Dames, ik ben op zoek naar een nagerecht voor het kerstdiner, zónder slagroom. Het liefst ook niet al te zwaar, omdat we kalkoen als hoofdgerecht hebben. Wie geeft me een zet in de juiste richting?
Banaan met chocolade en basterdsuiker Leg een banaan in een alu folie.... snijd met een mes openingen en doe daar een stukje chocolade in...( ongeveer 6 stukjes voor 1 banaan...kan elke chocolade smaak zijn)... dan besprenkelen met de suiker... Maak het pakje alu folie dicht Oven op 175 graden en de banaan ongeveer in 25 minuten warm maken.. Warm serveren naast een bolletje ijs... Warm fruit en ijs doet het altijd goed
Crème brûlée, klassiek en altijd lekker Oh wacht, of mag het ook niet in de ingrediënten zitten? Ik dacht echt aan iets zonder slagroom er bovenop, maar je hebt het wel nodig voor de bereiding haha
Oef, warme banaan en chocola... is dat niet zwaar? Mag er wel in zitten, maar niet te veel. Mijn man heeft een hekel aan slagroom en hij proeft het in de meeste gerechten. Mijn man houdt niet van crème brûlée. Zowel de smaak (slagroom!) als de textuur vindt hij heel erg vies. Net even gevraagd. Als ik niks kan vinden koop ik gewoon Viennetta. Hoe machtig is dat?
Oeh! Misschien deze: Chocoladeijstaart met sinaasappel - Recept - Allerhande - Albert Heijn Maar vraag me wederom af of die niet te machtig is...
Appeltjes in partjes snijden . In een ovenschaal doen. Suiker met kaneel mixen en de appeltjes er ruim in wentelen. Dan in de oven doen. n serveren met een Schepje ijs erbij.
Ah wat je ook kunt maken: appelroosjes met een bolletje ijs Filmpje | Simpel, lekker én erg mooi: appel roosjes Video - Margriet
kwa machtigheid kun je natuurlijk ook een hele hoop doen door de porties niet te groot te maken. Een klein stukje zware maar super lekkere chocolade taart is misschien wel leuker en lekkerder dan een groot stuk van een luchtig toetje.
Ik zou gewoon een lekker frisse fruitsalade maken en dan in leuke kleine glaasjes. Met bijvoorbeeld meloen, druiven, kiwi, ananas, mango etc.etc.
Nee dat valt echt heel erg mee.. Ik eet eigenlijk heel erg weinig suiker en zoete dingen...maar dit valt bij mij heel erg goed. Je kunt natuurlijk echte hele donkere chocolade ( 75% en hoger) nemen en in plaats van suiker honing... dan is het sowieso gezonder. En een hele banaan is ook wel te verdelen in 3 a 4 en ( dus 1 banaan voor 4 personen) ...met een bolletje ijs echt genoeg.
Dat heet hier een snoep appeltje...ik maak dat voor de kinderen als ze ziek zijn... Maar dan met honing, kaneel en appel Heerlijk en gezond
ijs valt licht (bv zelf sorbetijs maken met een bijzondere smaak), of fruit. bv aardbeiencarpaccio met zoete muntpesto (is wel even zoeken naar lekkere aardbeien in december)
Zelfgemaakte chocoladepudding, Leuk in kleine glaasjes opdienen met vers fruit. Er zijn toch heel veel toetjes zonder slagroom? Meestal is het alleen maar versiering.
Wij hebben deze al meerdere keren gemaakt en wordt altijd met applaus ontvangen . Echt heeeeerlijk! Perziken met espresso-mascarpone - Recept - Allerhande - Albert Heijn