View attachment 408119 Ik heb deze courgette net geoogst uit eigen tuin! Dus het wordt de hele week courgette eten denk ik Kom maar op met jullie recepten!!
Dat 'probleem' had ik van de week ook al . Heb eerst courgette door de pastasaus met gehakt gedaan. En wat ik daarna nog over had heb ik courgettesoep van gemaakt. Was goed gelukt, maar vond het niet zo lekker als gehoopt.
Ik doe graag courgette door de pasta. Zakje/pot saus of rode saus zelf maken (2 blikken biologische tomaten, blikje tom. puree, knoflook en soms een beetje maizena) Gehakt rullen, evt. uitgebakken spekjes erbij, champignons, blikje mais en een courgette in blokjes. Strooikaas erover, heerlijk.
Ik vind persoonlijk van die grote courgettes uit eigen tuin helemaal niet zo. lekker....beetje bitter met van die grote zaadlijsten erin. Die kleintjes zijn veel smaakvoller Je kunt courgettes grillen en dat op brood doen, of een pizza mee beleggen. Er is een heel lekker recept van een pizza met plakjes aardappel en plakjes courgette, hmmmmmm!
Ik heb eens lasagne gemaakt met gegrilde reepjes courgette, in plaats van lasagnebladen. Was heel lekker.
Courgettesoep met geraspte kaas en crème fraiche! Hmmm. Of een gehaktschotel met courgette en champignon.
Pasta Met Courgette recept | Smulweb.nl Die heb ik gisteren gemaakt. Lekker! Ik heb er spekjes bij gedaan trouwens.
grillen en dan in de lasagne Lange plakken snijden met kaasschaaf en grillen met zeezout en olijfolie. Dan een prakje maken van geitenkaas en ui. Dit erop en inrollen. beetje honing erover en je hebt een heerlijk voorgerecht. Courgette, ui, rode peper, perzikken, quinoa en rodecurry pasta. Ui fruiten, courgette in kleine blokjes snijden en meebakken. Dan perzik erbij, rode peper erbij en de curry pasta er doorheen roeren. Quinoa maken zoals op het pak staat beschreven en dit er op het laatst doormengen. Een zeer vullend vegetarisch gerecht! Kan het eventueel aanvullen met kip Koude courgettecarpaccio. Plakjes snijden.. olijfolie met citroensap mengen en dit erover heen sprenkelen. Hollandse garnaaltjes erover strooien en wat zout en peper. mmmmmm
Op zich logisch, want een courgette heeft maar een bepaald aantal vitamines en smaak. Het is dus niet hoe groter de courgette hoe smaakvoller en gezonder maar juist andersom omdat je hoe groter de courgette hoe minder vitamines je dus binnen krijgt.
Ik eerder ook niet, heb het volgens mij ooit in een kookprogramma met special over de courgette gezien, maar heb helaas even geen bron oid...
Wij maken altijd soep van zo'n grote courgette uit onze tuin: Courgette, ui en knoflook koken. Kippenboullionblokjes erbij naar eigen smaak. Staafmixer erdoor de oudste is helemaal wild van deze soep
Wat ook erg lekker is, is gevulde courgette met gehakt, paprika en kaas uit de oven. Groot succes hier!
Ik maak deze soep geregeld: Ui snipperen en fruiten, courgette in blokjes snijden en even meebakken. Kippenbouillon erbij. Dan 1-2 aardappels in blokjes meekoken. Als alles gaar is met de staafmixer pureren. En klaar is je soep.
Dit is mijn favoriete courgette-gerecht: Gnocchi met citroenricotta - Recept - Allerhande - Albert Heijn