nouja zeg, denk je dat je goed bezig bent.

Discussie in 'De lounge' gestart door Triskele, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hahaha, wat een idioot mens zeg! Ik vind het ook wel irri dat mensen de hele stoep vrij maken maar dat is niet aan mij om daar wat van te zeggen. Ik pak de slee maar weer op of ga over straat ('t is tenslotte een woonerf dus auto's moeten stapvoets rijden ;))
    Ik maak een meter breed sneeuwvrij en laat op de rest van mijn stoep sneeuw liggen. Ik ga ook rondom mijn huis (hoekhuis) en strooi op het sneeuwvrije gedeelte.

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    In belgie is het zelf verplicht. Wijkagent komt eens langs en als het altijd dezelfde zijn die hun stoep niet kuisen krijg je een waarschuwing.

Ook kan je hier goedkoop iemand laten komen voor ze te kuisen(wel als je niet meer mobiel bent en de gemeente betaald dan een groot stuk)

3. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Nou een klein looppaadje vegen is hartstikke netjes en logisch, maar.......
    Hier hebben we idd een paar van die overig ijverige mensen die en hun pad doen en vervolgens daaromheen de stoep nog 4x4 schoonvegen. Dat vind ik er wel erg overdreven en iiritant met de slee.

4. YouBri

YouBri Actief lid

28 jan 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat flauw dat je die sneeuw weggehaald hebt;):D

Hier ook netjes gedaan hoor. En ik houd er ook van om met de jongens te gaan sleeën. Maar ga dan inderdaad naar een parkje of bos in de buurt.
    Conclusie.. Die vrouw moet niet zo zeuren:)

5. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Lastig!!!

Zelf doen mijn buren (schoonouders) naast hun trappertje/stoep ook de mijne, maar ik moet wel elke dag met mijn honden via dit "zoutpad" naar buiten.
    Voor de honden echt niet fijn! Heb dus ook liever niet dat zij zout strooien op mijn trap/stoep.

Maar, het is natuurlijk fijn dat je zonder te glibberen en glijden de deur uit kan.....

Lastig dus :).

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben ik helemaal met je eens.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Haha, ik zei net nog: Dr is veel te goed gestrooid en geveegd, weinig plek om te sleeen HAHA! Maar wat je met je stoep doet moet je zelf weten hoor! Ik snap het ook wel.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dus, zodra je met een rollator lopen moet, ben je verplicht binnen te blijven?

Als iedereen toch even z'n stoep netjes schoonmaakt is er niks aan de hand. Ik ben hier de enige die een pad heeft gemaakt voor. Je fl***ert hier echt op je bips hoor....

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, ik ken wel een aantal oudere mensen. En sommige doen keurig van die antislip gevallen over hun schoentjes aan.

Van de week zag ik een oud vrouwtje lopen, waarvan ik dacht jeetje... Die had én blote benen, én supergladde mini laarsjes aan.

Dat vond ik dus gewoon DOM.

Als je weet dat je extra kwetsbaar bent, dan pas je je toch een beetje aan?

Ik kreeg ook laatst van iemand antislip zooltjes. Njah, ik voel me dan een beetje voor aap lopen, maar oudere mensen hebben het gewoon nodig. Ik heb ze uiteindelijk weer teruggegeven.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Verkeerde topic :p

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik irriteer me eerlijk gezegd ook aan schoongeveegde paden, die ene keer per jaar dat we sneeuw hebben moet je toch van genieten? Ik haat persoonlijk de winter en voor mij hoeft het niet maar die spelende kinderen met de sleetjes door de straten is toch geweldig ?? Nee moeten ze weer een straat met een slee gaan lopen sjouwen. Maar goed, ik zou nooit iemand aanspreken als die zijn stoepje schoonmaakt, moet iedereen zelf weten. Ik irriteer me er alleen wel aan ;)

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij staat in veel gemeentes niet meer in de apv dat je de stoep voor je huis sneeuwvrij moet maken. En om eerlijk te zijn, ben ik daar niet rouwig om. De sneeuw is dinsdag gevallen, toen werkte ik van 8.00 tot 17.00. Gauw mijn zoontje opgehaald en gegeten want om 18.15 moest ik alweer terug om mijn werk zijn tot 20.30. Voor mij is het dan echt niet haalbaar om mijn stoepje netjes sneeuwvrij te hebben. Woensdag ben ik ook tot haverwege de middag weg geweest. Tegen de tijd dat ik weer thuis was, was de sneeuw al zo platgetrapt dat er nauwelijks meer tegenop te vegen of schuiven is. En ik denk dat dit voor veel mensen geldt, zeker als ze fulltime werken. Dus bij ons is (de helft) van de stoep sneeuwvrij als het kan. Vorig jaar is het wel gelukt om op tijd te schuiven, vegen en strooien. Ik heb het stukje van de buurvrouw toen gelijk meegepakt, kleine moeite. Dit jaar is het helaas niet gelukt.

Ik vind het eerlijk gezegd ook nogal makkelijk geroepen dat iedereen zijn stoep maar sneeuwvrij "moet" maken. Dat was een prima regel toen vrouwen de hele dag thuis waren en dat konden doen. Maar als je fulltime werkt, zelf slecht ter been bent of alleen thuis bent met kleine kindjes, wordt dit al een stuk lastiger.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn buren en ik hebben het gewoon 's morgens voor werktijd even gedaan. Als sneeuw vers is veeg je het zo weg! Als buren doen het het trouwens gewoon voor elkaar. Als de een weg is en de ander is aan het vegen is het een kleine moeite om die 6 m extra er even bij te pakken. En ben jij dan de enige in huis die kan vegen? Kun je het niet delen met partner of buren?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik spreek je nog wel als je 60 bent en last hebt van je heupen of zo.

15. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook geveegd, ik ga zelf niet glibberen en glijden met een maxi cosi in mijn hand omdat een ander wil sleeen, koekoek!

16. Koon

Koon Niet meer actief

Inderdaad, als het nog een tijdje blijft vriezen blijven de stoepen ook nog wel even besneeuwd en dan moeten de oude mensen maar binnen blijven?
    Zoals al eerder gezegd is, even op en neer naar de supermarkt is vaak een uitstapje voor oudere mensen en niet alle bejaarden hebben lieve buren of familieleden die er aan denken om boodschappen voor ze te doen.

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier doen wij (met zij 4en) ook een deel van de straat schoonvegen enz. We hebben er hier namelijk geen stoep langs de straat.. Maar dat doen we voor de oudere mensen en de buurvrouw in rolstoel (die moet er toch uit met haar hond).
    Naast de straat is nog wel een breed stuk gras, dus dan kunnen ze daar wel langs met de slee.

Ik vind het ten eerst zeer netjes als je je stoep vrij houdt! Ten tweede stappen de kinderen maar ff van de slee af hoor, en lopen ze een stukkie verder, en gaan ze waar weer sneeuw ligt verder..
    Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren...

Als ik strak bejaard ben, zou ik het ook waarderen als anderen de stoep schoonhouden zodat ik ook nog ff naar de winkel kan zonder iets te breken!! ;)
    En als het sneeuw op de stoep veel belopen word/is, en het vriest lekker, dan worden de stoepen ook levensgevaarlijk glad

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik denk ook wel dat vele oudere mensen het ook wel leuk vinden de sneeuw,.....

De een veegt wel, en de ander niet. Hangt er denk ik ook maar net vanaf wat voor straat je woont.

Hier zijn ook een aantal mensen die veel vegen. Moet eerlijk zeggen dat het voor sommige huizen spekglad is omdat er juist geveegd is! Ik ging zelf vanmorgen én vanmiddag! bijna op mn muil met mn sneeuwschoenen!

Dus wanneer het goed is om te vegen, dat hangt maar net van de omstandigheden af denk ik.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    (P.s. Ik vind het trouwens schokkend om te zien dat er zoveel vrouwen met kleine baby's in een draagzak of draagdoek lopen.... Levensgevaarlijk. Als je valt, en dat vallen zit in een klein hoekje: Dan is je baby hartstikke dood!)

20. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Dat viel mij ook al op. Ik heb mijn zoontje altijd in de kinderwagen gehad! Moet er niet aan denken.. brrr

Deel Deze Pagina