Wat een rare chagrijnige man om dat op die manier te brengen. Op onze containers staat op de bovenkant dat je de container inderdaad naar de wegkant moet plaatsen met pijlen er bovenop... Dat is dus niet bij iedereen zo? Dan moet je dat ook maar net weten...
Vreselijk! dit is nou echt Nederland met al die regeltjes. Moeilijk doen omdat je container 4,5 cm teveel naar voren staat... blehhh!
Soms Maar het scheelt vooral in ruimte en kilo's in de container. En het komt allemaal op dezelfde plek terecht; In de grond... Ja ook asbest wat zorgvuldig is verwijderd wordt weer in de grond gedumpt.
Ik snap niet zo goed wat het probleem is (behalve de chagrijnige vuilnisman). Als het goed is heb je toch een afvalkalender gehad en daar staat alles in. Bij ons staat er bijvoorbeeld ook dat de deksel dicht moet kunnen en dat de bak niet meer dan 80 kilo mag wegen. Kijk, het is tot daar aan toe dat die pannenkoek aan je deur komt, maar de regels moeten wel bekend zijn bij je.
Hmmz...geen stijl dat die het zo komt melden. Maar als het goed is heb je een afval kalender gehad met daarop je regels die gelden voor de ophaaldiensten. Zo staat er bij ons, handvat richting huis...niet voor de auto's dus enkel voor de parkeerhavens neerzette (zodat er niemand door kan ) En idd, niet te zwaar beladen, en geen kop erop of open.... Dit ivm het nieuwe ophaal systeem, de zijlader! Die is volautomatisch, en kan dus bakken die verkeerd staan niet ophalen.....en denk maar niet dat de vuilnisman die bestuurd uit zijn cabine komt hoor! echt niet...... (is er trouwens tegenwoordig altijd maar een, terwijl met oude laders er altijd 3 of 4 mannen waren...) Geld ook voor de groenbak en voor het plastic. (nu scheiden wij dat dus plastic en de luiers ook, dus ons afval is met meer als de helft verminderd....) Groetjes, Miranda
anders kunnen die grijparmen aan die machine de container niet pakken en legen... tja ik snap het eigenlijk wel een beetje.... zij proberen ook hun werk te doen.. en als zoveel containers altijd maar verkeerd blijven staan, dan wordt het voor hun ook lastig! Trouwens wij hebben wel zo gemeente papier gekregen waar alles in staat. En er is bij ons ook een sticker op de containers geplakt.
Opzich is het ook wel logisch hoor dat het niet buiten de bakken mag. Maar omdat het in het verleden nooit een probleem is geweest dacht ik huh? waarom mag dat opeens niet meer? waarschijnlijk is het altijd al zo geweest maar omdat er nu een registratiesysteem is doen ze er moeilijker over. Of dan doen de vuilnismannen het niet meer omdat ze anders zelf verantwoordelijkheid af moeten leggen voor meer vuil maargoed wel lastig voor ons natuurlijk
nou idd ,als je elke maand zit met meer afval dan er in de container past , is dit behoorlijk lastig idd!
Wij zetten ze altijd 's avonds aan de straat, maar de volgende ochtend staan ze zo vaak op een andere plek, of op straat. Jongelui die doen dat, gooien geregeld ook hun afval er in. Zo is bij ons een keer de groene container niet geleegd omdat er bovenop blikjes red bull en pakken chips lagen. :s kregen we ook een klacht over. Ja, kan ik het helpen! Ik ga 's ochtends echt niet vroeger mijn bed uit om de container buiten te zetten als ik dat ook 's avonds kan doen.
ik weet niet, maar als je per kliko moet betalen, dan is het toch logisch dat de deksel dicht moet kunnen en je geen los afval neer mag zetten? maar goed, nogmaals, ik weet niet of het bij jullie ook zo is. Wij betalen per kliko en mogen bepaalde dingen gratis naar de stort brengen (plastic, luiers etc) en voor de rest betalen we overal voor. Kliko's die niet goed staan krijgen een sticker, staat hij weer niet goed, dan laten ze hem staan. Tenzij je een lieve pannenkoek treft
Ik sluit me hier bij aan. Het is ook niet alleen jullie kliko en wijk die ze moeten legen in een record tempo, omdat ze anders weer boze automobilisten achter hun hebben staan. En nee, we hebben ze nodig dus hadden ze geen ander beroep moeten kiezen......
Hier wordt gelukkig per leging gerekend en niet qua gewicht.. Hier gooien de buren ook regelmatig wat bij ons in de kliko of wij bij hun.. En als de deksel openstaat maken ze daar (gelukkig) geen probleem van.. Vind het wel logisch dat als er zakken naast de container staan niet meegenomen worden.. Iedereen weet dat het IN de container moet.. Ze mogen het niet eens meenemen trouwens.. Hier moet de voorkant van de kliko naar de weg staan.. En ook recht..
Nou ik vind het dus echt vet netjes dat hij even aanbelt. Hier laten ze de container gewoon staan als de klep niet dicht is of er afval naast staat. En terecht, want dat zijn de regels. Heb je teveel afval, bestel je toch nog een container bij de gemeente. Kost wat, heb je ook wat.
ik zou gek worden als ik vuilnisman zou zijn en veel mensen doen teveel in hun kliko. Kan me best een beetje voorstellen dat je na de honderdste bak het begint te irriteren. Volgens mij kun je altijd vuilnis naar de stort brengen, zeker als je zoveel afval hebt als het niet past
Geen problemen mee, Hier ondergrondse containers. Wel grofvuil dat vind ik een ramp om weg te laten halen. A je hebt een bankstel dat weg kan. En een B tafel dan moet A op dinsdag zo en zo laat en B bijvoorbeeld op donderdag. Dan moet je twee dagen er voor uit trekken en het mag niet eerder dan na 6 u buiten staan in de ochtend maar wel voor 7.30. Leuk geregeld. GRr mijn kelder puilt uit met rotzooi dat naar het grofvuil kan. Eens een busje nemen en alles in een keer naar het overlaatstation brengen ben ik in een keer van die troep af. De gemeente makkerlijke kunnen we het niet maker ook niet leuker. Grrr. En het had vroeger wel wat. Ja ook veel rotzooi maar je kon zo je spullen die je niet mee gebruikten bij de containers zetten vaak was het binnen een uur weer weg had een ander er weer plezier aan. Helaas.
Ik zou dat juist grappig vinden als een vuilnisman dat zo tegen mij zou zeggen. Normaal moet hij maar luisteren naar wat hem wordt ge. zegd. Maar nu mag hij eens iemand iets vertellen. Volgens mij voelt hij zich geweldig, hi hi ( sorry, ik hoop dat jij je al minder rot voelt)
oja, aan de zijwaartse ophaal manier had ik niet aan gedacht.. Wij hebben er gelukkig geen last van... tenminste, wij hebben een ondergrondse container en als hij vol zit en je zet de zak er naast, 50 euro boete... alhoewel ik het knap zou vinden om dan de desbetreffende dader te vinden.