juist om de gewrichten enzo. Net zoals zitten. Bij de buuf ging hij bij 5 mnd zitten. Was uit den boze en ze mochten het niet doen. nee een boze baby dat is alles.... ze doen dingen omdat ze er aantoe zijn. De een sneller dan de andere. Ja kruipen is wel belangrijk heb ik gehoord.
Hihi...geweldig hè! Doet mijn zoontje ook graag. Hij wil precies vaak ook meer doen dan hij al kan. 't Arm kind! Kan me voorstellen dat het niet zo heel goed is voor de gewrichten enzo maar veronderstel dat je haar zo maar heel eventjes laat 'stappen' en niet de huiskamer door laat gaan...
oooowww vandaar deel 2. Niet gezien meid. Als je je maar bewust bent. Het is bijzonder om te zien hoe snel kinderen al wat in zich hebben he. Laten we dan de andere dingen achterwege laten
Vlotte tante zeg Leuk! Hier hebben we ook een vrij vlotte tante (vind ik ) niet dat ze al gaat staan (nou ja ze probeert zich wel af te zetten tot sta stand als ze b.v zit en je hebt haar vast) maar ze draait zich op haar buik (dat is eigenlijk meer toeval maar ze doet het de laatste tijd wel vaker) en van buik naar rug! En ze "tijgert" de kamer door op haar rug, als ik haar op het speelkleed leg is het dat ze soms binnen 5 minuten een eind verderop ligt :O Daar was ik al trots op Maar jij zal ook wel helemaal trots zijn dat ze zich al optrekt etc, super zeg
Is niet mijn eigen mening hoor, maar die van artsen, pedagogen e.d. Kruipen blijkt lichamelijk van belang voor de fijne motoriek en van mentaal belang voor het op veilige manier zelfstandig op onderzoek uitgaan. Google maar eens. Ik zeg "blijkt", want volgens mij is het geen wet van meden en perzen. In hoeverre een gewricht meer draagkracht aankan met 7 of 14 maand zou ik niet weten, maar als ik dan zie hoe heupen, knieen, polsen en nek belast worden met kruipen, dan denk ik ook weleens: is dat gezond?
ze trekt zich niet op in haar bed of box hoor! gelukkig niet. Vind dit wel weer genoeg zo ff. Maar het blijft geweldig iedere keer als ze iets nieuws kan. Zo liet ze ons met vaderdag ook erg lachen. Ze zat lekker bij ons op bed ineens perst ze lucht door haar lippen heen. Dus pffft met spetters!!!!! En een pretoogjes die ze had toen ze door had dat we het geweldig vonden.
Mijn zoontje stond wel rechtop in de box met 4 maanden, daar hoef je dus ook niet blij mee te zijn, want toen kon alles naar benee en ik ben rugpatient, niet fijn dus! Ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen manier. Zo ging mijn zoontje pas laat zitten (6,5 maand) terwijl zijn nichtje dat met 4 maanden al kon. Tsja...
Nou ik wordt daar dus niet zo vrolijk van Want die van ons doet dat weleens als ik haar een fruithapje geef haha!
hahaah wat knap en idd erg vlot van je meissie!!! zie het al helemaal voor me die kleine voetjes op de grond die stapjes maken. leuk zeg!! probeer het ook met mijn zoontje van 11 MAANDEN maar goed......zuucht,...andre onderwerp?
grappig is dat he! Thijs staat sinds een paar weken zelf en probeert nu langs de tafel te lopen, maar komt niet veel verder dan wat gestamp en per ongeluk een stapje opzij. Wel heel komisch om te zien! Ik heb toevallig laatst een programma gezien waar ze de loopreflex onderzochten. Er werd altijd gedacht dat de loopreflex wegging en weer terugkomt, maar het schijnt dat de reflex er altijd wel is maar tegengehouden door de zwaartekracht. Maar het ziet er wel heel grappig uit. Het niet mogen staan is trouwens onzin. Vroeger zeiden ze dat de beentjes krom werden, maar dat schijnt achterhaald te zijn. De beentjes worden er alleen maar stevig van. Tuurlijk moet je een kind niet de hele dag laten staan, maar dat snapt iedereen wel. Spetteren... Thijs kan er wat van! Hij spettert steeds de hele boel onder!
Hahaha dat spetteren doet mijn zoontje ook... Maar dan idd ook met eten! Dat is minder... Maar het ziet er zo grappig uit en je dan aankijken met een gezicht van: goed he? Maar over het staan. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden en is degene die sweetlakecity bedoeld met het zoontje van de buuf. Die zat met 5 maanden. Met 4 maanden ging hij zitten met steun op zijn handjes. En niet snel daarna zat hij al vrij stevig zonder steun. Nu kan hij zich al optrekken en kan al zelf gaan zitten. Hij is gewoon gaan rollen, hij tijgert nu, hij kan zijn fles al zelf drinken. Alleen nog kruipen zeggen ze dan... Maar ja, we zien wel. Lopen vind hij helemaal geweldig. Zie foto:
Mijn zoontje liep met een maand of 6 mee aan 2 handen, met 8 maanden aan 1 hand en achter zijn loopkar en met 10 maanden los. Hij heeft het kruipen dus overgeslagen! Ieder kind ontwikkeld op zijn/haar eigen manier! En die sites wil ook niet altijd wat zeggen zogelukkig, ik heb zelfs ooit gelezen dat er een verband is tussen kinderen die niet kruipen en dyslexie...
Och ja, ik word daar ook weleens moe van hoor! Mijn ventje kan lopen, maar liever kruipt hij heel de dag als een dolle, dat vindt hij fijn. Het is een grote jongen en als je eens wist hoe vaak ik al te horen heb gekregen dat hij nog niet fulltime loopt? Of dat hij lui is. Mijn zoontje is verre van lui, die zit geen moment stil en doet alles wat hij moet doen. Moet hij al kunnen lopen dan? vraag ik dan meestal en dan hoor je mensen denken van: huh?
Uhm neem eens contact op met een kinder fysio en die zal je heel wat anders vertellen.... Het lijkt heel schattig ( foto is overigens ook heel lief)maar het is echt niet goed. Mijn mannen zijn prematuur geboren en hebben een tijd fysio gehad en staan op deze leeftijd is helemaal niet goed. Het heeft te maken met de spieren en geloof ook met de rug, weet het niet meer precies wat ze over vertelde. Een kindje hoort dit uit zichzelf te doen, en niet zo neer gezet te worden. Wil je topic niet bederven maar let wel goed op met dit soort dingen.
hier ook door de fisio en kinderarts af geraden. fynn was extreem vroeg met alles en ik heb hem bewust moeten remmen hij wilde zoveel maar allemaal dingen wat niet goed voor hem was. met 5 maanden ging hij zelf zitten en met 5,5 maand kruipen. dit heb ik wet heel erg beperkt door heb ik de blox te leggen en niet de hele tijd te laten zitten. toen hij met 6 maanden zichzelf op trok mocht ik stoppen met remmen (kinderen geven dan zelf aan er klaar voor te zijn) toen ging het heel erg snel met 9 maanden deed hij los stappen
Haha ik ook toen ik mijn nickname moest verzinnen en alles al bezet was Ene nu snap ik waarom er een 2 bij stond, hahah ik dacht dat het een typfout was