Nou ja,zeg2!!!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilonaa, Jun 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    Ze trekt zich aan mijn handen op tot staan. Ze houd haar beentjes zelf stevig(is naar mijn mening duidelijk te zien op de foto) Maar ze ligt ook vaak genoeg in de box e.d hoor. Omdat het mij ook niet al te best lijkt, maar goed zoals ik al zei ze doet het zelf dus haar spiertjes zijn sterk genoeg anders kan ze het niet.

Maar jammer dat een onderwerp als dit toch weer een discussie word. Dit is niet omdat het in mijn onderwerp gebeurd, maar ik lees het heel vaak.
    Altijd moeten er waarschuwingen zijn i.p.v genieten. De een weet het altijd beter als de ander jammer!
    Het is toch juist leuk om dit soort momenten te delen met andere moeders,die ook zo trots zijn op hun kindje zoals ik dat ben?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

je zit toch op een forum waar iedereen zijn mening mag geven.
    ja als het niet het antwoord is wat jij wil. dat is dan heel jammer.

we zijn niet allemaal jaknikkers hier

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Het heeft niks met beter weten te maken ;). Een kindje doet dit uit reflex en is gewoon niet goed, heeft niks met sterke spieren te maken. Er is toch niks mis mee om dit tegen je te zeggen. Voor het zelfde weet je dit niet, en heeft je kindje wel last ervan. De Fysio heeft ons destijds erg veel uitgelegt hierover omdat wij dus de spieren in een bepaalde volgorde moesten trainen.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    wat een schattige foto! en zwangerschapspagina op de achtergrond (op de pc:)) tegen mij is ook vaak gezegd: je mag je kind niet laten staan blabla, nu kan ik je vertellen dat jamie met zijn 4 of 5 maanden de kamer door croste met zijn loopwagentje... en dat was niet geforceerd, want hij zette zichzelf echt zelf af... tis niet dat wij hem duwde ofzo... sommige kinderen zijn gewoon veel sneller dan andere... jamie hefte zijn hoofdje al zelf op 3 dagen na de geboorte, en niet zomaar een paar seconde... houd wel haar signalen in de gaten, merk je dat ze moe is of het niet leuk vind, onmiddelijk stoppen...

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    schattige foto! :)

6. adi

adi Niet meer actief

Omdat 'staan' met 4/5 maanden niks anders is dan het overstrekken vanuit de benen. De ruggegraat en de heupen van de baby zijn nog lang niet aan toe het hele lichaam rechtop te houden. Tot 6/7 maanden hoort een baby veel meer in de gebogen en vooral buikhouding te zijn, voor de juiste ontwikkeling van de spieren en de heupen.

Veel premature babys gaan ook vroeg 'zich optrekken' en 'staan'. Kinderen krijgen dan zelfs fysiotherapie om dit te voorkomen, omdat zo'n vroege belasting op de rug en heupen slechte gevolgen kan hebben.

NIet om zeurderig over te komen, natuurlijk ben je dan supertrots als ouder, maar ik zou het echt niet doen, en al helemaal niet aanmoedigen op deze leeftijd. Ze zal snel genoeg gaan staan en lopen, laat haar nu maar de dingen doen waar ze wel aan toe is.

7. Peri

Peri Niet meer actief

Ik kan echt boos worden om dit soort acties.

Het is nl zo slecht voor het kindje maar mama vindt het eeeenig...

Triest triest triest

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ja moet toegeven dat het niet slim is nee omdat al zo jong te doen.
    liever wachten tot ze dit uit zichzelf doen

9. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    ach, meiden gaan jullie maar verder. Mijn lol is er af.
    Alsof ik mijn dochter 24/7 laat staan. 1minuut is al lang....
    Ik snap best dat iedereen zijn eigen mening/advies mag geven,maar vaak wordt een trotse moeder zo hard de grond in getrapt alsof ze iets vreselijk heeft gedaan. Zoals de reactie van Peri....
    dat vind ik triest triest triest

bedankt!

10. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    @Peri,
    Heb net nog even bij al jouw reacties gekeken.
    Zo te lezen ben jij een super mamma en zal je kindje nooit wat mankeren, want jij weet zo goed wat er wel of niet mag met een kindje,bravo!
    Meis ik heb het met je te doen.....al die negatieve reacties die je iedereen geeft. Heb jij lol in je leven? Geniet jij?

11. adi

adi Niet meer actief

Ik snap heel goed dat je gefrustreerd raakt van alle negatieve reacties. Maar uitzonderingen daargelaten, willen alle moeders hier toch meestal een goed advies meegeven aan andere moeders, iets uit eigen ervaring, of iets waar ze door schade en schande zelf wijzer van zijn geworden.

Maar natuurlijk ben je trots en je dochtertje ziet er ook zo onwijs eigenwijs uit :), daar moet je volop van genieten..

12. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    Ik vind het een super leuke foto! :) wat een schatje!
    En Ilonaa, jammer dat dit weer zo moet lopen :S Had ook een gezellig topic verwacht... Blijkt toch erg moeilijk hier.. :S!!

Maar ik snap dat je natuurlijk je kind niet 6 uur laat staan ! haha (zou wat zijn!!!)

13. Peri

Peri Niet meer actief

Ja hoor, ik geniet volop.
    En met name van ons zoontje dat (afkloppen) tot nu toe nog niks gemankeerd heeft. Geen verkoudheid/snottebel/oorontsteking/eczeem/allergie...helemaal niks.
    Ik ben daar heel dankbaar voor maar doe er ook alles voor (of beter gezegd...laat er ook alles voor) omdat zo te krijgen.

Oftewel:
    -geen bijvoeding voor zes maanden
    -geen water in de oortjes
    -volledig borstvoeding

En als dat inhoudt dat ik mijn pleziertjes aan de kant moet zetten, so be it. Het welzijn van mijn zoontje is belangrijker dan mijn eigen welzijn. Dus laat ik mijn zoontje niet staan (wat 'ie heus wel kan hoor aangezien het gewoon een reflex is), gaan we niet zwemmen, kreeg hij geen fruithapje voor 6 maanden, blijven we thuis bij warm weer, blijft hij zolang mogelijk in de kinderwagenbak en niet in de wandelwageninzet, etc.

Ik snap al die trotse moeders gewoon echt niet. Een kind is geen speelgoed! Waarom zou je dingen doen waarvan bewezen is dat het slecht voor ze is, alleen omdat je dat als moeder zo eeeenig vindt :(

Sorry maar persoonlijk vind ik dat een vorm van kindermishandeling.

Dan maar geen "leuke foto's" maar godzijdank wel een blakend gezond kind.

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Haha jij bent wel weer lachwekkend hoor. Een vorm van kindermishandeling?!? Deze uitspraak gaat wel een beetje ver vind je ook niet? Fijn dat jij bij jezelf een flinke veer in je reet kunt steken. En zo trots bent op jezelf. Maar je kunt ook bepaalde zaken anders formuleren....

15. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
    en wat nu als je kindje wel ziek wordt o.i.d?
    wat of wie is daar dan de schuld van?
    Al die ouders die hun kinderen "mishandelen"(jouw woorden)?

oh, ik moet even open doen. jeugdzorg staat aan de deur omdat ik zo'n slechte moeder ben......

16. Peri

Peri Niet meer actief

Even goed lezen dames.

Ieder kind kan ziek worden helaas. En aan veel ziektes kun je niks doen om ze te voorkomen.

Er zijn echter ook kwalen die wel degelijk gerelateerd zijn aan acties van ouders. Een kwestie van actie - reactie.

allergie - te vroeg begonnen met bijvoeding
    astma - babyzwemmen
    gewrichtsproblemen - forceren van zitten/staan/etc.

En nee...niet alle allergieen worden door vroege bijvoeding veroorzaakt. Maar oorzaak en gevolg valt gewoon in zijn algemeenheid niet te ontkennen.

En als ouders ondanks deze wetenschap toch hun kind op die manier behandelen...tja, dan valt dat bij mij onder de categorie kindermishandeling.

Shoot me.

17. ilonaa

ilonaa Bekend lid

Jul 9, 2008
    784
    1
    0
    hellevoetsluis
  18. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,210
    1,269
    113
    Centrum België

Is dit niet een beetje kort door de bocht allemaal? En stigmatiserend naar iedereen toe die het anders doet ("kindermishandeling"????)

Als bijvoeding zo slecht is, waarom wordt het toch door pediaters voorgesteld vanaf 4 mnd? Mag, maar moet niet.
    Ik wilde borstvoeding geven, maar mijn productie wilde niet mee (je kreeg meer water uit een steen geperst dan melk uit m'n borsten). Ben ik nu een slechte moeder omdat ik na 4 maanden gestopt ben?

Een steriel kind is ook niet alles hoor! De dag dat ie in contact komt met andere kinderen (en dus mega veel bacteriën) zal de weerslag eens zo groot zijn.

De gulden middenweg is volgens mij nog steeds beter dan te vervallen in extremen.

19. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Peri, waarom roep je zo hard dat je alles zo goed weet en dat je het perfect doet allemaal? Moet je jezelf soms nog overtuigen?

20. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Lijkt het wel op ind.

Net zoals Kwek zegt, een steriel kind is ook niet altijd goed....
    En tja borstvoeding lukt ook niet bij iedereen. Zo hebben we behoorlijk wat 'slechte' moeders ;)

Share This Page