wij krijgen een jongen en nu vinden we het moeilijk om er een 2e naam bij te vinden. Voor een meisje hadden we al 2 of 3 namen, maar de jongensnaam bedenken was al moeilijk genoeg, laat staan een 2e naam. Dus nu twijfel ik of we wel meer dan 1 naam moeten nemen. Wie heeft er maar een naam voor zijn kind, of zijn er ook mensen die meerdere namen hebben gekozen? En waarom zou je meerdere namen kiezen of het maar bij een laten?
hoi, ik weet hoe moeilijk het is om namen uit te kiezen voor je kinderen. mijn man wil graag vernoemen en daarom hebben wij 3 namen en dan nog een roepnaam, dat is gewoonlijk in zijn familie. gr tascha
Ook wij gaan vernoemen en komen dan voor een jongen op 3 namen uit. Voor een meisje nog maar 2. Gelukkig hebben we nog even tijd om te beslissen.
Milan heeft als 2e naam Jesse. In de eerste plaats omdat wij dit ook een hele mooie naam vinden en ook vanuit praktisch oogpunt. Mijn naam begint ook met een M en om in de toekomst verwarring met de post te voorkomen is dit M.J. geworden.
Wij hebben onze zoon 1 naam gegeven, ik vind het persoonlijk maar onzinnig en onhandig vooral. Je noemt maar 1 naam. Mijn vriend heeft 5 voornamen, het is alleen maar lastig. Je noemt ze nooit en moet ze alleen op officiele dokumenten tot in den treuren volledig uitschrijven
Wij (ben nog niet eens zwanger) hebben voor zowel meid als jongen 3 namen... Voor een jongen, de roepnaam, dan vernoemd naar een bekende motorrijder, en dan naar zn overleden broer. Voor een meid, de roepnaam, vernoemd naar mn broertje, en dan vernoemd naar de derde naam van mijn zusje.. we hebben alle 2 meerdere namen.. vind het eigenlijk wel leuk... Heb er niet echt een reden voor
Ik ben nog niet zwanger maar ik kies voor 2 namen of het nou een jongen of meisje is. We hebben dit besloten na aanleiding van een ontzettende nare periode waarvan we ons "kindje" (Die helaas niet is geboren) Joey hebben genoemd ons "eerste kind" Joey als 2de naam te geven. Dit kan voor een jongen en is in Amerika een bekende meisjesnaam. Ik lees dit terug beetje verwarrend hopelijk snappen jullie het
Wij vernoemen het naar mijn schoonvader. Die heet jan, maar op het geboortekaartje komt 1 naam te staan en dat is Joran.
Wij gaan in de tweede naam vernoemen. De eerste naam dus die we leuk vinden en de tweede( misschien derde) gaan we vernoemen. Twee of drie namen komen bij ons beide in de familie voor. Je kunt misschien je eerste keus naam googlen, misschien komen er dan personen naar voren die twee namen bij diezelfde naam hebben. Misschien als voorbeeld, Wij moeten de meisjes namen nog. ( tijd genoeg natuurlijk, ik ben nog maar kort zwanger) succes met het uitzoeken.
Wij hebben voor 3 namen gekozen, mn vriend heeft 3 namen en ik 1. Ik vond het vroeger zo saai om maar 1 naam te hebben en aangezien mn vriend er 3 heeft hebben we besloten om de traditie van 3 namen voort te zetten Het is alleen wel lastig met namen verzinnen, het moet wel bij elkaar passen en de initialen moeten geen raar woord vormen
ik vind het wel leuk als ons kindje ook een tweede naam krijgt. als het een meisje is dan krijgt het waarschijnlijk als 2de naam mijn naam en bij een jongen die van mijn vriend.
Wij geven ons kindje gewoon 1 voornaam, ik vind zo'n hele reeks namen niet zo leuk. Gewoon 1 naam en dat is de roepnaam
Wij gaan zeker voor de 3 namen. De voornamen voor jongen /meisje zijn we nog niet uit, maar de 2e en 3e namen wel.
Mijn man heeft maar 1 naam, vindt ik zelf erg saai haha en ik vindt het ook wel leuk om 2 voorletters te zien bij de kids, ik heb zelf ook 2 namen (Wendy Emanuele) Mijn kinderen hebben nu allemaal 2 namen (Melvyn Alexander, Joey Romano en Royce Mitchell) Mijn man heet Rogier dus is het wel makkelijk dat bijvoorbeeld de post voor Royce binnenkomt met R. M. als initialen, raak je ook niet in de war. Wendy
hai de ene heeft twee namen en de andere meerdere. mijn moeder heeft ons zelf meerder gegeven we zijn met z'n 5 kids. ieder heeft 3 namen. dus leek t mij leuk om ook onze kleine twee namen te geven . en mijn vader is overleden heb niet veel van hem mogen meemaken , het leek mij ook een eer om dan mijn zoontjuh een tweede naam te geven die van mijn vader. ik vroeg aan mijn vriend of hij een dierbare persoon had waarvan we de kleine kunnen vernoeme tweede naam dan hij had niemand dus vandaar krijgt hij twee namen.
Bij ons is het de gewoonte dat de naam van de meter en de naam van de peter als 2de en 2de voornaam genomen wordt. 'k denk dat ik maar aan die traditie zal vasthouden...