Ik heb niet alles gelezen, maar vind het echt heel logisch dat die man daarvan baalt. Stel je nou voor dat je bij alle mensen langsmoet die het niet goed neerzetten; krijg je een lange dag van! Het is de bedoeling dat ze de auto's met de grijparmen het werk van deze mannen (met zeer ondankbaar werk) ontneemt, maar op deze manier wordt het alleen maar erger! Hier(duitsland) gaat het heel anders: zet je hem niet goed; wordt ie niet geleegd! Balen, maar dat overkomt je dan maar één keer.
gelukkig nog geen last van gehad hihii en ik wil nog wel eens sjoemelen hahaha helemaal als we visite hebben gehad en het weer eens verkeerd hebben gedaan ga echt me gele zak niet uitpluisen als ze vrolijk de asbakken erin hebben gegooit na een feesie hahaha.
nou ik vind het dus een beeeeetje omslachtig allemaal.... sjonge jonge waar kan je je druk om maken. ook al doen 1000 mensen het verkeerd in de straat. toch blijf je netjes vind ik hoor, daar komt nog bij dat ik m nooooooit neerzet... doet vriendlief altijd had ie ook even kunnen vragen. ik kreeg meteen een flinke uitbrander. en voorbeeld, roken is ook ongezond.. weet iedereeen en toch doen mensen het. ga je als arts toch ook niet zeggen als de 1000 patient komt met hart/vaatziekte.. ja meneer eigen schuld u wist dat t niet goed was. Zeg je toch ook op een vriendelijke manier. als hij hier nou al 10 keer voor de deur was geweest, of desnoods een briefje in de brievenbus. dan weet ik het en DAN snap ik het als hij een keer boos aanbelt. maar zo uit het niets..... bah en die kalender... sorry hoor maar nu ben ik wel heeel benieuwd hoeveel mensen hier dat ding bewaren ik kijk er niet eens naar. volgens mij gooi ik die altijd met de foldertjes in de papierbak (dat doe ik dan wel weer netjes ) als ze echt verandering willen moeten ze gewoon via de gemeente een brief sturen, dat leest iedereen gewoon. Naja genoeg opwinding over mijn grijze klikko ik ga koekjes eten ( even afwegen hoeveel rotzooi ik eraan over hou anders zit ik over 2 weken over de 60 kilo heen hihihihihi
Afvalkalender ging hier zeker niet bij t oud papier hoor, ik hing de nieuwe altijd meteen op aan de binnenkant van de deur van de meterkast. Handig, kon ik altijd ff kijken of die week nou de grijze of de groene container geleegd werd En vuilstort is hier (amersfoort) ook nog steeds gratis gelukkig. Als je container verkeerd staat of deksel open ofzo, dan krijg je een sticker met waarschuwing. Volgende keer wordt ie gewoon niet meegenomen. Losse zakken worden ook niet mee genomen. Ik las ergens dat het de verantwoordelijkheid is van de gemeente om alles goed te doen. Ben ik het niet mee eens, het is ook je eigen verantwoordelijkheid om het goed voor te bereiden. Heb je teveel afval? Prima, breng je het toch naar de vuilstort toe? Maar zadel daar een ander (vuilnismannen) niet mee op.
Pff wat een gedoe allemaal zeg! Wij hebben echt nog nooit gezeur gehad. Het enige is de kliko met de handgreep van de straat af zetten, als je dat niet doet krijg je er een sticker op. Maar volgens mij loopt er hier soms een mannetje voor de vuilniswagen uit om alle kliko's op juiste afstand van elkaar te zetten. Ze hebben hier wel een zijlader. Klep open hebben we nooit commentaar opgehad. En we doen ook regelmatig iets in de containers van de buren als daar plek is. Ik heb er uberhaupt nog nooit over nagedacht dat mensen daar bezwaar tegen zouden hebben :S Wij hebben wel sinds een tijdje een blauwe/papiercontainer en merken daardoor echt heel veel verschil met de gewone kliko. We hebben nu meestal ruimte over bij het rest afval terwijl ie daarvoor propvol zat. (we hebben hier geen grote inzamelcontainers voor papier in de buurt, dus daarvoor konden we het niet apart inzamelen). En idd de stort is gratis! Grof vuil wordt gratis opgehaald en zelfs grof tuinafval wordt gratis opgehaald! Ben ik ff blij dat ik in Amersfoort woon Waar ik me dan nog het meest aan erger zijn meerdere buren die elke week besluiten om na 11 uur 's avonds, maar liever nog een uurtje later, de kliko buiten te gaan zetten. En oh ja, de volgende dag rond die tijd weer binnenhalen...
Hier moet ook de container met de handvaten naar de straat staan, deksel open of dicht heb ik nog nooit "klachten" over gehoord. Vuilnis zomaar in andermans container gooien vind ik aso. Vraag het even... heb laatst een vuilniszak bij de buren voor de deur gezet.... rot op zeg... als je het vraagt, mag het hoor zolang ik plaats heb maar niet zomaar doen...... gelukkig betalen we niet naar gewicht hier....
Tja tegenwoordig moet je alle afval scheiden, hier in ieder geval wel. Plastic apart, papier, glas, melkpakken etc.... Deze kun je deponeren in de bestemde afvalcontainers van de gemeente... Luiers kan ook apart worden ingeleverd in de daarvoor gratis geleverde zakken van de gemeente. Zelfs texiel is een plaats voor zo kan ik dus nog wel even doorgaan. Ik las ergens in een van de begin pagina's dat iemand boos was dat de vuilnisman de container heeft laten staan/of een waarschuwing had gehad. omdat deze opstond vanwege een boxkleed die te groot was, tja dit is natuurlijk ook eigen schuld een boxkleed hoort gewoon niet in de klikko. Dat die man zich ergert kan ik me goed voorstellen hoor als hij tig keer per dag dit mee moet maken terwijl het niet alleen door de afvalkalender bekend wordt gemaakt maar ook op de websites en ook in het nieuws en zelfs in de regionale bladen
Zijn er bij jullie geen speciale containers voor de luiers? Hier hebben we dat wel en dat scheelt echt zoveel ruimte in de gewone kliko. Maar ik vind het ook aso om zo te doen hoor hier staan ook wel is klikoos een beetje open.
Mama suus: Ik ook niet hoor maar het begint met een briefje en de volgende keer krijg je een boete en ze laten het staan hahahaha. Ik doe er ook dingen in die niet mogen, maar dan wel onderin liefs Es
Oke de man had het waarschijnlijk een beetje netter kunnen aanpakken.. Maar helaas is niet iedereen even sociaal vaardig. Hier werd het bij het introduceren van de containers al gezegd dat ze met de handvaten naar achter aan 1 kant van de weg moeten staan. En een eindje uit elkaar. Hier zit er alleen een chauffeur in de wagen. Die heeft net genoeg tijd om het hele dorp te doen in 1 dag, dus die zou zeker balen als hij steeds uit moest stappen om een container recht te zetten. Klep een eindje open mag hier eigenlijk ook niet, kan er namelijk uit vallen, maar hier nemen ze het wel gewoon mee. Maar kan me voorstellen als er een mannetje bijloopt en die container de lucht ingaat en hij de boel over zich heen krijgt, dat niet zo fijn is. Vuilniszakken zonder te vragen bij de buren in doen vind ik niet kunnen. Wij scheiden alles heel netjes en de overburen niet. Die gooien dus verkeerd afval bij ons in de container. Ja en ik ben thuis en zie dat dan, dus dan loop ik heen en leg het weer bij hun op de oprit. Ze doen het nu dus niet meer. Mensen bij ons in de straat met 2 baby;s gooien zo nu en dan eens een zak met luiers in onze container. Geen probleem mee, maar die hebben het netjes gevraagd en zijn dan ook alleen maar luiers.
Wij hebben hier verplichte stickers op de containers staan met ons adres? Hebben jullie dat niet? Adres wordt gescand en zonder zo'n sticker wordt de container echt niet geleegd! Hier ook al een hele poos deze regels, wij hebben dan ook alleen een containerauto met chauffeur.