Je bent een supermoeder dat je de bv zolang hebt volgehouden voor je kind. Slechte moeders zijn in mijn ogen de moeders die niet aan bv beginnen omdat ze daar geen zin in hebben. En aangezien ik nu ongetwijfeld het hele forum over mij heen ga krijgen meld ik bij deze dat ik het forum ga verlaten. Ik erger mij nl zo aan de opvattingen van de gemiddelde forumbezoeker hier dat dit gewoon niet de juiste plek voor mij is. Ik stap wel over na de borstvoedingsmaffia-geen bijvoeding voor 6 maanden-geiten wollen sokken-club
P.S. Geen een keer heb ik verkondigd dat ik het allemaal zo goed weet en dat ik het perfect doe. Ik probeer echter wel te doen waarvan ik weet dat het goed is of beter gezegd...ik laat dingen waarvan ik weet dat ze niet goed zijn. Ja, die fruithap foto met 4 maanden is eeeenig maar de darmen van mijn kind zijn toch echt iets belangrijker.
Ind misschien beter voor je om weg te gaan. Je opvattingen gaan helemaal nergens over. En dat is in veel van je berichten terug te lezen. Ze komen beterweterig over en behoorlijk negatief. Er zijn genoeg vrouwen die borstvoeding willen geven maar niet kunnen om wat voor reden dan ook. Laat iedereen in zijn waarde zeg. Ben benieuwd hoe ziek jou kleintje straks word als hij/zij naar de basisschool gaat. 1 bron van bacterieen... Je kan je kind niet overal tegen beschermen.
Nooit geweten dat lezen zoooo moeilijk kon zijn Ik heb het onderaanstaande geschreven: Slechte moeders zijn in mijn ogen de moeders die niet aan bv beginnen omdat ze daar geen zin in hebben. En ja...daar sta ik nog steeds achter. Ik heb geen woord gerept over vrouwen die wel willen maar bij wie het niet lukt.
En wat betreft immuniteit van mijn kind...hij komt dagelijks meerdere uren buiten en zit bij jan en alleman op schoot. Is juist goed voor hem omdat hij daarbij volop afweerstofen opdoet.
En ook al willen moeders het beslist niet doen, je bent daardoor echt geen slechte moeder :x. Wat is dat toch altijd met die moeders die zooooo extreem achter borstvoeding staan, nogmaals laat iedereen in zijn waarde.
Op het einde van de rit komt het wel op hetzelfde neer: de kleine heeft niet de 'verplichte 6 maanden BV' gehad... Gewild of ongewild heeft er niks mee te maken
Kapitalen worden er uitgegeven aan kleertjes, speelgoed, etc want de kleine heeft "recht op het beste". Yeah right...als je dit echt meent...probeer dan borstvoeding te geven. Dat is nl echt het beste. Wetenschappelijk honderden keren bewezen. Als vrouwen daar niet aan beginnen omdat ze het teveel gedoe vinden...dan vind ik ze slechte moeders. Waarom zou ik hen in hun waarde laten? Zie er persoonlijk het nu niet van in. Trouwens...net alsof jullie mij in mijn waarde laten ha ha. Ik word door jullie ook afgebrand omdat ik andere ideen heb. Anyway...opzeggen tot lidmaatschap is aangevraagd. Nog even en jullie zijn van me af. Ondertussen lijkt het me beter als we hier on topic verder gaan over het wonderkind van Ilona.
Dus jij ziet er het nut niet van in om iemand in zijn waarde te laten? Wel eens gehoord van leven en laten leven. Wat een rot leven moet je hebben als je je met iedereen bemoeit. En iedereen wil jou ook wel in je waarde laten maar dat gaat moeilijk door de reactie's die je plaatst.
Hmm...ik snap hem. Mensen laten mij niet in mijn waarde omdat ik onvriendelijke reacties schrijf maar ik moet vrouwen die borstvoeding teveel gedoe vinden wel in hun waarde laten. Logisch...heel logisch... Van mijn onvriendelijke reacties ondervind mijn kind geen nadeel. Helaas kunnen de kinderen van de ik-heb-geen-zin-in-borstvoeding-moeders dat niet zeggen. Maar dat doet allemaal niet terzake. Het ging hier om een wonderbaby die met vier maanden al kan lopen.
Periode ik heb nog nooit zo'n gefrustreerd persoon gezien! Werk daaraan, misschien ben je dan een nóg betere moeder
Goed advies en ben daar inderdaad aan het werk. Ik word nl overduidelijk gefrustreerd door dit forum en wacht op verwijderen van mijn lidmaatschap. Ondertussen meldt mijn kind dat ie honger heeft dus is het nu zijn beurt. Daaaaag
Hahah geweldig, dus kinderen die geen borstvoeding hebben gehad ondervinden hiervan nadeel. Mens donder toch op. Heb ze zelden zo dom als jou meegemaakt.
@ peri, goh dan ben ik toch een slechte goede moeder zeg! ik geef al 17 maanden bv.maar ik gaf met 4 maanden de fruit hap (op aandringen van de kinderarts) ga heel erg veel zwemmen met fynn. en ja hij zat met 5 maanden ook en das niet zo erg maar hij slaapt al vanaf dat hij 6 weken was op zijn BUIK!!!!. goh wat ben ik ontspoort zeg. ik weet niet waar je mee bezig ben maaar als je valplan ben om zoveel mogelijk moeders de grond in te trappen ben je goed bezig! en weer ontopic. ilona laten we voorop stellen dat niet alles reactie slecht bedoeld zijn!tuurlijk mag je mega trots zijn. maar de meiden die uit eigen ervaringen waarschuwingen hebben van artsen (zoals ik) willen jou ook waarschuwen. tuurlijk mag en bere trots zijn! en leuk is het zeker maar vergeet niet dat ze net 4 maanden is en ze zijn maar zo kort klein!!!! (als ik dat monster van mij zie!!) geniet van het kleine nu het nog kan!
gewoon rustig blijven dat hele bv/kv geouwehoer. tis een keuze die ieder voor zich moet maken! en een beetje mens met een beetje fatsoen zal het van een ander accepteren
Ben ik met je eens. Maar je word zo doodmoe van dat gezeik altijd. Ja ik heb ook borstvoeding gegeven ( wat overigens bijna niet lukte inverband vroeggeboorte). Maar ik laat moeders toch ook in hun waarde als ze dat niet willen. Dat gedram altijd over borstvoeding etc
tis ieders keuze hoor. in mijn omgeving heb ik en bv mama's en fv mama's allebij even goede mama's hoor. tuurlijk bv is qau voedings stiffen beter.MAAR als je om de een of andere rede niet kan of wil geven. is fles voeding ook goed! fatsoensnormen noemen ze dat toch mensen respecteren om hun keuzes.
Tja, geeft niet hoor, lach me rot. Maar zoals Peri al zei,mijn meisje is een wonderkind, nu al zo'n verhitte discussie opgang gebracht met haar 'stapjes' iedereen doet zo goed mogelijk zijn best. Ik ga stoppen met dit topic, al die tijd en energie kan ik beter gebruiken om naar mijn slapende 'wonderkind' te kijken.
Ach meiden, laat maar lopen joh. Het is algemeen bekend dat het neerhalen van andere mensen alleen gebeurt om eigen zelfvertrouwen een opkikker te geven. Tja, zij heeft het schijnbaar nodig, dus laat het toch gewoon ff... Wij hebben ook besloten om onze kindjes aan astma te helpen, want we gaan in de vakantie met ze zwemmen... De feit dat water een natuurlijke omgeving is voor de baby laten we even achterwege