As donderdag krijg ik een laparascopie, na 6 mislukte IUI's en een grote cyste rijker is er besloten om deze operatie uit te voeren. Wie heeft er ervaring mee en kan me vertellen wat ik kan verwachten? Hoe voel je, je na de ingreep? Ben je er ziek van? Of kan je al weer snel aan het werk?
Ik heb er twee gehad, waarbij bij de laatste 1 eileider is verwijderd. Op zich hoef je je er echt niet druk om te maken. Ik ben alleen erg misselijk geweest van de narcose. Binnen een paar dagen scharrel je weer in huis en na een week ben ik weer aan het werk gegaan. Gemiddeld herstel volgens de boekjes is ook een week. Sterkte!
Bedankt voor je reactie!! Narcose heb ik 2x eerder gehad toen had ik er gelukkig weinig last van dus hoop dat nu ook goed te doorstaan Hoe is het trouwens met vloeien na de behandeling?? Heb ik dikke verbanden nodig??
Vloeien? Nee hoor, helemaal niets! Ik zou me kunnen voorstellen dat, omdat ze bij jou een cyste weghalen, dat er dan wat bloed via de eileiders richting baarmoeder gaat en er van onderen weer uitkomt, maar het echte werk vindt in de buikholte plaats, dus het eventuele bloed wordt daar weer opgenomen. Wel had ik geloof ik wat kleurstof in mn overbroek de eerste keer, omdat ze toen ook mn eileiders hebben doorgespoten. Maar veel is het niet hoor!
Hier 3x laparoscopie gehad, het viel me echt reuze mee! Het enige wat wat vercelend is de 1e 1a2 dagen is het gas wat naar je schouders stijgt als je rechtop zit, dit gebruiken ze om je buik mee op te blazen tijdens de ingreep en er kan wat achter blijven en dat moet zichzelf oplossen. Tip die ik he daarvoor geef is zoveel mogenlijk blijven liggen dan heb je er niet zoveel last van. Van de wonden zelf had ik helemaal geen last! Succes en beterschap ik heb gister een hydroscopie gehad en zou ook een laparo krijgen ma dat was gelukkig niet nodig dus ik lig nu lekker thuis op de bank anders had ik vanavond pas naar huis gemogen
Ik heb de eerste dagen erg veel pijn gehad en vloeide flink en ook best lang. Ik ben 2 weken thuis gebleven. Maar ik heb daarintegen ook lichamelijk belastend werk. Kort gezegd viel het mij tegen. ( sorry wil je niet bang maken).
Ik heb afgelopen ronde ook een laparoscopie gehad waarbij de eileiders zijn doorgespoeld. Ik heb toen een topic geopend om ervaringen te lezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/375944-laparoscopie-kijkoperatie-wie-heeft-gehad.html . Misschien dat je er nog wat aan hebt. Mij is het in elk geval 1000% meegevallen!
Hoi meiden, hier weer even een reactie van mij, een week na de laparascopie het is me alles meegevallen!! Om 7.15 uur moest ik me melden en om 9.45 ben ik naar de ok gebracht, daar natuurlijk eerst de voorbereiding enz enz ook de arts kwam nog even alles met me doornemen en toen de ok in Allemaal lieve mensen die me echt gerust stelde dus ik ben heerlijk in slaap gevallen. Toen ik wakker werd had ik wel wat last van een trekkend gevoel in mn buik maar niet echt pijn, ook geen last van de narcose dus het ging prima met me. Totdat mn bloeddruk wegzakte....maar een glas zoute boullion erin, plat liggen en wat minder praten en het ging weer goed met me om 18.00 mocht ik dan ook weer naar huis. Ze hebben mn eileiders doorgespoeld, deze waren prima toegankelijk en bij mn rechter eierstok hebben ze een cyste/vleesboom weggehaald het zag eruit als een cyste maar voelde als een vleesboom, het wordt dus op kweek gezet en over een week krijg ik hier de uitslag van. Alles zag er keurig uit vanbinnen en ook dat "ding" dat ze hebben verwijderd zag er "mooi" uit ze verwachten dus niet dat het iets kwaadaardigs is. De dag van de operatie en de dag erna wel last gehad van mn schouder en mn buik maar dan voornamelijk van de wond die ze hebben moeten maken om dat "ding" eruit te halen. Inwendige buikpijn heb ik eigenlijk niet gehad. Ik heb 3 dagen op de bank gelegen, dag 4 al weer wat in huis gedaan, en dag 5 was ik weer aan het werk. Wel heel rustig aan, niet te veel lopen en een beetje hangen in de stoel want rechtop zitten dat ging de eerste dagen niet door die wond. Nu heb ik eigenlijk nergens meer last van, behalve van de wondjes die aan het jeuken zijn maar dat is een goed teken Al met al is het me reuze meegevallen!! Ik hoef ook geen maand te wachten en mag gelijk beginnen met proberen zwanger te raken. deze maand proberen we het nog zelf en volgende maand de laatste IUI hopelijk lukt het nu wel, nu alles goed is doorgespoeld en dat "ding"is weggehaald
Hier gisteren ook geopereerd. Ik slaap normaal op mijn zij maar nu gaat dat niet, en rechtzitten doet ook pijn. Geen last van mijn schouders. Wij mogen ook direct deze ronde al proberen, volgend weekend dus als mijn cyclus nizt van slag is hierdoor. Operatie is me erg meegevallen, ik had erger verwacht. Misschien ga ik de eerste dagen wel thuis werken (liggend, lappie naast me) maar da's al.
Ik heb het nu bijna een maand geleden gehad. Het viel me alles mee! Rustig in slaap gebracht, heerlijk wakker geworden (ze hebben met morfine gegeven). Mijn plas was blauw en mijn dijen en billen van de vloeistof die ze hebben ingespoten, maar ik had nauwelijks bloed. Ik heb het meest last gehad van de narcose, daar was ik gewoon moe van, maar eigenlijk pas een paar dagen later. Ik ben helemaal niet misselijk geweest, ze hebben me een middeltje vooraf gegeven en dat heeft goed geholpen! De pijn in mijn schouders was vervelend, maar viel mee. Ik kon op 1 zij wel liggen, de ander deed pijn. Mijn wondjes zijn nu alweer helemaal goed dicht en in mijn navel zie je er bijna niks meer van en de ander zit helemaal onder mijn bikinilijn. Er is trouwens niks uitgekomen, wat fijn is, maar ook heel erg frustrerend! Succes!