ik zou echt wel wat terug hebben gezegd hoor:zo van kijk:die baby is met opa en oma mee. Ik weet dat het kinderachtig is maar dat is dan jammer,hun beginnen er toch mee! ik ben zelf op mijn 24ste moeder geworden en een maand geleden op mijn 26ste,wij willen 3 of 4 kinderen en het liefst wil ik rond mijn 30ste {als de natuur het toelaat}klaar zijn.Iedereen kiest er toch zelf voor! Trek het je niet aan en geniet maar lekker! Groetjes Linda
ik ben vroeg begonne omdat ik bang was dat het niet zou lukken. mijn tante is ook met der 28 in de overgang geschoten en had gelukkig al 2 kinderen. mijn moeder is een des dochter en heeft gelukkig 5 gezonde dochters (2 mk)maar ze weten de gevolgen nog niet voor de kinderen van desdochters op hun voorplantingsorganen. van jongens is nu wel bekent dat ze problemen kunnen krijgen maar van de meiden weten ze ng niks. mede door dit en ik geen risico wilde lopen ben ik aan het klussen gegaan en me wens om op me 21 moeder te worden ging nog net in. ik was net 20 toen ik stopte met de pil en uiteindelijk 1 maand voor me 22 en een mk verder werd ik moeder van een prachtige dochter en ben er supper blij mee. ik lijk net 18 e krijg daarom wel is negatieve recties maar me familie en vriende reageren top en we hebben ook alles goed voor elkaar dus waarom dan niet
Het is toch lekker om jong mama te zijn? Ik snap dat niet hoor! Ik ben dan 26 (ook jong). Zelfs als ik mama's van 20 zie dan denk ik, tjee lekker zeg! Het zou nooit in me opkomen dat het wel eens een "ongelukje" zou kunnen zijn. Ik had zelf ook wel mama willen worden toen ik 20 was, maar ik was toen nog aan de studie.... dus daar pastte een kindje niet echt tussen.
nouja Vosje, wat stom zeg dit had je mij (ons?) helemaal niet verteld. pff ik zou het me er ook aan ergeren. ben benieuwd wat ze zo meteen bij ons zeggen: ah kijk, opa, mama en kind (kleinkind) op stap
Stom he Probeer altijd niet boos te worden over zoiets en te denken "laat ze maar kletsen", maar het vreet toch een beetje aan me
belachenlijk.. hier ook een moeder van 23.. maar toch echt bewuste keuze hoor! ik snap niet dat mensen altijd zo moeten oordelen.. grrrrrrrr als ik iemand van 45 zie lopen ga ik toch ook niet zeggen van.. jeetje die is laat aan kinderen begonnen!.. je weet toch helemaal de achtergronden niet van anderen.. nogmaals ik vind het belachelijk
Jullie zijn een leuk stel samen (heb ff in je profiel gekeken ) en zien er niet abnormaal jong uit hoor! Gewoon laten gaan! Het woord "ongelukje" dat de "dame" in kwestie hier gebruikt, vind ik overigens ronduit kwetsend!
Nou jullie zien er zeker uit als een prachtig, mooi gezinnetje! Lekker laten kletsen zulke mensen, die hebben niks beters te doen dan over anderen oordelen omdat ze waarschijnlijk zelf geen (leuk) leven hebben. Zo hoorde ik van mijn tante dat ze een vrouw met kindje tegenkwam, zij lachen en kletsen tegen die baby. Zegt die moeder nou mevrouw, dat gebeurt niet vaak dat mensen zo lief doen tegen haar. Het kindje had namelijk een hazelipje. De moeder vertelde dat ze pas daarvoor was aangesproken door iemand die had gezegd, dat jij naar buiten durft met zo'n kind... nou het is toch te verschrikkelijk voor woorden zoiets!
hahahaa mensen heben altijd wat te klagen hoor, mijn manetje en i k hebben kinderen in de leeftijd 19 tot en met 1 jaar. toen ik met mijn 21ste een kind kreeg was ik te jong en nu met mijn laatste tweeling zeggensommige dat ik te oud bent haahha ik ben 36 tis maar net hoe je leven loopt toch? sommige kunnen het niet helemaal uitstippelen..... er ver boven staan, moet je zeker doen.
Ik had laatst ook wat Ik ben namelijk kapster en ik had een klant, dus we zitten te kletsen, vraag ik of ze ook kinderen heeft en of ze nog thuis wonen ?! Zegt ze; "Ja tuurlijk, ik heb een kindje van 1,5" ! Oopss.. Ik geloof dat ik toen maar eroverheen ben gaan praten en dacht dat ik ook rode wangen had inmiddels... -x-
Ik ben ook 23, en heeel bewust voor dit kindje gekozen. Maar ik weet zeker dat als ik zon opmerking hoor, dat ik dan een opmerking terug maak, net hard genoeg dat ze het kunnen horen. Of, als ik nog last heb hormonen, kunnen ze het recht in hun gezicht horen denk ik...hahaha! Die zijn gek zeg! Wij zijn al 8 jaar samen, maar dat zie je niet aan de buitenkant....
volgende keer even vriendelijk vragen of ze dat voortaan willen denken ipv hard op zeggen tsss en dan kin omhoog en verder shoppen wazig volk whahaha toen ik zwanger was werd ik ook vaak nagekeken! als ik zag dat mensen opvallend keken draaide ik me nog eens om en je zag ze fluisteren en loeren whahaha echt te raar...op een gegeven moment zei ik van te voren al: jaaha ik ben 24 en zwanger (geplant)
Nou,lekkere reactie Maar herken het wel. Ik liep een keer met Lieve in de supermarkt. Lieve was toen nog maar een paar maanden en toen zei iemand zo tegen Lieve: ''Ben jij gezellig met de oppas mee meisje,dat is gezellig!'' Vond het echt niet leuk en zei: ''Nee ze is gezellig met haar bloedeigen mama mee,dat is pas gezellig'' Die vrouw wist niet meer wat ze moest zeggen. Ik ben ook 23 en mama van een meid van 20 maanden. Mensen die dat zeggen zijn jaloers ofzo. Vroeger was het niet meer dan normaal om jong ouders te worden maar tegenwoordig zijn de mensen die aan kinderen beginnen ouder.
BELACHELIJK ZEG! onze zoon heeft ook een hazenlipje.. nou je wilt niet weten wat voor opmerkingen wij naar ons hoofd kregen geslingert.. sommige mensen zijn echt stom! (ik kan er nu om lachen maar toen niet hoor!)
Wat een belachelijke opmerking... Ik ben zelf ook 23 maar heb dit gelukkig nooit mee gemaakt... ik persoonlijk had er wat van gezegd want waar halen ze het lef vandaan om te zeggen dat het een ongelukje is ... ....
Ik had het toen ik pas was bevallen een keer in de trein. Was er ook een meisje helemaal verbaasd dat het mijn eigen kind was. Ik heb het maar als compliment opgevat..