wanneer advo bellen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ff een snelle vraag ik heb een schadevergoeding toegewezen gekregen dat moest eigenlijk vandaag uiterlijk op de rekening staan maar het staat er nog niet op.

wat zouden jullie doen. zouden jullie maandag morgen gelijk in de telefoon klimmen met de dwangsom of nog een paar dagen afwachten?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Als het heel moeizaam is verlopen om die schadevergoeding te krijgen zou ik zeker aan de bel trekken maandag. Als het allemaal heel makkelijk is gegaan zou ik een paar dagen wachten.

Wij zijn met letselschade bezig geweest voor ons zoontje, en dat was een heel gesodemieter en veel gelieg van de tegen partij. In zo'n geval had ik dus direct maandag gebeld

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou gelijk bellen, al is het al om te voorkomen dat je in een later stadium nog als 'laks' wordt afgeschilderd omdat je niet snel genoeg aktie hebt ondernomen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja het is via de rechter gelopen ook omdat het om zich ermee moeide dus er is ook een dwangsom opgesteld. omdat hij niet wilde betalen. maar in de rechtzaak gaf hij te kennen dat hij zou betalen.

5. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Lastig om over te oordelen als je de precieze situatie niet kent.. Je spreekt ook over een dwangsom? Is deze door de rechter opgelegd?

In beginsel heb je in ieder geval recht op vertragingsschade als de gestelde termijn wordt overschreden. Heb even gegoogled of ik een korte beschrijving er van kan vinden (helaas werkt de verkorte link niet).
    Verbintenissenrecht algemeen - C.J.H. Brunner, G.T. de Jong - Google Books

Ik zou vanuit de juridische kant van de zaak in ieder geval op tijd kenbaar maken dat het bedrag nog niet binnen is.

Succes in ieder geval!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja is via de rechter gegaan het is ook een zaak die al bijna jaar loopt dus ik wil er vanaf zijn.

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik neem aan dat de datum van betaling ook via de rechter is vastgelegd in een beschikking/vonnis? Zo ja, direct maandag aan de bel trekken.

8. suzanneVVdO

suzanneVVdO Bekend lid

28 jul 2012
    911
    0
    0
    Begrijpelijk, erg vervelend meis.

Ik ga mee met Speentje en maandagochtend contact opnemen.

9. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Ik kan uit je verhaal niet helemaal opmaken wat er aan de hand is. Je hebt het erover dat het een rechtszaak is geweest, dus ik neem aan dat je een advocaat hebt en dat je die wilt bellen om door te geven dat de tegenpartij nog niet betaald heeft. Ik ben zelf advocaat en ik zou liever hebben dat je me dan een mailtje stuurt om door te geven dat je nog niets ontvangen hebt (kan ook meteen vandaag, dus dan hoef je niet te wachten) dan dat je me maandagochtend meteen zou bellen. Niet lullig bedoeld, maar ik start persoonlijk liever op met het doornemen van mijn mail en dan zie ik meteen dat ik voor iemand aan de slag moet. Je kunt in je mail natuurlijk wel vragen of hij/zij maandag even contact met jou opneemt om af te stemmen wat de vervolgstappen gaan/kunnen zijn. Anders bereik je met je telefoontje misschien alleen dat je je boodschap kunt doorgeven en weet je ook nog niet meteen wat er nu gaat gebeuren.

Succes!

Deel Deze Pagina