Nou jaaaaaa!!!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sparkie, 6 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Vind het een bizar idee.

vind iig dat ze het vooraf had moeten vertellen, zodat mensen zelf de keuze hebben.

Zou het zelf liever niet hebben, puur gevoelsmatig.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Of waar het drinken van vers warm koeienbloed normaal is. Jek!

Daar kregen de kinderen gemiddeld op hun 15e een kind. Reken maar na hoe oud oma dan is. Tien jaar jonger dan ik.

Ik ben ook serieus gevraagd melk te doneren aan kennissen. Hun zoontje was veel te vroeg geboren en had nogal wat lichamelijke klachten. Heb het niet gedaan om lichamelijke redenen. Mentaal gezien had ik het wel willen doen.

Ik denk dat dat het is.;)
    Puur technisch gezien is er niks mis met moedermelk van een ander, het is het gevoel.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou mijn gasten ook niet ongevraagd moedermelk pannenkoeken voorschotelen. Precies om de reden die een aantal al hebben gegeven. Het voelt niet goed. Het is ook heel raar. Maar ik ben toch al raar omdat ik zonder schuldgevoel kippenvlees wegwerk, maar geen hertenvlees en dergelijke wil eten (bambi trauma: mama maaamaaaaa). Zelf zou ik ze gerust opeten, en ik heb ook best wel eens een slokje moedermelk op.

4. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Off-topic, maar Adi, wat goed dat je toch hebt gevraagd om donormelk, en wat slecht dat het ziekenhuis zo reageerde!
    Ik zou met plezier de mamamelkinhoud van mijn vriezer weggeven aan een moeder die het aan haar kindje wil geven. Nu verdwijnt het maar in de prullenbak en gootsteen als de vriezer weer eens te vol zit..

5. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad zonde om het weg te gooien.. phoe had ik maar zoveel toen, dan zou ik nu nog steeds bv geven denk ik.
    Maar als ik nu terugdenk was het volgens mij juist omdat mijn kindjes 9 weken te vroeg zijn geboren. Zij konden misschien de melk dat gemaakt wordt voor een aterm kindje niet aan. Want mijn melk was precies afgestemd op hun prematuriteit

6. zogelukkig

Ik kolf niet en heb dus geen vriezervoorraad, maar kan je dat echt niet ergens kwijt?

7. zogelukkig

Straks eten we kip uit stamcellen, gewoon gemaakt in een lab.
    Kinderen weten nu al niet waar hun gehaktbal en de melk zijn oorsprong heeft.
    Ik ben gek op hert en everzwijn enzo; beter biologisch en scharrelvlees bestaat er niet! Ik eet overigens geen jong dier, maar op jong wild mag je niet jagen.

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Het is wel een beetje vreemd dat de moeder in kwestie niet op voorhand heeft aangegeven dat ze de pannenkoekjes met haar eigen melk heeft gemaakt. Aan de andere kant ws bewust omdat iedereen het anders vies zou vinden ;).

Het verbaasd me wel een beetje dat er hier ook zoveel bv-mama's zijn die het ook een vies idee vinden. Ik vind het niet heel raar, als het van een koe kan kan het ook van mama's melk. Ben het dus wel eens met adi en zogelukkig.

9. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    gaverdegadver...sorry maar die persoon die dat heeft gedaan is niet helemaal lekker....belachelijk gewoon!!!

Deel Deze Pagina