Nou, lekker flauw weer (kerstspirit)

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Adem in en adem uit.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

meiden die echt reden hebben om een geknakte kerst spirit: heel veel sterkte!!

Joycey: geef jezelf een schop onder je kont, wees blij en dankbaar dat je "probleem" maar zo mini is. Doe morgen die boom en laat je vent zijn ouders bellen dat jullie 1 dag komen. Klaar. Hoe meer "gezellig" het Moet zijn.. hoe slechter het word en meid heel eerlijk als dit je al van de kook brengt gewoon een man die niet nadenkt en zegt . ja joh prima we zien jullie en een schoonpaps die je wilt HELPEN, zou ik eens gaan nadenken wat voor goed leven je hebt en waar je beter energie in kan steken.

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik snap dat je er nu zo over denkt. Slaap er een nachtje over en je zal zien dat het morgen allemaal wel mee valt. Het is geen reden om je kerst te laten verzieken ;)

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mannen.. Af en toe. Ik zou dit soort dingen ook heel slecht kunnen waarderen (op zijn zachts gezegd). Zou er ook zeker even flink de #4%! in hebben, maar zou al snel ook wel weer inzien dat het ook onze Kerst is, ik als vrouw allerlei plannen gemaakt had (maar nog niet uitgesproken) en hij nog gewoon nergens over na heeft gedacht en dus 'ok' zegt op zo'n aanbod.

Gewoon morgen even keihard de kerstmuziek aan. Jullie boom optuigen en huisje versieren en dan op een rustig moment bespreken wat jij in je hoofd had voor deze eerste Kerst als gezinnetje. Gaan jullie gewoon een bakkie/borreltje halen bij schoonouders en verder lekker samen zijn.

Probeer die Kerst-spirit weer te vinden meis!

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oeh, als iemand mijn lampjes in de boom voor me wil hangen, dan zeg ik dankjedankjedankje en kunnen ze een zoen toe krijgen, ik vind dat zulk kl*tewerk! Maar goed, jij had je erop verheugd, dus je baalt. Snap ik wel, maar ik zou toch zeggen 'meid, laat je niet kennen, slik je boosheid in en ga gewoon lekker morgen alsnog met man en kind de rest van de boom optuigen.' Het is waarschijnlijk goed bedoeld van je sv, en je man, tja... Dat is een man he. Die snapt waarschijnlijk helemaal niet dat dit voor jou zo'n big deal is. Ik zou wel even rustig met hem praten en aangeven dat hij je schoonouders nog even moet laten weten dat jullie de uitnodiging heel lief vinden, maar dat jullie hebben gepland om 1 kerstdag als gezinnetje door te brengen, dus dan gewoon thuis blijven. Dat was de afspraak en daar moet hij zich dan ook gewoon aan houden.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik hoop dat ts door dit bericht weer met beide benen op de grond staat!
    Dat iemand lampjes in je kerstboom heeft gehangen en je man 'ja' heeft gezegd op een bezoekje aan schoonouders is niet het ergste in de wereld.

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik snap het wel een beetje, maar vooral het deel over dat je afgesproken hebt 1 dag als gezin te zijn en 1 dag bezoek.
    Ik weet nog niet wat wij gaan doen volgend jaar, maar als we dat zouden afspreken hoeft hij er bij mij ook niet mee aan te komen door dingen toe te zeggen aan ouders/schoonouders.

Dit jaar had ik mega zin de boom op te zetten maar door mijn bekken en rug problemen zat ik na het open doen van de dozen al tranen met tuiten te huilen van de pijn! Toen kwamen mijn lieve mannetje en moeder 'to the rescue' en hebben de boom neergezet en opgetuigd onder mijn bezielende leiding, omdat het even niet anders ging.
    Zo werd ik toch weer helemaal blij, ondanks dat ik het liever zelf had gedaan.

Ik zou ook even uitrazen, vooral een goed gesprek aangaan met je kerel, en hem laten melden dat jullie 1e kerstdag met je gezin vieren, en dat is je goed recht, en verder gaan met je eerder gemaakte plannen. Laat je spirit niet om zeep helpen door zoiets, dat is zonde! Even uitrazen, slikken en omdenken.

8. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Ik snap je wel hoor, maar ik wilde toch even zeggen dat het waarschijnlijk heel goed bedoelt is van je schoonvader.
    Ik zou willen dat mijn schoonvader dat zou kunnen doen maar die is helaas 3 jaar geleden op eerste kerstdag plotseling overleden aan een hartstilstand.
    Geloof me, dan knakt er echt iets, en zeker voor mijn schoonmoeder.
    Dus kom op, het is gebeurt maak hem verder gewoon naar je eigen zin. en je kan altijd bellen dat jullie besloten hebben om eerste of tweede kerstdag thuis te blijven.

Alvast hele fijne kerstdagen!

Gr MB2005.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik moet toegeven dat ik jouw topics altijd met interesse en stijgende verbazing lees. Misschien lees ik het veel te letterlijk allemaal maar zitten jij en je partner überhaupt wel op een lijn?
    Het komt op mij over alsof er altijd een bepaalde mate van strijd is.

Verder heeft het te maken met jouw verwachtingspatroon denk ik. Jij hebt de nieuwe tradities in je hoofd zitten, al 1000 x beleefd misschien. Maar een ander kan niet in jouw hoofd kijken of het op dezelfde manier ervaren. Hopelijk kun je in een gesprek met je vriend aangeven hoe belangrijk dit voor je is.

10. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Mijn kerstspirit wordt geknakt door Scrooge....a.k.a mijn vriend.
    Die wilt geen boom, of versieringen, het liefste wilt ie niks van Kerst weten....:(
    Maarrrrrrr, koppig als ik ben...ik drijf mijn zin dan lekker door en zet toch een boom op!
    Althans, vorig jaar, (en juist omdat vriend er niks aan vind had ik een witte boom met rode en gouden ballen en verschillende kleuren lampjes, gaf een leuk snoepjeskleureneffect :D )dit jaar wordt niks want die boom in me uppie op zetten zie ik nu niet gebeuren, te weinig plek en te veel buik.
    Dus dan maar wat kleine dingetjes neerzetten.

11. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je je aanstelt joycey, ik zeg loop ff een rondje en haal het kerstgevoel terug :)

Sterkte berte, dan blijft kerst altijd 'anders'. Ik heb ook een doodgeboren kindje gekregen op 1e kerstdag 3 jaar geleden, sindsdien is kerst een rottijd voor mij terwijl mijn 2 andere kids ook rond kerst jarig zijn.

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zit met smart te wachten op een topic van je waarin staat hoe lief je partner is en dat je wel blij en gelukkig bent.
    Je geeft met je topics een bepaald beeld af.
    Het beeld dat ik van je gevormd heb is dat van een klagende , verwende, te dikke, veeleisende prinses met een prins die een eerste klas lambal is en waarmee je totaal niet op een lijn zit.
    Dat je jezelf op zo'n manier neer zet is natuurlijk helemaal prima en kam je waarschijnlijk niets schelen maar voor je vriend vind ik het een tikkeltje sneu.
    O ja en balen van je kerstboom!

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #53 jessy77, 15 dec 2013
    Laatst bewerkt: 15 dec 2013
    Ook ik vind het erg overdreven maar vind er niks raar aan dat TS hier mee zit. Opmerkingen als 'er zijn ergere dingen' vind ik dan ook altijd van die dooddoeners;) Ik kan daar persoonlijk nooit zoveel mee. Er zullen nl altijd ergere problemen zijn maar dat houdt toch niet in dat je je eigen sores dan maar aan de kant moet schuiven en daar niet van mag balen? Want dan zou bijna niemand meer mogen klagen. Wat voor de een geen ruk voorstelt kan voor een andere ramzalig zijn..nou en, dat mag toch?

Verder vind ik het voor haar vriend niet sneu, zoals hierboven wordt vermeld. Ze hebben samen afgesproken kerst voor het eerst als gezin te gaan vieren, hij heeft daar mee ingestemd. Als ie dan vervolgens andere afspraken gaat zitten maken en TS daarmee voor blok zet dan mag je hem van mij met recht een lambal eersteklas noemen ja.
    Ik durf dan ook te wedden dat als de partners van de dames die hier nu lekker onegeneerd op TS af zitten te geven hetzelfde bij hen zouden flikken, dat ze dan heel wat anders zouden schreeuwen.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

+1 dit beeld heb ik ook in mijn hoofd.

Ik denk dat je een beetje door drijft.

15. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Het gaat niet alleen om dit topic.
    Haar vriend wordt in bijna ieder topic afgeschilderd als een begriploze egoïst.

16. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk niet reageren maar ik lees net je vorige topic en dat verbaast me. Zo geromantiseerd als je het kerstboomoptuigverhaal en de sfeer er omheen beschrijft haal ik het niet uit je vorige verhaal. Daar spreek je over een "vervloekte kerstboom" en dat was nog voordat je schoonouders langs waren geweest als ik me niet vergis. Ben jij wel gelukkig met je partner? Volgens mij kan hij maar weinig goed doen bij je..

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik ken haar vriend niet, misschien is ie dat ook wel? Geen idee.

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nou ik lees de topic altijd met een lading humor met dingen die ik ook wel eens heb met partner.
    @ts kan er helemaal inkomen.

19. Haha ik begrijp je helemaal! Als je zoiets eenmaal in je hoofd hebt gepland, je hebt het in gedachten al helemaal voor je gezien, dan wil je gewoon graag dat het op die manier gebeurt. En dan komen buitenstaanders even goedbedoeld je plannen verpesten. En je mag het ze ook niet kwalijk nemen want "het is toch goed bedoeld!?"

Zo had ik mij mijn eerste Moederdag al helemaal perfect voorgesteld. Bleek op die dag er géén ontbijt op bed te zijn, omdat ik vroeg moest werken en vriendlief liever uitsliep. M'n schoonpa had haar in de middag meegenomen naar de speeltuin. Ik had nog uitdrukkelijk gevraagd of ze om x uur thuis konden zijn, zodat ik haar direct na m'n werk kon oppikken. Dan zou namelijk mijn perfecte Moederdag helemaal goed komen. Je raad het al, ze waren nog in de speeltuin en kwamen anderhalf uur te laat. Ik over de zeik, ruzie met vriendlief want die snapte niet waar ik me zo druk om maakte, zijn vader was toch juist aardig dat hij de last even van me overnam zodat ik in alle rust thuis kon komen? Dit is uiteindelijk de herinnering aan mijn allereerste Moederdag. Was het het waard? Nee achteraf niet.

Ik zou in jouw geval dus ook not amused zijn en heel sikkeneurig gaan zitten doen en het liefst alles afzeggen. Aan de andere kant is deze karaktereigenschap in mijn geval een van mijn mankementen, en probeer ik daarom die dingen van me af te zetten. Ik vergeet soms dat anderen niet kunnen raden wat ik bedacht had. Je hebt er uiteindelijk meer jezelf (en je kindje!) mee dan anderen. Hier is dat iig wel steeds het geval geweest.. Wil je echt voor altijd aan z'n eerste kerst terugdenken als "ohja toen hebben we het kerstfeest afgeblazen omdat ik zo boos was om het kerstlichtjesincident"?

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    +1

Dr zijn ergere dingen..
    Je kan toch gewoon met je partner overleggen welke kerstdag je naar je schoonouders gaat en dat doorgeven? Snap t probleem niet echt

Deel Deze Pagina