ik heb hem gekocht.. wel in de aanbieding.. maar ik vind hem geweldig. Ik heb een app waar dieren in beeld komen die dan bijpassende geluiden maken bv een hond die blaft en een leeuw die brult. Geweldig vind Sanne het. Ze maakt er ook puzzeltjes op en er is nog een app met een soort van tekening maken. Ze kan er best even mee zoet zijn. Hooguit 1 x in de 2 weken bv pas toen we naar de Ardennen gingen en lang in de auto moesten zitten mag ze een half uurtje met dat ding en mijn iphone spelen. Ik zie daar echt geen kwaad in. Dit is toch de toekomst hoor ... en op school gaat straks ook al een hoop op de computer dus ze kan het maar leren.
uh.. even serieus? Dus omdat wij allemaal alleen nog maar bezig zijn met onze smartphones/tablets (oke niet allemaal.. ik bijv. ook niet) MOETEN we onze kinderen maar ook met de smartphone/tablet spelen omdat ze/we anders niet met hun/onze tijd mee gaan? Tjiez... moet toch niet gekker worden.. Daarbij heb je met een kind van 1/2/3 toch echt nog niet te maken met het 'die en die heeft het ook mama dus ik wil het ook' dus wie wil er nou persé dat een kind van, ik noem maar wat, anderhalf met een iphone speelt? de ouders ja, want wat een kind niet kent, mist ie ook niet. maargoed misschien komt mijn mening voort uit hetgeen wat ik in mijn omgeving zie.. gezellig op een verjaardag waar 19 van de 20 mensen op hun telefoon zitten te kijken de hele avond.. nou mooi voorbeeld van met je tijd mee gaan..
vind em best wel grappig! als ons zoontje deze zou hebben dan zou ie wel wat moderner als zn ouders zijn wij hebben nog niet eens internet op onze mobiel! eigenlijk kunnen wij alleen maar bellen en smsen en 1 spelletje doen met onze telefoons
Sommigen reageren alsof de baby's/peuters/kleuters die met hightech spul 'mogen' spelen, dat 24/7 doen. Het gaat volgens mij om incidenteel gebruik. En ja, als ouders eens een spelletje of wat dan ook op hun Iphone of weet ik veel waarop, spelen....dan vinden die kleintjes dat interessant. Waarom al het andere wel toelaten en aanmoedigen maar als ze aan je telefoon of lappie komen dan moeten ze maar weer snel naar hun blokkendoos of poppenhuis. Die apparaten horen in sommige huishoudens bij het dagelijks leven...dus ook bij het leven van die kleintjes en als je ze er zo nu en dan een groot plezier mee doet dan is dat toch harstikke leuk voor ze? Zo...moest er even uit hoor....verder no hard feelings ieder mag gelukkig zelf bepalen hoe en wat.
Ik zou mijn dure Apple gadgets niet aan een destructieve peuter of oncerantwoordelijke kleuter geven, en al helemaal niet aan een kind van mijn man die zelf als kleuter een atari openwerkte (hartstikke prijzig in die tijd) om van binnen te kijken hoe het werkt
Mijn zoontje speelt al sinds zijn 2e jaar met mijn iPhone. Zie het probleem niet. Heb ook 2 mappen erop staan met apps voor hèm. Vind het wel grappig dit speelgoed ding maar ook wel snel "te groot". Wat mort mijn zoon nou nog met een bijtring? Hij mag overigens alleen als hij op de bank of in ons bed zit ermee spelen
IkVind het veel te ver gaan. Ok, tegen de tijd dat ze naar school gaan eens een spelletje op de laptop is vroeg genoeg. Maar Kindjes van nog geen jaar, die moeten zich bezig houden met speelgoed wat bij die leeftijd , leren lopen, kruipen en niet met een iphone, tablet ed bezig te zijn... En het meegaan met de hightech tijd kan ook als ze een paar jaar ouder zijn Nee ik voed mijn kind dan toch liever "wereldvreemd" op
Ik kan er wel om lachen. Onze dochter speelt regelmatig op de ipad sinds ze ongeveer 2 jaar is. Het ding is zo intuitief, dat ze bijna zonder uitleg zelf haar spelletjes kan opzoeken en gaat spelen. Nou prima hoor. Op de donkere regenachtige dagen is dat heel prettig! En ik ben het met Wasmachine eens, .... Dat is pas verschrikkelijk speelgoed. Dan liever een ipad.
Ik zou het zelf niet kopen. de jongste pakt wel eens de telefoons maar die pakken we snel weer af.(heb dan wel geen smartphone maar toch..)de oudste zit ook niet aan mijn telefoon en mag 1x in de 3? maanden een spelletje doen op de computer samen met mij.
Ik zag m ook in een folder staan en vind het eerlijk gezegd nogal belachelijk.. maar ja ieder zn ding toch? Mijn zoontje kijkt heel af en toe een filmpje op Youtube, dat vindt ie al helemaal fantastisch. Alle andere high tech spullen en spelletjes komen wel over een jaartje of 5 hoor.. vind ik nu echt nog niet nodig. Gelukkig is hij een echt buitenkind, hopelijk blijft dat zo. Scheelt dat ik geen ipad of smartphone of tablet of internet op mn telefoon heb.. ik gebruik mn telefoon nog gewoon om mee te bellen, ouderwets hé?
Waar ik werk verkopen we die dingen ook!!!!En het verkoopt voor geen meter!!!!Hoe zal dat toch komen.
Ik laat mijn dochter regelmatig 's ochtends met haartjes invlechten oid even tv kijken op mijn mob. Super handig!
En die site met " speelgoed" als stofzuigers enzo vind ik ook niets ergs aan eigenlijk.. Mijn dochtertje doet alles na wat ik doe. haar keukentje met pannen etc is dan ook favoriet. Een stofzuiger heeft ze niet, maar veegt regelmatig met de veger van mijn blik en veger het huis aan als ik aan het stofzuigen ben. Sanne OOOOOKKKK ... volgens mij alleen maar goed die rollenspellen.. Maar goed iedereen met lekker zelf weten wat hij of zijn voor zijn of haar kind goed speelgoed vind. Dingen als nep-pistolen etc dat vind ik dan weer " verkeerd" speelgoed. En lang tv kijken mag ze van mij ook niet. Dan liever af en toe 1 x per 2 wk ofzo even een spelletje op mijn iphone of met haar nepkeukentje eitjes bakken voor de poppen..
Dat ding is een vorm van discussie bij ons als het aan mijn vriend ligt koopt hij het ook voor de kleine. Hij is er van overtuigd dat het erbij hoort. Ik vind het een beetje te....ik snap dat je mee moet gaan met de tijd maar wat voor een nut heeft het om een baby met een iPhone te laten spelen? Denk dat ze daar over een paar jaar nog tijd zat voor heeft!!
Tsja... je hebt ook plastic nep telefoontjes met de meest gekke geluiden, en ik heb als klein kind ook een dieren keybord gehad! Dan zie ik het verschil met een Iphone ofzo niet eens. Sommige dingen zijn nog echt heel leerzaam ook! Verder ga ik graag met mn meisje lekker naar buiten naar de kinderboerderij ofzo en nee, ik zit op een verjaardag niet de hele tijd met mn telefoon in mn handen. Ieder zn ding, en mensen kunnen overdrijven...
Vagans, je overdrijft zelf door te zeggen dat als je je kinderen hier niet in mee laat draaien je ze "wereldvreemd" maakt, vind dat echt overdreven, je spreekt over je dochter van 11 maanden!!! Ik begrijp dat als je kind naar school gaat je ze wel in contact moet laten komen met computers en je ze dat als ze het nodig hebben voor school niet kan onthouden, maar kindjes die nog in de luiers zitten........
Kwa overdrijven duide ik op mensen die de hele dag niks anders doen dan met dat soort telefoons ed in hun handen zitten... dat vind ik echt ongezond! Maar om je kind nou krampachtig weg te houden vind ik ook niet goed... Niks mis mee om een kindje op een natuurlijke mannier kennis te laten maken met dat gene wat normaal is in de tijd waarin je leeft... En ja ze is 11 maanden ja... ze wordt er echt niet slechter van dat ze af en toe is een spelletje mag doen op mama's telefoon...
Leuk al die meningen Ik vind wel dat je je kind met een pc/laptop/tablet etc mag laten opgroeien...waarschijnlijk moeten ze later op school alles met dat ding doen en er geen boeken meer zijn En daarbij, wat is het verschil tussen een kinderlaptop en je phone, zelfde idee lijkt me, vind het ook wel leerzaam, alleen te veel en te jong (bijtring om je phone) vind ik overdreven