zo moeilijk te bevatten

Discussie in 'De lounge' gestart door Kache, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Daar zitten we, heerlijk op vakantie en net de kinderen getrakteerd op frietjes. De telefoon gaat, het is een goede vriendin van me. Ze klinkt raar aan de telefoon en flapt er uiteindelijk uit: ik denk dat het vliegtuig van S is neergestort.

Ik wist dat ze naar Bali zou vliegen, voor vakantie, ergens deze week, maar de precieze details van de vlucht kon ik me niet herinneren. Vriendin aan de telefoon wel, maar is niet 100% zeker of ze nu wel of niet op die bewuste vlucht zat. Ik was me er nog niet eens van bewust dat er een vliegtuig neergestort was. Ze vraagt om telefoonnummer van familie van S, maar die heb ik ook niet. Er zit niets anders op dan af te wachten. Of S zal zich melden, dat alles met haar oke is. Of ze zat toch op die vlucht...

We bellen meteen daarna met het thuisfront in Nederland, of ze het nieuws in de gaten willen houden, want de beloofde wifi op de camping doet het eigenlijk nauwelijks.

Die nacht slaap ik onrustig, ik lig te piekeren en ben af en toe in tranen. Wat als?? Ik ken S al meer dan 20 jaar. We kennen elkaar van haver tot gort, we hebben al zoveel samen meegemaakt. Alle ups, alle downs. Ze loopt als een rode draad door mijn leven, al bijna zo lang als ik me kan herinneren.

De volgende ochtend vroeg belt mijn vriendin terug. De broer van S heeft bevestiging gekregen dat ze inderdaad op de passagierslijst van MH17 staat. Ze is weg, ze is dood. Haar lichaam of wat er wellicht van over is ligt daar ergens tussen het puin in Oost-Oekraine.

Ik ben compleet in schok en begin ongecontroleerd te huilen als het nieuws langzaam echt begint door te dringen. Als ik enigszins bedaard ben, wil ik nog maar 1 ding: naar huis, nu meteen. We breken onze vakantie abrupt af en laat in de avond komen we thuis.

Dan zie ik ook de eerste beelden, foto's en ik ben er letterlijk ziek van, opeens ook angstig dat ik misschien iets zou zien dat ik zou herkennen als van S. Wat afschuwelijk. Dat ze zo, op die manier, aan haar einde heeft moeten komen, in de bloei van haar leven.

Mijn dagen worden gevuld door afwisselend huilen, mijn kinderen afsnauwen en gevoel van ongeloof. Er moet veel geregeld worden en op dringend verzoek van familie zijn we nauw betrokken bij alles wat nu komen gaat. Opeens moet ik een rouwadvertentie opstellen, helpen muziek uit te kiezen, oude foto's van haar zoeken, een tekst gaan bedenken voor de herdenkingsdienst. Daarnaast wil ik alle berichtgeving volgen en struin ik internet af, kijk ieder journaal. Haar facebook pagina stroomt vol met steunbetuigingen en ook ik krijg van alle kanten lieve woorden.

En toch kan me ik me gewoon niet voorstellen dat ik haar nooit meer ga zien, dat ik haar niet gewoon kan bellen, dat ik het nu echt de rest van mijn leven zonder haar moet doen.

Lieverd, wat moet ik nu zonder je?? :( Ik mis je.

2. Jolina

Jolina Niet meer actief

:(... Heel veel sterkte

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Tranen in mijn ogen.. Heel erg lief dat je de familie zo goed helpt. Ik kan mij niet voorstellen hoe jullie je moeten voelen. Heel veel sterkte!

Put kracht uit de mooie herinneringen ❤️

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat vreselijk voor je. Heel veel sterkte en kracht in dit grote verdriet!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

:(

Heel erg veel sterkte, wat moet dit moeilijk zijn.

6. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    heel erg veel sterkte , wat een verschrikkelijk verdriet :(!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    *tranen*....ik heb er nog steeds geen woorden voor!:)
    Heel veel sterkte:(

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Heel erg veel sterkte!!

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat ontzettend erg voor jullie! Heel veel sterkte!

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wat vreselijk :(. Geen woorden voor... Heel veel sterkte!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heel veel sterkte :(

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Sterkte.

Ook al kende ik het kindje op school niet van dochter lief toch voelt het als onwerkelijk en nu het gebeuren met die lichamen ook dat kindje licht er tussen wie weet heb ik het wel eens zien lopen zijn moeder zijn zusje?? morgen ga ik naar de gemeente en teken het register.

Sterkte.

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Kippenvel....

Sterkte!

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Heel veel sterkte!

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Gecondoleerd en heel veel sterkte

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat zou één van mijn ergste nachtmerries zijn, als mijn beste vriendin uit mijn leven gerukt zou worden. En dan nog op deze manier. :(

Ik kan alleen maar stilletjes met je meehuilen en je héél veel sterkte wensen. 🙏🙏🙏

17. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Jeetje.. :(
    Enorm veel sterkte!

18. Little Feet

Little Feet Actief lid

14 jul 2014
    246
    0
    16
    Wat vreselijk meid... Je beste vriendin.... Veel sterkte met dit verlies!

19. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Heel veel sterkte xxx

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina