Hoe bevalt de Stokke?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rianne 85, 19 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Wij willen graag een Stokke. Heeft iemand hier de Stokke kinderwagen? Ik hoor heel veel positieve ervaringen maar zijn er ook nadelen aan de kinderwagen?
    Graag hoor ik deze!

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wij hebben hem gisteren besteld:D
    ben helemaal gek op dat kinderwagen....:D

3. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Rianne85, wat ik het enige nadeel vind is dat hij niet superklein op de vouwen is. Maar dat is niet echt en groot nadeel aangezien we een stationwagen hebben.
    Verder... ja geen haakje voor je tas.... ook niet echt boeiend haha.

Superwagen!!!

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij zijn 2 maanden terug gaan shoppen voor een kinderwagen voor onze derde. Hierbij onze 2 zoons (2 en 3 jaar) meegenomen.
    Als onze 2 jarige in de zitting zat kon de kap niet meer dicht, hij was te groot. Dit was eigenlijk bij heel veel wagens zo, behalve bij de bugaboo en ik geloof de speedy. Wij zijn dus uiteindelijk voor de bugaboo gegaan, ik wil tot zeker 3,5 jaar kunnen doen met de kinderwagen en dan moet het wel passen ;)

5. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Als dit de enige nadelen zijn valt het inderdaad wel mee!

Verder is het niet erg als het kindje er vanaf 2 jaar niet meer inpast. Heb voor ons 2de zoontje die nu 2,5 is een mooie nuna buggy, dus die gebruik ik dan weer!

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

geweldige kinderwagen.
    nadeel, mijn man vond hem vreselijk, ik geweldig.

kleine wielen en geen luchtbanden. Maar we willen overal kunnen lopen met de wagen...... ligt eraan dus waar voor je hem wil gebruiken.

7. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem in huis. Vinden hem nu al helemaal geweldig! Hij is wel vrij lang als je hem inklapt, maar met een grote auto is dat geen probleem. Ik vind hem nu super, maar moet natuurlijk even afwachten met de baby en het kindje erin. Maar hij is echt heel licht en wendbaar en stevig!

8. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    We hebben hem nu ruim 3 jaar en bevalt uitstekend.

Mijn dochter van 3 past nog in het zitje en dan kan de kap nog dicht en zij is best groot, dus dat probleem herken ik niet.

Off road rijden is vrij lastig, bos/ strand, maar daar hebben wij nooit problemen mee gehad. (buik of later rugdrager gebruikt)

Het inklappen en grootte zijn eigenlijk de enige minpuntjes die ik kan verzinnen!

9. pijman

pijman Niet meer actief

de zitting kun je toch ook in hoogte verstellen? Ik had het idee dat de buggy inzet op de stang in hoogte versteld kon worden, misschien dat het daarom bij jullie wel past.

10. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    geweldige wagen!! In het bos is hij wat minder, maar op het strand klap je gewoon de achterwielen weg en is het ook geen probleem meer. Ik kan eigenlijk niet echt een nadeel bedenken.
    Mijn zoontje van 2.5 past er nog prima in. Heb de wagen helaas vorige week verkocht omdat meneer liever loopt. Maar heb hem met pijn in mijn hart verkocht. Als we nog een tweede mogen krijgen komt er zeker een nieuwe Stokke!

11. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    wij willen ook graag een stokke, we hebben een nieuwe opel corsa, maar past die erin?

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Nouvy, volgens mij zijn de maten wel te vinden als je even googled, dan kun je het even nameten.

Ja, je kan inderdaad het zitgedeelte naar beneden schuiven, nu kan ze er zelf in klimmen!

13. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij waren erg aan het twijfelen tussen een stokke en de joolz nautic... uiteindelijk toch voor de joolz gekozen.

Ik vond het toch een groot nadeel hoe groot hij nog is met inklappen. Zeker met het zitgedeelte erop!!
    Ook vind ik het geen fijn idee dat er geen vering op de banden zit, zeker omdat het ook geen luchtbanden zijn...lijkt me niet prettig voor mijn mannetje...

al met al toch teveel nadelen.

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    voordelen: hoog zitje,zitje van je af of naar je toe kunnen zetten,hip design,kap met zomer ventilatie

nadelen: kleine wielen voor niet fijn voor strand en bos,klein zitje voor wat groter kindje,veel mensen vinden hem er futuristisch uitzien.

ik vind hem wel wat hebben maar zou hem niet kopen. ik heb voor een wagen gekozen waar ook een wat groter kindje in kan van 2/3 jaar en grote banden; urban jungle is t geworden.

ps moet je eens bij zo een babywinkel (bijv prenatal arena amsterdam) op dat 'probeerpad' met kiezels,planken enzo gaan oefen rijden met de stokke, en de urban jungle..dan weet je wat ik bedoel.

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Heb hem zelf niet omdat ik het model gewoon echt niet mooi vind, maar smaken verschillen natuurlijk :)

Ik reis vaak per bus en wat mij opvalt is dat de Stokke moeilijk de bus in en uit te krijgen is in vergelijking met andere wagens. Heel eng! ziet er helemaal niet stabiel uit.

16. Juffertje83

Juffertje83 Bekend lid

20 jan 2010
    637
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond de stokke het stevigste frame hebben. Hét grote voordeel vind ik dat de kindjes zo hoog zitten en dat de reiswieg verstelbaar is. Het kind kan lekker overal meekijken. In de dierentuin kan het gewoon over de hekjes kijken zonder dat je het hoeft op te tillen (Y) Zit je op het terras? Gewoon de wagen bijschuiven. Geen last van honden en uitlaatgassen enzovoort... Het is een heel licht en wendbaar wagentje en lekker smal. Haal je tenminste geen rekken met shampoo omver bij de Kruidvat ;)
    Ik vond het ook het het lichtste frame omdat het zo minimalistisch is. Omdat het frame een soort van 'hefboom' idee is, is het ook heel licht op en af stoeprandjes te tillen. Ik heb dit vergeleken met andere wagens in de winkel en deze tilde echt het lichtste het stoeprandje op.
    Hij is vrij lang als je hem inklapt ja... da's het enige nadeel wat ik kan bedenken. Maar verder zie ik alleen maar voordelen...

17. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Ik heb de Stokke en ik vind hem juist supermakkelijk om in en uit de bus te raken! Een van de grote pluspunten van de Stokke. Hebben jullie in NL zulke rare bussen misschien? :) Hier heb ik echt geen moeite om in mijn eentje op en af de bus te raken! Ik zie de mensen juist méér sukkelen met andere wagens!

Ik vind het trouwens nogal bizar dat sommigen hier volop nadelen van de Stokke zitten op te sommen terwijl ze helemaal geen Stokke hebben :( ;):(

18. Stokke bevalt wel goed, zitten wel wat nadelen aan inderdaad maar wij hebben er ook nog los een goede buggy, waardoor ik me niet aan die nadelen meer hoef te storen..
    Hier krijg ik de Stokke wel makkelijk in- en uit de bus :( misschien is het anders als je in een stad/dorp woont waar ze niet die stoepen bij de bushaltes hebben opgehoogd. Want ik rijd er zo uit hier.. bij die gelijkvloerse sprinters ook. :)
    Ik heb trouwens van die haken los gekocht en kan gewoon mijn tassen eraan hangen..

Nadelen:
    - rijdt moeilijk in het bos
    - zitje is er hier moeilijk op te krijgen
    - inderdaad niet compact in te klappen - wij nemen hem nooit mee.
    - parasol is moeilijk erop te krijgen (die klem er voor tenminste..)
    - sommige kinderen schijnen het niet fijn te vinden als die stang tussen de benen zit (Jason heeft daar geen last van)

Voordelen:
    - kindje ligt/zit lekker hoog
    - zitje kan goed zittend maar ook heel plat gedraaid worden
    - rijdt soepel op asfalt en de stoep
    - je kan met 1 hand sturen
    - heel makkelijk in hoogte te verstellen
    - grote boodschappentas erbij kan lekker veel in en zit niet in de weg

Verder weet ik niks :D vind het nog steeds de mooiste wagen dus geen spijt

19. Kiet

Kiet Bekend lid

26 feb 2009
    557
    0
    0
    Super wagen ben er helemaal weg van maar.... Hij is ingeklapt nog steeds best groot hij past bij ons net niet in de kofferbak.

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heb 'm nog niet gebruikt maar hij staat hier al een tijdje in de hal en ik vind hem helemaal geweldig. Mijn man &ik wisten gelijk al dat we die wouden dus we hebben niet eens naar andere kinderwagens gekeken. Bij de meeste winkels mag je trouwens even kijken of de wagen in je achterbak past!

Deel Deze Pagina