Naam 'inpikken'

Discussion in 'De lounge' started by Assepoester, Feb 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Vanaf het begin:

Vrienden van ons zijn 8 weken verder in de zwangerschap als ons. Bij onze 20 wk echo (toen waren zij dus 28 weken) kregen we te horen dat het een meisje is. Wij dus trots aan iedereen vertellen, inclusief de naam. De naam hadden we overigens al erg lang en was bij iedereen al bekend zelfs voordat we zwanger waren. Maar toen dus definitief een meisje met de naam Sabrina.
    Nu kregen we vanochtend een mailtje dat ze bevallen zijn van een meisje (zij wisten geslacht niet, maar dachten een jongen en hielden alle namen geheim). En 1x raden welke naam ze haar hebben gegeven... Sabrina.
    Tuurlijk hebben we geen patent op de naam en kun je er niets aan doen, maar het steekt wel. Zeker omdat we dus over 8 weken ook een meisje gaan krijgen die ook die naam krijgt. Dan denkt natuurlijk iedereen dat we hun naam 'gepikt' hebben.
    Wij hebben overigens besloten om gewoon onze naam te houden en de 'vriendschap' te beeindigen. Ze behoorden zoiezo meer toe aan de groep kennissen dan vrienden, maar wij willen nooit weer contact met ze, dus ons meisje kan gewoon haar naam houden.

Bij deze wil ik ook even een knuffel geven aan de mei-mamma's die mij heerlijk een hart onder de riem hebben gestoken *knuf*.

Maar ben ik nu onredelijk dat ik zo kwaad ben over het feit dat ze willens en wetens de naam kiezen waarvan ze wisten dat ons meisje over 8 weken ook zo gaat heten?

2. Niet meer actief

Vind het ook een rotstreek zoiets doe je niet OF overleg... kijk toen hun hoorde dat jij die naam had hadden hun kunnen zeggen van ships die hadden wij ook in gedachten, dan had het anders geweest maar zo stiekum wel erg gemeen...

3. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Tjsa ik vind het persoonlijk nog al arrogant overkomen

wie weet vind jou vriendin ook al een heletijd de naam sabrina mooi en dacht zij ook balen hey nu gaat zij haar dochter sabrina noemen

ik denk dat je gewoon de naam moet kiezen waar je wat voor voelt waar je wat mee hebt

en geen rekening moet houden met wie die naam nog meer heeft

en naam is iets persoonlijks en niet iets wat rekening houd met hoe je vrienden heten of hoe de kinderen van je vrienden heten

4. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

Jul 12, 2006
    530
    0
    0
    Ik neem maar even aan dat er meer speelt tussen jullie en die vrienden dan alleen de naam van jullie dochtertje...
    Want ik zou een vriendschap niet verbreken vanwege een naam.
    Ik kan wel begrijpen dat het steekt bij je....
    Vooral omdat jullie de naam al bekend hadden gemaakt.

Niet te boos om worden hoor, heeft geen enkele zin...
    (ik weet, makkelijk gezegd...)
    Gewoon genieten van jullie Sabrina.
    :D

Heel veel succes!

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Tja het is een beetje lastig. Ze zijn 8 weken verder dan jullie, dus wie weet hadden ze die naam al in hun hoofd vóórdat jullie meldden dat jullie die naam zouden gebruiken.
    + dat er natuurlijk veel mensen zijn die niet al met de naam te koop lopen voor de bevalling dus ook in dat opzicht waren ze niet verplicht het jullie te vertellen.

Maar.... ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie rauw op jullie dak komt en persoonlijk zou ik in zo'n situatie gelijk open zijn geweest naar jullie toe ipv het nu zo achteraf te laten weten.

M'n vriend en ik hadden ook 1 naam waar we allebei ontzettend blij mee waren. Het was echter ook een naam waarvan we wisten dat m'n schoonzusje die ook voor haar kindje gekozen zou hebben als het een meisje zou zijn geworden, dus hebben we (ruim voor de 20 weken echo, zodat ze nu dus niet weten of er idd een meisje bij zit en of we die naam dan zouden gebruiken ;)) aan haar gevraagd of ze er een probleem mee zou hebben.
    In zo'n geval maar even geen geheimhouding. Onderlinge eerlijkheid en verstandhouding vind ik veel belangrijker.

6. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Zij mogen natuurlijk elke naam kiezen die ze willen, maar zij wisten al heel lang (zelfs voor hun eigen zwangerschap) dat een meisje bij ons die naam zou krijgen. Nu voelt het als een dolk in je rug.
    Nu was de vriendschap wel wat aan het verwateren, maar toch verwacht je zoiets niet. We hadden juist de naam bekend gemaakt om dit te voorkomen :cry:

7. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Maar warom is het zo erg dan als hun dochter het zelfde heet

er lopen nog een miljoen sabrina's op deze wereld dat heb je nou eenmaal met namen

8. usMommy

usMommy Fanatiek lid

Jan 11, 2007
    1,273
    1
    0
    Herndon VA USA
    Ik denk niet dat je onredelijk bent. Als je niemand had verteld wat jullie naam keuze was dan had je het ze niet kwalijk kunnen nemen nu heb je het wel iedereen verteld en dan hadden zij kunnen zeggen ohh die naam hadden wij ook ingedachte voor een meisje en dan had je samen tot een oplossing kunnen komen. Nu zou ik je meisje gewoon Sabrina blijven noemen want hoevaak komt het wel niet voor dat er meerdere namen het zelfde zijn in 1 familie. en das ook geen probleem (ik heb de zelfde naam als mijn tante)

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

Jul 24, 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Tuurlijk lopen er nog een hoop meisjes rond die zo heten. Dat is ook niet het probleem. De manier waarop. In december hadden we het nog over het feit dat wij ons meisje zo zouden noemen. Dan hadden ze wel even mogen laten weten dat zij ook die naam in gedachten hadden. Zeker als de kinderen praktisch even oud zijn en waarschijnlijk regelmatig met elkaar om zouden gaan. Dan hadden wij eventueel nog een andere naam kunnen kiezen, nu zijn we er al zo aan gewend en zo noemen we haar nu ook al. Zij hebben dit gewoon met opzet gedaan, hetzij van te voren bedacht, hetzij na ons bedacht, hetzij op het laatste moment bedacht. Wij wisten het niet van hun, zij wel van ons.

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

Jul 6, 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ja maar dan nog snap ik niet zo goed wat het uitmaakt

ik heb ook bij mensen in de klas gezeten die het zelfde heten op een gegeven moment hadden we 3 stevens was heel niet erg

ik denk gewoon dat je niet zo boos moet zijn

11. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meid ik kan me je teleurstelling goed begrijpen!
    en dat is niet iets wat vrienden behoren te doen! dan hadden ze het ook meteen kunnen zeggen zeker odmat jullie heir al zo vroeg aangaven en nu het dus zeker weten een meisje word had dat wel netjes gestaan! al was het maar een mededeling geweest!

meid zoiets ken ik hiero ook.. zou er hier ook wel weten die dat zouden doen! smerig maar waar....

Probeer je niet te druk te maken! en laat je niet van de wijs brengen!

{ps de naam die wij hebben hoorde ik eerst bijna nooit en nu vooral in mannelijke vorm, alleen nog geen bekende ofzo en niet in de meiden vorm...}

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik denk dat je voorbij gaat aan het feit dat het meer is dan 'alleen een naam'.

Er speelt natuurlijk veel meer als je denkt een goede vriendschap te hebben en dan nu opeens het gevoel krijgt in de rug gestoken te worden.

13. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Sorry hoor, maar naam inpikken bestaat dat?

gewoon een beetje dom dat jullie aan iedereen al de naam hebben verteld.
    en om heel eerlijk te zijn vind sabrina geen eens een mooie naam.

anders doe je iets wat erop lijkt zoals:
    Sandrina
    Tsarina
    Sarine
    sabrine

Of je maakt er niet zo druk om en noem je kind alsnog Sabrina. Jullie wonen niet in hetzelfde huis.
    Bovendien heb je aan je hele vriendenkring de naam al verteld, dus het is voor niemand een verrassing

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Doet dat er iets toe dan, of jij de naam mooi vindt of niet? :(

15. Niet meer actief

en dan zeggen ze dat ik kort door de bocht ben :rolleyes:

Ik vind het wel uitmaken je hebt toch niet voor niets vrienden, dat doe je als vrienden bij elkaar niet OF je bent er open en eerlijk over niet zo stiekum, ik vertel straks ook de naam aan iedereen en vind het niet erg als iemand anders die naam ook wil gebruiken maar als mijn vriendin ook zwanger zou zijn en dezelfde naam zou willen hebben zou ik dat ook niet leuk vinden maar als ze er eerlijk over is kunnen we nog wat erop verzinnen... als je vrienden met elkaar bent gaan ze uiteindelijk ook met elkaar spelen en hoe wil je dan roepen Sabrina 1 of Sabrina 2 ofzo?

Nee ik ben helemaal niet zo moeilijk qua dat (ik zou het juist als compliment zien dat mensen dezelfde naam hebben) maar als vrienden onder mekaar doe je zoiets niet of overleg je met elkaar.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Uhhh je hebt het met kort door de bocht toch niet over mijn reactie?
    Ben het namelijk juist helemaal met jou eens ;) Maar goed, misschien lees ik het verkeerd?

17. Niet meer actief

nee juist over Irisje, sorry inderdaad jou ook mee gequote.... dat zeg je toch niet over iemand zijn naam? ZELFS IK NIET :)

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Hihi idd, zo dacht ik ook al ;)

19. tatlim23

tatlim23 Lid

Nov 14, 2006
    59
    0
    0
    Ik vind het inderdaad ook nogal lullig dat ze voor dezelfde naam zijn gegaan, zeker als ook bij hen de naam al lang bekend was. Dan kun je de naam nog zo mooi vinden, maar dan blijf je toch een beeld houden bij een naam, dat heb ik in ieder geval.
    Ik zou gewoon voor de naam gaan, jullie hebben deze naam al zo lang in gedachten en noemen je kleine zelfs al zo.
    Je gaat echt spijt krijgen als je nu voor een naam zou kiezen niet bij jullie niet op nr 1 staat.

Succes nog met de zwangerschap.

Groetjes (een naamgenootje van jullie kleine ;) ) Sabrina

20. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Nee dat doet er helemaal niet toe idd.

Share This Page