Hey meis ik herken het ook, was een keer op een evenement waar mijn instructrice moest rijden en toen vroeg ze hoe ver ik heen was, dus ik heb gezegd dat ik "gewoon" een paar kilootjes te veel had, ze droop toen af. Nu 2 jaar later, 1 kindje verder sprak ze me er op aan hoe lullig ze zich had gevoeld dat ze het had gezegd, ik kon er wel om lachen en heb haar verzekerd dat ik er geen slapeloze nachten over had gehad, maar zij voelde zich behoorlijk kloten er onder Dus meis zoals je leest hebben veel meiden dit al een keertje bij de hand gehad dus laat je dag niet vergallen en wees een trotse mamma! Dikke knuffel Henriette
Hier ook, verschrikkelijk, mijn nichtje (met PDD-NOS welliswaar) van 8 vind het ook steeds nodig om te zeggen, dat ik nog wel een erg dikke buik heb. Stomme is dat haar moeder superovergewicht heeft en ik eigenlijk normaal slank ben met een vetlaagje, dat nou eenmaal is overgebleven van de zwangerschap. En ook van een moeder van één van de kinderen uit mijn klas: ik durf het bijna niet te vragen, maar mag ik een brutale vraag stellen? Ehm, geen idee wat ze wilde vragen, dus ja hoor. Je bent toevallig niet weer zwanger he? Toen was Fenna net 3 maanden Hallo? Zoiets vraag je niet!
na de eerste had een vriend van mijn vriend het tegen hem gezegd of eigenlijk gevraagd of ik zwanger was! nee niet meer nee
heb die "leuke" opmerking ook gehad, twee keer op dezelfde dag. eerst de buurman "je bent toch niet weer zwanger he" nou ja zeg, ik heb er pas één. even later iemand op straat, "wat een leuk ventje, nu alweer zwanger?" nou, dan is je dag ook verpest!
Heb het ook gehad hoor, ik werk in een bejaardenhuis en was net in de eerste week na mijn miskraam. Stond met een bewoner in de lift en die vroeg dus of ik zwanger was. Met tranen in mijn ogen heb ik gezegd dat ik inderdaad zwanger was geweest maar dat ik een miskraam had gehad. Uiteindelijk is het een heel mooi en fijn gesprek geweest want de betreffende dame had vroeger ook een miskraam gehad. Groetjes Anita
heb dat ook wel eens aan een dame gevraagd of ze zwanger was, bedoelde het helemaal niet rot tja kan ik er wat aan doen, ze had ook een buik van 5 maanden zwangerschap
13 jaar geleden, toen mijn jongste zoon uit de kinderwagen was en er een koper kwam, vroeg ik wanneer de kleine kwam. DIe was 5 maanden geleden al geboren Heb nooit meer iets gevraagd aan wie dan ook. Na de geboorte van ons kleine meisje bleef ik ook zitten met een zwangere buik, zoveel mensen die gevraagd hebben of ik weer zwanger was. Nee dus :x :x En nu ben ik wel zwanger, en durft niemand meer iets te vragen terwijl mijn buik duidelijk zichtbaar dikker aan het worden is.
ik heb er gelukkig geen last van maar zou ander ook met een bek vol tanden staan en niet weten wat ik zou moeten zeggen. als ik twijfel of een vrouw zwanger is zeg ik niks tot ze er zelf overbegint om dit soort gevallen te voorkomen. ze probeerde aardig te zijn maar op een verkeerde manier
Auch! Wat een * opmerking! Het is ook nooit goed. Nou moet ik namelijk zeggen, heb daar zelf geen last van. Bij mij is het tegenovergestelde, ik word sinds een maand of 3 na de bevalling verdacht van anorexia. Krijg alleen maar opmerkingen dat ik te mager ben, en dat ik toch echt niet magerder mag worden..... vandmiddag nog van mn stiefmoeder: 'ben je alweer afgevallen? je moet echt niet dunner worden hoor..'. Nou, ik ben niet eens afgevallen. Had alleen een skinny jeans aan die ik tijdens mijn zwangerschap al voor erna had gekocht, maat 40 dus, en die nu een beetje om mn kont lubbert. Ook fijn. Aan de andere kant extreem dus. Ik ben echt niet aan de lijn, maar wel dunner dan ik voor de zwangerschap was. En die opmerkingen daarover vind ik ook echt niet fijn!