hoi ik moest vandaag naar de gyn omdat ik bij mijn 1e een KS heb gehad en omdat dit kindje vorige wek in stuit lag gelukkig is ie gedraaid maar daar gaat het nu niet om bij de termijn echo kwam uit 21 juli bij de 20 weken 15 juli omdat er een week verschil was ging de VK uit van de 15e nu zei de gyn dat mijn uitgerekende datum de 24e is omdat dat op de echo stond waarbij ik 6 weken was want hij zei mocht het toch een KS worden als ie weer in stuit ligt houden we die datum aan want het is niet goed voor een kindje om er te vroeg uitgehaald te worden de geschatte gewicht was 2260gr en dat kwam overheen met 34 weken nu weet ik niet meer welke datum ik moet aanhouden wie heeft dit ook gehad? gr marline
bij mij verschilt de datum ook telkens ik terug ga naar de dokter! dat heeft te maken met hoe de groei van je baby gaat gaat het wat trager dan zal de datum later worden en groeit de baby goed door dan zal de datum vervroegen! tog vind ik het raar dat het verschild met bijna 15 dagen dat is wel heel veel hoor! maar als de dokter zegt dat je de 24 e moet aanhouden dan zal het wel zo zijn he veel succes xxx
Ik hoorde van mijn vk dat alle (gezonde) kindjes tot aan de 14 week op dezelde manier ontwikkelen. Daarom krijg je vaak rond de 10-12 week de termijn echo, dan kunnen ze nauwkeurig de termijn bepalen. Na de 14 week loopt het ene kindje wat voor op groei en de ander wat achter, vandaar dat na die tijd (dus met 20 wk echo) de termijn niet meer nauwkeurig is met de werkelijke leeftijd van het kindje. Je moet dus de eerst gestelde datum aanhouden! Succes nog even!
Ik heb het ook bij mij ligt de uitgetelde datum tussen 2 en 12 oktober, ik zorg gewoon dat ik alles 3 weken voor de 2de klaar heb..... Dan kan ik rustig zitten, en ze zeggen dat bij een uitgeruste moeder de bevalling op tijd begint.....
hmm ok in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden de kleine komt toch wanneer hij er klaar voor is