bandje... Belle, vindt dat er meer metalvrouwen nodig zijn op deze aardbol. Wist je trouwens dat Jada Pinket Smith, de vrouw van acteur Will Smith, ook in een metalband zingt? Luister hier... Het is niet helemaal mijn stijl (mij wat te Amerikaans en te mainstream), maar toch. Hulde! Meer van dat!
Whaha cool Belle! Ik zal het hem zeggen tegen die tijd! Hij is trouwens ook al helemaal gek op tattoos en piercings, die wil hij later ook als hij groot is. Lees: als hij minimaal 18 is, want mama heeft er nog altijd wat over te zeggen dan he! Ofschoon ik zelf ook hooked ben daaraan, maar meot toch verstandig blijven, hij houdt het voorlopig nogmaar op zijn ene oorringetje
wicked wisdom, klinkt wel aardig, alleen haar manier van zingen is niet mijn ding, idd te amerikaans. Ken je arch enemy? Wat een stem heeft die vrouw zeg, daar ben je pas echt van onder de indruk!! En metalmeisjes zijn natuurlijk ook heel leuk, maar zou een jochie eerder een hanekammetje doen... Dus S4ndr4.... heeft jouw jochie an een klein hanekammetje....
Hier ook een metalmama, voor mij ook geen festival dit jaar, wordt er een beetje te oud voor denk ik . Hele nachten doorhalen, met je knieen in de blubber staan en alles stinkt naar bier en urine. Tja jeugdsentiment maar meer is het niet meer.
Ja, natuurlijk ken ik Arch Enemy. En om je een idee te geven, dat is wel zo'n beetje vergelijkbaar met mijn zangstijl, maar onze muziek is wat uhm... Wat minder Zweeds, zeg maar. In het kader van jeugdsentiment ga ik vandaag maar eens een kaartje kopen voor Ice-T en Bodycount. Daar was ik indertijd (1992) echt helemaal gek van en nu komen ze eindelijk weer naar Nederland. Nou ja, ze... De originele drummer is overleden aan leukemie, de originele bassist aan een drive-by shooting en de originele slaggitarist aan complicaties bij aids, maar toch... Even een avondje net doen of ik weer 18 ben, hihi. Alleen dan zonder zo belachelijk veel te drinken, want daar ben ik ook te oud voor geworden vrees ik. En te verstandig. Belle, vintage...