Whahahahaaaaaaaa, wat een giller, misschien moest je het de volgende keer als je zoiets overkomt maar gewoon eens doen
Ik herken het.... Zelfs op het CB kijken ze me aan met een blik "oh wat zielig, zo jong een kind".......... Tis gewoon triest. Alsof je op deze leeftijd niet zou kunnen kiezen voor een kindje? Tuurlijk ik ben superjong, maar wel heel bewust bezig met de toekomst.
Ja het is wel een beetje jammer. Want ik hoop dat ik nu geen aanval krijg van oudere moeders, maar een poosje geleden was toch in het nieuws dat juist jong kinderen krijgen meer gestimuleerd moest worden, gezien de vele oudere ouders met vruchtbaarheidsproblemen en geboorteafwijkingen. Volgens mij moeten we in Nederland toch eerst eens van die instelling af dat jong kinderen krijgen niet meer kan. Het is hier zelfs zo erg, dat een vrouw op het dorp tegen me zei dat ik wel jong aan kinderen begon (was 23 bij de eerste), maar toen ik terug ging rekenen kwam ik erop uit dat haar eigen eerste ook op haar 23e was geboren, maar dan 25 jaar eerder dan de mijne. Waarom kon dat toen wel en nu niet zou je denken. Wij zijn zelf ook al 9 jaar gelukkig samen, waarvan inmiddels bijna 6 jaar samenwonend en 3 jaar getrouwd. Ik vind dat toch gewoon een stabiele basis, ook al ben ik nog jong. Wie is een ander om daar over te oordelen.
mijn kijken ze ook wel is met grote ogen aan alsof ik een tienermoeder ben die ongeplant zwanger is geraakt maar zit er niet zo mee. Ik en me vriend hebben bewust voor alicia gekozen en voor ons is ze de beste keus ooit in ons leven geweest. laat de mensen maar denken. Gelukkig staan er veel meer mensen positief tegenover dat ik al zo vroeg met kindjes begonne ben en in mijjn familie wordt je juist raar aangekeken als je pas met je 30 begint . ik heb er nog heel wat pijn en moeite voor moeten doorstaan dus ze was echt niet zomaar. Het lijtk wel of de oudere denken dat alle jongeren onbewust of ongeplant zwanger zijn geworden . gelukkig is dit lang niet zo. ik ben 6 jaar samen en woon al een helle tijd samen. toe we de sleutel kregen van ons flatje ben ik meteen met de pil gestopt. ik had al lang een kinderwens maar een onderdak was toch het minste wat ik kon bieden. ik ben gestopt met roken (me vriend ook)al voor ik met de pil stopte ben verlieft verloof enholepijk volgend jaar getrouwt, heb een miskraam gehad met 11 wk waar we samen sterker van zijn geworden en hebben nu een prachtdochter waarmee het prima gaat. natuurlijk zijn er ook andere verhalen maar ken ook zat "oudere" moeders/vaders die het lang niet zo goed doen en hebben als ik en dat wordt normaal bevonden. laat de mensen maar kijken en denken ze zijn vast jaloers op me mooie meisje en misschien zelfs we verbaast dat ik het zo perfect doe. nooit geen klachten gehad op het cb en me meisje doet het precies volgens de boekjes . met 4 maanden sliep ze pas door, was doodop (nu nog steeds)maar heb nooit in me zelf gedacht waar ben ik aan begonnen dus het zit hier wel goed. ik geniet van onze momentjes samen want een wonder is elk kindje en of het nu ongeplant is of geplant dat maakt je niet meteen een goede of slechte moeder. een kindje plan je niet en elke ouder kan een goede ouder zijn
Ik kreeg m'n eerste kind op mijn 21ste, ben nu 23 en heb er 2. Heb nog nooit zo'n vage opmerking gehad terwijl ik er jonger uitzie dan dat ik ben. Moeten ze ook niet proberen trouwens, want dan krijgen ze de wind van voren! Word al boos als ik dit lees, laatstaan dat het mij zou overkomen! Grrr... Iedereen moet zich lekker met z'n eigen leven bemoeien
Hier dat nog nooit gehad. Mijn man en ik zijn ook allebei 23 en hebben bewust voor een baby gekozen. Ik lach me ziek als ze dat tegen mij zeggen, en ik spreek ze er echt wel op aan.
Ja hoor, hier ook al regelmatig gehoord dat soort opmerkingen. Maar ik moet eerlijk bekennen, ik had zelf laatst het omgekeerde. Ik dacht echt dat ik een opa met zijn kleinkind op stap zag, tot het jongetje hem papa noemde.
Nou ja zeg echt een belachelijke opmerking Ik zie er ook nog jong uit sommige mensen gaan er dan ook vanuit dat het een ongelukje was of dat ik alleenstaand ben.
Wil nog even toevoegen dat ik dat toen uiteraard niet hardop zei, dat is echt te belachelijk. Maar als mensen wel weten hoe oud ik ben, vinden ze ons nog te jong. (beiden 24)
Toen wij gingen vertellen dat we zwanger waren kregen we ook wel eens de vraag of het gepland was/is. Ik ben 29 en mijn vriend 31. Waar die vraag vandaan komt? Geen idee. We zijn niet getrouwd, wonen wel 5 jaar samen. Ik vond dat ook een erg vreemde vraag!
Oew, dat was niks voor mij geweest. Ik was na dat kindje van hun toe gegaan en gezegt, "Ben jij lekker met opa en oma op stap. Grrr, gek wordt ik van zulke mensen.
ja inderdaad, wat een gedoe zeg, had je moeten zeggen, lekker met opa en oma op stap kind? Wat een bemoeials he? Ik heb het nog niet met Sem meegemaakt, maar wel met mijn honden... Daar schijnt men ook steeds maar wat over te moeten zeggen. Laat me met rust zeg, ze lopen aan de riem als dat moet en ze lopen los waar dat mag. Dan moet de categorie 60+ er toch steeds maar opmerkingen over maken. Dan sta ik af en toe te koken! klein voorbeeldje: Ik liep in losloopgebied, loopt een stel, vrouw was bang voor honden (waarom ga je dan in een losloopgebied lopen,maar goed) Dus ik moest mijn honden maar aan de riem houden, want ze zijn hartstikke gevaarlijk en bla bla bla, het mooie was dat mijn honden het stel totaal negeerden. Toen heb ik gezegd dat zij hun niet lastig vielen, dus waarom moest meneer dan mij wel lastig vallen? *stilte* want ja, dan weten ze niet wat te zeggen he?
ja inderdaad zie ik ook regelmatig hier bij de school. twijfel dan echt is het opa of papa en durf er dan niks van te zeggen dus andersom wordt er ook raar gekeken
Wij zullen dit ook nog wel krijgen met mijn eigen papa en Vangelis. Het had zijn papa kunnen zijn....... (mijn vader is 44)
tja, je moet er af en toe van zuchten. Ik ben helaas op een oudere leeftijd moeder geworden. Het heeft bij ons 4 jaar geduurd (ICSI). Nu ben ik bijna 39 (maandag) en moet me er bij neerleggen dat wij niet piepjong meer zijn en dat Vera ook geen broertje/zusje meer zal hebben. Als Vera jong moeder wil worden kan ik dan alleen maar aanmoedigen. Dus dat is weer van een andere kant gezien. Ik zou naar jullie glimlachen en denken dat jullie het goed voor elkaar hebben
haha 23jaar is toch echt niet jong om mama te worden?vind ik net de gepaste leeftijd!en dat zij in de veertig zijn....hmmm kan je ook veel over vinden he.maar iedereen doet het toch wanneer hij er klaar voor is?jeetje niks van aantrekken,maar begrijp dat je kookt.ik zou denkik eigenlijk wel iets hebben teruggezegd beleefd natuurlijk,zo ben ik he haha
ik ken dat probleem ook wel een beetje ik ben nu sinds 6 weken moeder . maar een aantel weken terug liep ik aleen in de stad met nog een dikke buik en idd ik zag ook heel veel mensen kijken en smoezen van ooh moet je dat kleine jonge meiske eens zien met haar dikke buik weer zo'n tiener moeder ..zeker... nou niet dus ik ben 26 aleen lijk ik nog geen 20 dus ik ken je gevoel superrrr irritant... maar wel een trotse moeke
Loopt met ingeklapte buggy naar het 'oude' stel: "kunt u mij alsublieft helpen met de gebruiksaanwijzing? ik kan namelijk nog niet lezen."