nou ja zeg...

Discussion in 'De lounge' started by piri piri, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neve

Neve Niet meer actief

Ik snap je ook wel, ik kan me voorstellen dat het ongeïnteresseerd overkomt!
    Maar net al veel anderen zeggen: lekker 's nachts genieten van elkaar en je niet te druk over maken! Ik denk sowieso dat je, als je echt 's nachts bevalt, veel meer met je kindje en man bezig bent om je druk te maken!

2. noid

noid Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,245
    0
    36
    Tilburg
    Lekker genieten van je gezinnetje, maar als je het meteen op fb plaatst zou ik wel even bellen, ook al neemt hij niet op. Kun je nooit de opmerking krijgen dat anderen het eerder wisten omdat je niet hebt gebeld. ;)

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Persoonlijk zie ik het hele probleem niet en zou het niet in mij opkomen om midden in de nacht te bellen..
    's Ochtends zijn ze de eerste.

4. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Hell no.. hihi die kans heeft ie nu wel verspeelt.... Komt bij dat ik mijn nieuwtje niet ga inhouden voor hem..

Over de vraag/opmerking waarom snachts bellen... Gewoon omdat het een leuk nieuwtje is.. tis maar eenmalig. Manlief kan daar zijn emoties in kwijdt....

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,173
    10,698
    113
    T is maar waar je zin in hebt... Dochterlief was er eind van de ochtend, na een uurtje of twee dachten wij "o misschien moeten we eens iemand bellen"

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Mijn schoonpa zei ook: je hoeft me niet midden in de nacht te bellen hoor!
    Waarop ik beteuterd vroeg waarom niet?! Zijn antwoord was gewoon erg praktisch.
    1. Geen bezoekuren. 2. Denk maar niet dat je 5 minuten later al aan de telefoon kúnt hangen. 3. Kom eerst bij en geniet van jullie drieën.
    Ik moet zeggen dat ik hem daar helemaal gelijk in geef.

Maar, dat neemt niet weg dat het wel een knagend gevoel kan geven als je schoonpa zegt dat je hem niet hoeft te bellen.
    Je wilt dit zo snel mogelijk, wanneer je het zelf aankan, aan iedereen vertellen!
    Dan maar een smsje?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat zei mn moeder ook hoor en vond dat wel logisch. Zou niet in me opkomen om haar midden in de nacht op te bellen.

8. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Ik vind het niet leuk dat iemand zoiets vooraf verkondigd.. Snap het gevoel van ts wel.. Hij wordt tenslotte opa.. Dat wil je toch niet missen.. Dat geluk wil je toch delen en als de kersverse papa dat nou eenmaal heel graag met zijn eigen vader deelt op het moment dat hij dat graag zou willen?
    Nee ik vind het niet netjes en erg ongeïnteresseerd overkomen. Buiten het feit of je wel of niet wil bellen. In zo'n situatie zeg je dat gewoon niet uit respect voor je eigen zoon en zijn emoties.

Ik snap ts wel hoor en vindt het geen hormonenissue eerder een die met respecteren te maken heeft van elkaars emoties.

9. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    mijn oudste is om 4 uur 's nachts geboren, maar echt niet dat wij meteen iedereen gebeld hebben!
    Eerst even rustig bijkomen, en rond half 8 heb ik iedereen pas gebeld.
    Terwijl de meesten wel hadden gezegd dat ik ook 's nachts mocht bellen.

En op facebook plaatsen nog voordat de opa het weet,
    vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Facebook is hoop ik wel
    het laatste waar je aan denkt als je net bevallen bent...

10. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,655
    1,414
    113
    Hier riep mijn hele schoonfamilie nou je hoeft niet 's nachts te bellen hoor na 7.00 uur is vroeg genoeg. Ik zag het probleem niet, waarom zou je hun uit bed gana bellen, ze mogen en kunnen toch niet direct komen dus waarom zou je daar de hele familie wakker bellen kan toch prima de volgende ochtend.
    Uiteindelijk is meneer om 20.00 geboren hadden wij om 21.30 zoiets van ooh ja laten we eens bellen en mochten ze pas de volgende dag komen op de couveuse afdeling dus tja wat maakt het dan uit wanneer je belt ;)

11. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik wil niet eens bellen midden in de nacht.
    We moeten wel als de bevalling zich aandient omdat onze zoon naar mn vader gaat.
    Maar na de geboorte thuis of als het niet gaat ziekenhuis ga ik dus helemaal niemand bellen tot beeb rustig in zn wieg ligt.
    Dan gaat mijn man onze oudste halen en mag hij in alle rust als eerste van de buitenwereld zijn broertje ontmoeten en bewonderen.
    Dan pas word de rest gebeld en op de hoogte gebracht en wbt fb?
    Daar komt het pas op als iedereen zn geboortekaartjes heeft gekregen anders hoef ik die ook niet te versturen.
    Heerlijk privé houden daar gaan we hier voor.

12. Nati

Nati Niet meer actief

Zo denk ik er ook over.

Wat een toestand, denk dat het niet meer lang duurt voor de hormoonbom van ts ontploft. :D Relax!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Als je om 02.00 uur bevalt heb je helemaal geen zin om gelijk te bellen hoor. Eerst ben je nog 3 uur bezig om te wassen en troep op te ruimen ;)

Ik had van te voren sowieso al gezegd dat de eerste paar uur voor ons waren.
    Ben bij Levi om 00.47 bevallen. Pas om 06.30 gebeld, net voor mijn vader naar zijn werk ging
    Van Milou* ben ik om 16.00 bevallen. Pas om 21.00 gebeld toen we thuis waren
    Elin bevallen om 03.31 en ook pas om 07.00 gebeld.

Eerst maar even lekker genieten en bijkomen. Die paar uur later bellen is echt geen ramp.

14. channe

channe Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    1,147
    70
    48
    NULL
    En toch snap ik je, ts.
    Het gaat er niet om of hij wel of niet gelijk komt, maar wel dat hij enthousiaster zou mogen reageren!

Hier hebben wij mijn schoonzusje gebeld en moeder omdat zij beide bij mijn bevalling aanwezig mochten en wilden zijn ( en wat heb ik er van genoten dat ze erbij waren). S nachts om 01.00 hingen wij aan de tel...en ze kwamen beide naar t ziekenhuis en waren er om 01.30 tot 14.58 dat mijn dochtertje geboren was...

15. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik vind dit we zon achterlijke opmerking :S nogal erg simpel. heb niet het hele topic gelezen, misschien heb je er een goede reden voor. Maar dan nog vnd ik het erg raar.

Maargoed..
    Ik zou er mooi geen probleem van maken. Ik zou ze uit mijzelf al pas op eenntijdstip bellen dat ik weet dat ze wakker zijn. Je schrikt je toch rot als snachts de telefoon gaat. Laat die man toch mooi slapen :) hij heeft er niks aan om het snachts al te weten.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn jongste is om 00.31 uur geboren, maar ik kan me niet herrinneren dat we mensen hebben gebeld 's nachts. Bij de andere kinderen wel vrij snel na de bevalling, maar die zijn op Christelijkere tijden geboren :)

17. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Ik snap je wel, ts. Misschien omdat mijn ouders en schoonouders juist hadden gevraagd of we ook wilden bellen als ik s nachts zou bevallen. Ik denk dat ik me ook rot had gevoeld als ze dat niet gewild hadden.. Ben uiteindelijk ook niet s nachts bevallen maar weet dat ze in het zh gewoon ook s nachts hadden mogen komen om te kijken, dat was dan alleen voor de opa's en oma's.

Ik denk dat je verder moet doen waar jij en je man je goed bij voelen, het is jullie kindje en jullie emotie. Heel veel succes met de laatste loodjes

18. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Ik had t niet beter kunnen verwoorddnn ahahha ken jij mij ?
    Precies wat ik bedoel.
    En wat betreft de reacties, je hebt wel.wat anders aan.je.hoofd dan. Onzin, das persoonlijk. Hier bij vorige bevalling, na een uur, meiske lag lekker bij mij te drinken, nageboorte kwam en deze werd nagekeken, mijn man kon daar niet tegen en ging naar beneden eten koken (jahiir middenin de nacht, maar he, ik had uren.gewerkf en niets op) ondertussen kon hij mooi opa's bellen en even zijn ei kwijt.
    Meer dan de 2 opa's is er niet, waarvan mij pa de 'opvang voor dochterlief word' mocht het snachts komen. Die staat dus.toch al op scherp.. al.weken hihi.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,183
    16,521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze jongste werd om 4.15 geboren maar toen zijn we niet gaan bellen.Pas om 7 uur gebeld en man de oudste 2 kinderen bij opa/oma opgehaald om zusje te bewonderen.
    Het zou geeneens in mijn hoofd opkomen om 's nachts te bellen haha

PS:mijn schoonvader zou ook zo'n opmerking kunnen maken maar ondertussen :p

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

Oct 28, 2010
    3,442
    0
    36
    pff nou wou dat mijn sm dat had gezegd.. Die eiste zelfs gebeld te worden op t moment dat het ging gebeuren. (geplande ks) ze wilde datum tijd etc exact horen en al op de kamer wachten.. Dacht t dus niet. Zoon 2 weken eerder gehaald dan gepland ivm bloedingen en weeen. Duurde allemaal vrij lang (8:51 geboren) voordat ik uberhaupt hem zelf kon vasthouden (couveuse en voordat ik eens van de uitslaapkamer werd gehaald :( ) sm was dus al kwaad dat ze niet meer naar t zk mocht komen om 12 uur 's nachts.. pff

al kan ik me jouw gevoel wel enigzins voorstellen hoor, als jullie t zelf graag willen vertellen en dan zo'n reactie krijgt.

Share This Page