nou zeg, hoezo ongeduldig (mp)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 28 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nou moet zeggen dat ik het ook doe hoor. Als ik binnen 24 uur niks meer heb gehoord stuur ik een net mailtje of ze nog interesse hebben in mijn product. Vind het juist erg vervelend als er dagen overheen gaan. Ik wil het ook binnen een dag afgehandeld hebben. Tegenwoordig heeft iedereen toch gewoon internet op zijn telefoon? En lezen we meerdere keren per dag onze mail.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik niet :) Sterker nog, wanneer ik geen mail verwacht kijk ik niet eens op mijn mail, soms dus een half jaar niet (ik kruip gauw in mijn grot :);))

3. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    ik heb een ouderwets mobieltje en lees ik mijn mail wanneer ik daar tijd voor heb!
    het rare is wel stel ik bied en je krijgt steeds antwoord en je betaald en je hoort niks meer, ja dan word ik wel ongeduldig.
    idem aan ja ik heb je gebelt dat heb je toch gezien yeh right en moet ik dan beslist terug bellen?

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zou ook wel bijna net zo ongeduldig zijn. Ik zit zelf de hele dag achter een computer, en dan verwacht je dat de rest van de wereld dat ook doet onbewust. Maar dat is natuurlijk niet zo. Wel zou ik na 24 vriendelijk(!) vragen of diegene nog interesse heeft, zeker als er meer geinteresseerden zijn, juist omdat ik die mensen ook weer snel zekerheid wil geven.
    Maar dus wel aardig, zoiets als: "er zijn nog meer geinteresseerden, zou u vandaag/vanavond/morgen uiterlijk kunnen reageren?"

Oja, en over het 3 dagen later pas reageren omdat je neef het kan ophalen vind ik van beide kanten raar. De verkoper had het moeten vertellen, maar jij als koper had ook wel mogen aangeven dat je probeert je neef te bereiken en nog niet lukt. Dan kan de verkoper kiezen of hij/zij wacht of verder kijkt.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Maar ik had gisteravond laat gemaild en om half 3 vanmiddag al zo'n vraag, vind ik wel erg snel.

Heb overigens nav mijn botte reactie wel antwoord terug, een excuus, dus heb netjes teruggemaild van sorry voor mijn botte antwoord :)

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou, ik heb geen internet op mijn mobiel hoor en ik lees echt niet meerdere keren per dag mijn mail.

Ik vind dat als je iets te koop aanbiedt en je wilt dat mensen binnen een bepaalde tijdspanne reageren, je dat dan duidelijk in je advertentie moet vermelden.

7. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee maar even een voorbeeld. Ik heb nu ook wat op marktplaats staan. Iemand mailt mij wat vragen hierover, ik antwoord keurig terug. Ik steek daar energie in, moet wat dingen opmeten etc. Vervolgens hoor ik niks meer. Dan mail ik de volgende dag echt wel met de vraag of ze nog interesse heeft. Eerst kon ze ook meteen terug reageren dus waarom nu niet? Dan maar ongeduldig. Jullie zitten hier toch ook meerdere keren per dag? Bij mij gaat de mail controleren in een moeit dan door.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Echt waar, ik heb hier met een rare verkoper te maken, nu had ik net een mailtje terug waarin staat: Ik wil ze liever houden denk ik, ik ben bang dat u heel boos op mij wordt als er vlekjes inzitten, :(:(:( Echt waar wat een vreemd figuur is dit zeg.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat doe ik toch ook? Maar wanneer ik 's avonds laat een mail verstuur hoef ik toch niet om 8.00 uur 's morgens te kijken of ik alweer direct mail terug heb? Zo gek is het toch niet als ik dat 's middags na mijn werk bekijk?

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben het met Kletskoek eens,dat voorbeeld van de TS is wel erg overdreven maar om nou dagen over een koop heen te laten gaan.
    ALs ik koop of verkoop via MP kijk ik gewoon meerdere malen mijn mail na dat is toch logisch als je er mee bezig bent.

11. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik kan me voorstellen dat het bij jou wat opdringerig overkomt, maar ik kan me ook wel een beetje verplaatsen in die persoon. Ik heb laatst getracht met iemand een afspraak te maken en daar ging drie weken overheen. Elke keer deed ik een voorstel wanneer ze het op kon komen halen en dan reageerde ze zo laat dat dat moment alweer voorbij was. Ik werd er gek van. Als je dan iets graag wilt hebben en je weet dat je gereageerd hebt, kijk dan op zijn minst 1 keer per dag. Ok bij jou was het wel heel snel, maar ik denk wel dat het goed is als je een reactie geeft, dat je dan ook regelmatig je mail kijkt.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Plus 1.
    Maak het regelmatig mee dat mensen bieden, dan reageer ik METEEN. (want ik krijg een melding op mijn telefoon binnen) en dan hoor je niks. Laatst iemand die 2 dagen achter elkaar heel fanatiek zat te bieden op een schommelstoeltje die ik te koop had. Ik reageer vervolgens dat het akkoord is dan krijg je een paar dagen later pas een reactie van : Kan ik volgende week ergens langs komen? Dan denk ik hu, je bent wel fanatiek aan het bieden 2 dagen achter elkaar en dan zo traag. Je zou toch verwachten dat diegene wel sneller zou reageren. Ik verwijder ook altijd biedingen als ze niet binnen 12 uur terug reageren.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja JIJ krijgt een melding binnen, maar niet iedereen heeft dat op zijn telefoon. En jij verwacht binnen 12 uur reaktie? belachelijk, sorry hoor, niet iedereen heeft de tijd om de hele dag op zijn mail te kijken, ik bedoel als je echt wilt dat mensen alles snel afhandelen, zet dan gewoon je tel nr erbij en zet in je advertentie dat je liever hebt dat ze je bellen ipv mailen.

15. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Maar jij bent hier een fanatieke gebruiker. Gaat jou mail controleren echt niet in een moeite door?! Als ik iets op marktplaats heb staan of ergens op bied, dan controleer ik deze meerdere keren per dag. Maar goed sowieso lees ik dat dit een beetje een vreemde verkoper is :D

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jazeker kijk ik wel op mijn mail wanneer ik iets verwacht, had ik gisteren dus ook gedaan, toen ik mijn laptop aanslingerde ben ik eerst op mijn mail gaan kijken en toen had ik dus al direct die vraag van: Geen interesse meer, dat was dus om een uur of 3, de avond ervoor had ik dus om een uur of 10 de mail geschreven, dan is het toch logisch dat ik niet om 8 uur 's morgens kijk? Zodra ik achter de computer ging gisteren heb ik mijn mail gechecked, maar dat doe ik dus niet elke 5 min of zo ;)

Ja dit is echt een vreemde verkoopster, ze durft niet meer hahahaha ik bijt niet hoor :D Echt nog nooit zoiets meegemaakt.

17. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik heb wel internet op mijn telefoon maar ik check dus nooit mijn mail via de telefoon. Gebruik het alleen maar voor Whatsapp en facebook. Dus nee ik check niet meerdere keren mijn mail op een dag.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Blijkbaar wil ze ze toch verkopen, ze heeft een bod teruggedaan en ik ben akkoord gegaan :D

Deel Deze Pagina