Nou jaaaaaa!!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sparkie, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

    Sparkie Fanatiek lid

    24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Dit moet ik even delen hoor. Lees net op borstvoeding.com een ingezonden stukje van een moeder die voor de eerste verjaardag van haar kindje een pannenkoekentaart had gemaakt met haar eigen moedermelk. Die pannenkoekentaart was dus ook voor het bezoek, waar ze niets tegen had verteld! Die mensen hebben dus onwetend moedermelk 'gegeten'. ('sommigen vonden wel dat het anders smaakte') Ik vind dit echt NIET kunnen! Prima dat je zoiets voor je kindje maakt, maar vind wel dat mensen de keuze moeten hebben om het wel of niet te eten. Brrrr.

    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk
     
  2. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.524
    1.759
    113
    Brabant
    ieieieie, ik zou daar ook niet van gecharmeerd zijn hoor!
     
  3. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Nee, dat is niet zo netjes nee....
     
  4. Madelon84

    Madelon84 Niet meer actief

    ik heb het ook gelezen..
    nee dat je dat voor je kindje(s) doet ok maar voor gasten die er niets vanaf weten.. kan me niet voorstellen dat de mensen dat tof vonden!
    dat eerste artikel vind ik trouwens super mooi geschreven.
    (over de maffia)
     
  5. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ieuw, ik zou er ook niet van gecharmeerd zijn. Ik heb zelfs nooit mijn eigen melk geproefd, laat staan dat ik dat van een ander zou willen.
     
  6. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook niet zo'n prettig idee vinden geloof ik. Maar toch wel een beetje gek. Je drinkt wel koemelk ... en ik vind een mensenborst toch wel wat hygiënischer dan een koeienuier :D
     
  7. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    dat zou ik echt niet leuk vinden, maar het zou ook niet in mij opkomen om dat te maken trouwens. Ik geloof dat ik er wel erg boos om zou worden....maak je me in ieder geval niet blij mee.
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ik dit achteraf te horen zou krijgen zou ik voorlopig niet meer op bezoek gaan daar. Een 'vriendin' die dit zou doen, zou echt mijn vertrouwen in haar beschamen!

    Het feit dat zij dit niet aan het bezoek verteld heeft, geeft al aan dat ze zelf ook weet dat het door veel mensen niet op prijs gesteld zal worden!
     
  9. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ahhhhh bah,

    Wat een vies idee. Als je dat doet dan vind ik dat je de mensen wel zelf voor de keus moet laten of ze het ook willen eten. Vind het zelf een raar iets hoor. Heb wel 1 keer zoiets gehad, maar dat was wel anders. Bij mijn moeder liggen ijsklontjes met moedermelk ingevroren. Nu gaven mijn 2 broertjes (die stukken jonger zijn) een feestje toen mijn ouders een keer weg waren en 2 vrienden dachten hun baco'tje lekker op te frissen met ijs. Toen ze een slok hadden gedronken en aan mijn broertje vroegen waarom de kleur van de baco zo raar was, zei mijn broer lachend dat ze moedermelk aan het drinken waren.
    Dat was natuurlijk de grap van de avond:D!
     
  10. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    whahaha banjabes, die vind ik dat wel weer heel leuk!!
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Heel raar om dat je visite ongevraagd voor te zetten en te laten eten... Dat zou echt niet in me opkomen om te doen. Vond het al zo wat als mijn stiefzoon wel wilde proeven van de afgekolfde melk die Thirza dan dronk, of de pannenkoekjes van moedermelk die zij dan at.

    @Banjabes: die is dan wel weer heel lollig :D Ook niet snugger trouwens: je ziet het verschil toch wel tussen een gewoon ijsklontje en iets anders?
     
  12. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hihi...ja volgens mij hadden ze daarvoor al een paar andere drankjes op ofzo...lijkt mij ook dat je dat ziet. Ik was er niet bij! Hoorde het van mijn broertje die het uiteraard hilarisch vond!
     
  13. Sparkie

    Sparkie Fanatiek lid

    24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    banjabes: haha, da's wel weer grappig dan. Zij hebben het zelf gedaan, is toch weer anders. En ik zie toch echt wel het verschil tussen een melkklontje en een ijsklontje!

    Heb overigens nog nooit een slokje van mijn eigen melk gehad. Vind ik toch niet zo'n lekker idee... Wel eens een druppeltje van mijn vinger geproeft, maar da's alles...

    Op bv.com stond een tijd terug ook een foto van een mama die haar eigen melk uit een flesje dronk. Haar kindje hoefde niet meer, en onder het mom van recycling dronk ze het zelf op (terwijl ze haar kindje aan de borst had). Moet ik echt niet aan denken!!
     
  14. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Mijn oudste denkt daar anders over. Als ik eens een flesje gekolfde melk geef en mijn jongste wil niet meer, dan duikt hij erop. Overigens vraagt hij regelmatig of hij bij me mag drinken. 'Tettiet (zo noemt hij zichzelf, hoe toepasselijk:D) ook mama trinken????' ;)
     
  15. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ach wat schattig. Tettiet...hihi:D!

    Laat je hem ook bij je drinken? Dat zou natuurlijk wel kunnen.
     
  16. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.524
    1.759
    113
    Brabant
    mijn kraamverzorgster vertelde dat ze een keer in een gezin kwam waar de vader enorme exceem had. Toen vrouwlief dus bevallen was is ze meteen gaan kolven en dronk die man die moedermelk en het scheen te helpen.
    Nou ik heb mn bv heus geproefd! Deed zelfs de vriezer leeg maken, door een klontje in de magnetron te ontdooien en de senseo er een lekker bruin plasje overheen te laten plassen. Lekker dat ik dat vond!
    Moet er nu niet meer aan denken hoor, zullen wel de hormonen zijn geweest!
     
  17. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb het weleens gedaan om de jaloezie rondom het voeden te minderen, maar hij blijft het vragen. Gaat hem dus ook om de melk en niet zozeer de aandacht. Hij zegt dan ook op z'n peuters 'hmmm... lekka melk mama!'. :D Als ik kolf en hij ziet dat, dan krijgt hij altijd en bodempje in zijn beker. Dan staat hij te springen van plezier.

    En soms - als hij al een paar dagen 'zeurt' als hij mijn blote borsten ziet - dan laat ik hem even. Hij krijgt er dan toch niets uit, want de tsr is dan nog niet eens geweest. Dan heeft ie weer een paar dagen geen interesse.
    Vind het wel lastig om hier mee om te gaan, maar ik denk dat dit een mooie oplossing is tussen volledig weigeren en tandemen.
     
  18. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Tja, mama's melk is de lekkerste natuurlijk :) Heb het wel eens geproefd van mezelf (druppels, geen bekers ;) Maar ik wilde toch weten wat Thirza binnenkreeg) en het is vrij zoet en heel licht, dus snap wel dat kids het erg lekker vinden :)
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nouja zeg, sorry hoor..maar ik vind het eigenlijk te idioot voor woorden!

    Hier wil de oudste het niet eens.
    Ik heb hem direct na het kolven wel eens een bekertje gegeven maar hij keek vies en zei: Lekker (nee schuddend) whahaah
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Hilarisch!!!:D

    En mensen drinken wel melk van een ander soort zoogdier. Ieder dag weer, pakken vol! DAT vind ik nou raar!

    Ik heb weleens gehoord dat iemand het kind van een ander voedde met haar melk, dat vindt iedereen dat weer aandoenlijk en nobel enzo.

    "Ja, maar volwassenen hebben geen moedermelk nodig". Nee precies en dus ook geen koeienmelk!;)

    Toen ik de eerste week nog kolfde, heb ik zeker wel een slok van dat goud geproefd hoor, lekker! Mijn man ook trouwens. Vind daar helemaal niks vreemds aan!:p
     

Deel Deze Pagina