4 jaar en naar school; obstipatie/hoofdpijn/moe

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Tinkerbell81, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ons zoontje gaat sinds 2 weken halve dagen naar school, het is nog erg wennen voor hem hij vind het leuk maar kijkt nog wel de kat uit de boom en wilt nog niet spelen of iest doen. maakt me ook niet uit hoor, als hij uiteindelijk maar los komt. maar we hebben nu het probleem sinds vandeweek dat hij last van obstipatie heeft, hij heeft zon moeite thuis met poepen en houdt het in tot het dus onwijze pijn doet...gistere poepte hij dus ook thuis in zijn broek omdat hij iop de wc niet meer durfde na de keer dat het zon pijn deed na 3 dagen opgehouden te hebben:(...zo zielig. vandaag is hij halve dag naar school geweest en door vriendin opgehaald, heb hem rond etenstijd opgehaald en heeft hij zon hoofdpijn, heb hem thuis meteen op bed gelegd...paracetamol krijg ik dr niet in (zetpil wil ie echt niet en in drinken lukt niet want hj heeft geen dorst:()...denk ook die hoofdpijn puur door vermoeidheid van school

maar ik wilde heel graag weten of t iemand bekend klinkt ditmet naar school gaan/veranderingen etc....of iemand tips heeft?

hij krijgt al pruimen, roosvicee laxo en lactulose veel groenten en veel drinken maar helpt dus nog niet....
    heb net ook maar zemelen gehaald, misschien dat dat nog wat helpt...
    het is ook gewoon zoooo zielig, die obstipatie en dan ook hoofdpiijn...

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Duidelijk gevalletje van dat er een kindje is dat nog moet wennen aan alle indrukken die hij opschool mee krijgt.

Duft hij misschien niet te vragen of die naar de wc mag. Vraag aan zijn juf of ze hem een paar keer per dag helpt herinderen.

Verder misschien is die gewoon heel erg moe na een ochtendje spelen en nog niet toe aan volledige schooldagen.

Het is een flinke overgang van de peutertijd naar de kleutertijd.

Geef het de tijd en bespreek het met zijn juf.

3. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    eerste waar ik inderdaad aan dacht was het niet naar de wc durven/willen op school. Gaat hij op school wel naar de wc? Celyn was een hele tijd op school gewoon niet naar de wc te krijgen en hield het ook op waardoor het ophouden eigenlijk een gewoonte ging worden en uiteindelijk kwam er dan uit waarom ze niet naar de wc ging op school, er had een ander kindje haar wijsgemaakt dat er een hele grote slang achter de pot zat en toen durfde ze niet meer, toen dat duidelijk was is ze samen met juf gaan kijken dat er ECHT geen slang zat en ging ze wel weer, het kunnen soms zulke kleine dingen zijn maar kom er maar eens achter!

Hier in de eerste periode van de basisschool ook regelmatig hoofdpijn en moe maar goed dat komt ook van alle indrukken en een keer een middag thuis houden kan dan al veel oplossen, ze zijn nog niet leerplichtig dus het mag gewoon

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    bdankt voor jullie tips, mijn vriend heeft het idd tegen de juf gezegd of ze het ook in de gaten kan houden , enkeertje met hem meeloopt naar de wc...de halve dagen houden we voorlopig maar, het zijn idd veel nieuwe indrukken zo op school...hoop dat ie gauw wat makkelijker naar de wc gaat, hij heeft het nu thuis ook , omdat t laatsts zo pijn deed na paardagen ophouden, beetje een angst ontwikkeld lijkt t wel....

5. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    dat zal vast door alle spanningen komen. Mijn zoontje is ook net een week bezig. En die kreeg er ook buikpijn van, zodra hij thuis was was die buikpijn namelijk over.
    Obstipatie is wel heel sneu, is niet leuk voor zon kind om dan daar op de wc te zitten als hij pijn heeft. Dan wil je toch nog mama bij je hebben. Juffen zijn vaak heel meegaand dus ze zullen hem vast helpen en op zijn gemak stellen. Succes

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    zou wel even met de huisarts overleggen wat hij mag krijgen voor de obstipatie.
    Zo meteen wordt een steeds groter probleem. doet zeer-niet gaan- nog meer verstopt enz.

7. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Drinkt hij wel voldoende op school en thuis?
    Mijn dochter had ook last van obstipatie. Te weinig drinken....Vaak zat haar beker van school nog vol en zat ook de schoolmelk ongeopend in haar tas!!!!
    We hebben nu bij haar duidelijk gemaakt dat ze voldoende moet drinken, ook de juf en bso gevraagd goed te letten op dat ze voldoende drinkt en sindsdien gaat het beter.
    Obstipatie is niet leuk! Dochterlief zat hier ook huilend op de wc...

8. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    Ach arme jongen, ja het is wennen. Ik maak het nu ook mee met mijn zoontje, hij gaat sinds 1 april naar school, en het is idd nog wennen. Hij heeft dan geen last om naar de wc te gaan, maar moet er vooral aan wennen dat er kinderen zijn die aan zijn t-shirtje trekken of iets onaardigs tegen hem zeggen of hem duwen. Hij moet daar nog zijn draai in vinden en weerbaarder worden. Ik vind het best moeilijk, want ik heb altijd mijn zoontje geleerd dat hij niet mag slaan etc. en het lijkt erop dat hij zich daar strikt aan houdt, gevolg is dan dat hij niet voor zichzelf opkomt door even een duwtje terug te geven.
    Nu ik een paar keer van hem gehoord heb, dat iemand hem bijv heeft geduwd, heb ik hem gezegd dat hij daar wat van moet zeggen en als het kindje niet ophoudt hij dan wat moet terug doen en dat hij het tegen de juf moet zeggen.

Hoe denken jullie hierover en ervaren jullie dit?

Deel Deze Pagina