nouja zeg, denk je dat je goed bezig bent.

Discussie in 'De lounge' gestart door Triskele, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Soms doen ze het hier met warm water, das helemaal levensgevaarlijk, want mensen denken er niet over na als het weer afgekoeld is..

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik hou ook niet van geveegde stoepjes als ik met de slee ben, maar nogal over de top om zo te reageren.

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Iedereen moet het lekker zelf weten. Ik kan heus wel een slee trekken over geveegde stoep voor dat kleine stukje, maakt alleen maar meer herrie, het is inderdaad niet meer verplicht.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier zijn de meeste stoepjes schoner als de straten, haha. Ga hier gewoon over de straten met de slee, komen toch bijna geen auto´s.
    Verder kun je hier niet echt je halve stoep schoonmaken, dan kun je nog niet fatsoenlijk sleeën of lopen met de wandelwagen. Het stukje stoep wat overblijft is te smal om te sleeën of je loopt met je wandelwagen half in de sneeuw en half op het gewone, dat loopt ook niet.

5. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ja hier doen ze dat ook nog wel eens, maar ik blijf haken met mijn wagen en is onogelijk te lopen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, een buurman was vandaag zo aardig onze stoep (en die van 2 andere buren, allemaal gezinnen met kleine kinderen) te vegen... heel lief, maar nu kan ik idd niet meer vanuit huis zo met de slee de straat op, wat Thirza zo leuk vind en ik wel zo gemakkelijk nu het zo glad is en ik Caitlyn dan in de draagdoek heb....
    Maar goed, geen haar op m'n hoofd die er dan aan denkt hem dat te gaan vertellen, dus ik zal 'm morgen wel gewoon bedanken :) En dan eerst de straat oplopen en Thirza daar op laten stappen... ;)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind geveegde stoepjes ook wel jammer, om eerlijk te zijn. Zeker omdat minder dan de helft van de stoepjes geveegd is, in onze buurt. Dus mensen waar die geveegde stoepjes voor nodig zijn, komen alsnog de deur niet uit.
    Als ik op tijd ben om te schuiven, doe ik inderdaad altijd de halve stoep. Dan kun je er met de slee tenminste nog langs. Voor die paar dagen per jaar dat de kinderen van sneeuw kunnen genieten, vind ik het zo zonde om rigoreus alle sneeuw weg te halen. De mensen die niet zo van sneeuw houden, krijgen de andere 360 dagen per jaar hun zin. ;)

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

Onze stoep is maar een meter breed ofzo dus ja als ik die half ga vegen schiet dat niet erg op, ik kan erg waarderen als mensen netjes hun stoepjes vegen (ik vind dat het zo hoort) en erger me erg aan het feit dat mensen het niet doen, ik strooi dus ook zout (dus hier geen gladheid, eerder een beetje irritant zout aan je voeten hihi)

Eigenlijk zouden ze het verplicht moeten stellen want ik ken diverse mensen die al flinke smakken hebben gemaakt (ook kindertjes) is totaal niet nodig als je gewoon netjes je stoep veegt, ook voor de postbode is het heel handig dat ze normaal kunnen lopen die moeten ook al in de sneeuw vaak fietsen dus is al werk genoeg..

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar als je dan veegt doe het dan wel goed, want ik ben de afgelopen dagen al een paar keer bijna op mn plaat gegaan doordat het juist glad is waar er geveegd is.
    Ik loop dus liever door de sneeuw heen, zeker nu ik zwanger ben..

10. Triskele

het scheelt misschien omdat wij een school tegenover hebben dat er meer loopverkeer is dan normaal, hier word alle sneeuw zo plat en dan krijg je een ijsbaan zeg maar, ze hebben ook al paaltjes voor sommige stoepjes moeten zetten omdat sommige auto's uit de bocht gingen (met stapvoets rijden) je kan hier schaatsen op de sneeuw als je het niet meteen wegveegt (en dan krijg je het daarna ook bijna niet meer weg)

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Zover ik weet ben je verplicht om je stoep te vegen.
    Dus dat heb je gewoon goed gedaan, wij hebben ons stoepje ook geveegd.
    Ik wil het ook niet op mijn geweten dat er een iemand valt.

Ik heb vorig jaar toevallig nog een vrouwtje naar het ziekenhuis gebracht omdat ze uitgegleden was.
    Ik moest even naar de winkel, en tegenover die winkel lag er een vrouwtje op de grond.
    Ze zat helemaal onder het bloed.
    En denken jullie dat er iemand stopte voor haar :$
    Was ook uitgegleden omdat de stoep te glad was.

Ik ben meteen met haar naar het ziekenhuis gereden ze had een haar kin helemaal open en haar knie helemaal kapot.
    Moest allemaal gehecht worden.
    Het viel gelukkig allemaal wel mee, maar ze had ook op haar hoofd terecht kunnen komen.

12. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik vind dat stoep vegen in veel gevallen ook belachelijk hoor.
    Het is niet dat we maanden in de sneeuw zitten, dus die paar dagen, laat het gewoon liggen..
    Voor het ene huis is geveegd en voor het andere huis niet, dus dat is toch al redelijk nutteloos.
    En die bejaarden snap ik ook niet dat ze voor een pak koekjes rollatorend naar de supermarkt gaan door de sneeuw. Ik snap niet dat ze dat risico nemen.

Maar ik zou niet iemand aanspreken die aan het vegen is, want diegene bedoelt het goed denk ik dan maar.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat mensen zich tegenwoordig al druk kunnen maken over geveegde stoepjes!

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    TS wat een aparte opmerking zeg!
    Gewoon lekker laten kletsen!
    dan tilt ze de slee maar ff op ofzo

15. Triskele

Ik hoop voor je dat je ook ooit zo oud mag worden dan piep je wel anders, het is vaak het enige uitje wat die oudjes hebben en plannen daar hun dag op in, even wat beweging, een praatje maken mogen ze dat dan opeens maar niet doen als het heeft gesneeuwt, ik bedoel dan hadden ze oudjes nu al een week binnen gezeten, vind ik toch wel erg sneu hoor..

En als iedereen het gewoon netjes zou doen dan heb je dus niet dat het wisselend is... maar dan kan je op normale stoepjes lopen, je kan zout zo ophalen vaak bij je gemeente en anders kan ik je wel 25 kilo verkopen voor 10 euro haha

16. Triskele

ach ja het houd je warm, ik heb haar niet meer gezien zoonlief is ziek dus zit meer binnen haha

17. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    + 1

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Gewoon vegen en strooien...dat ben je inderdaad verplicht. En wel zo fijn voor de ouderen.

Verder ben ik altijd van het negeren van mensen die zo tegen me praten.
    Meestal kijk ik heel even op en negeer compleet door me om te draaien. Ik ga niet eens in gesprek dan.

19. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, wij vegen idd half de stoep, omdat het hier erg breed is, en ik moet zeggen dat ik ook niet snap dat de buurman alles veegt, er komt hier nogal wat crecheverkeer langs per slee nl :)

Maar ik denk dat jij gewoon goed bezig bent als je je stoep veegt! Als je sleet in de stad horen kale stukken er gewoon bij, opstaan en stukje lopen dus voor het kind....

20. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    #60 MissXX, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    Nav dit topic even naar buiten gekeken.
    Ik kijk een straat in waar zo'n 14 huizen staan, bij 1 iemand stoep zonder sneeuw. Woon wel in een kinderrijke buurt. Wij hebben geen stoep voor het huis, alleen tuin en oprit aan de straat.

Nooit over nagedacht.. Deze week wel voor het eerst met dochter op de slee geweest. Kon overal sleeën, maar hier kan het eventueel ook gewoon op de straat enzo. Lekker rustig en de gehele wijk is wit!

Deel Deze Pagina