bedrijfsarts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kwebbelengel, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

hoi allemaal.

ik hoop dat jullie me wat info kunnen geven.
    ik heb morgen mijn 1e gesprek met de bedrijfsarts, ben al vanaf 14 dec volledig ziekomdat ik blijf overgeven.

wat kan ik verwachten en wat gaan ze vragen. krijg je ook een lich onderzoek??

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nou wat ze gaan vragen.... hoe je je voelt en wat je evt al hebt gedaan om "beter" te worden... althans of je iets hebt gekregen tegen het continue overgeven etc.
    Meestal doet een bedrijfsarts geen lichamelijk onderzoek hoor.
    Daarnaast zijn ze behoorlijk voorzichtig met zwangere dames. Dus ik verwacht dat er gewoon een nieuwe afspraak met je wordt gemaakt voor over 4 weken.

3. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

bedankt voor je snelle reactie, fijn.
    hoe heb jij dat gesprek toen ervaren? voelde je je serieus genomen??

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik heb vaker gesprekken gehad en onze BA is erg voorzichtig met zwangere vrouwen. Ook na het afbreken van de laatste zwangerschap was ze heel erg voorzichtig qua opbouw etc.

5. Laust

Laust Niet meer actief

Hier ook een heel meelevende bedrijfsarts.

Bij mij was het wel heel duidelijk omdat ik me ziek meldde op de dag dat ik opgenomen werd in het ziekenhuis. Daar heb ik toen 2 weken gelegen. Toen ik weer thuis was belde ze op om te vragen hoe het ging. Ik gaf aan dat ik nog hele dagen in bed lag en nog altijd niet kon eten. (Sondevoeding was inmiddels wel vervangen door drinkvoeding)
    Uiteindelijk mocht ik na de derde telefonische afspraak (ik denk ruim 2 maanden na mijn ziekmelding) pas langskomen.

Toen besloot ze dat ik de rest van mijn zwangerschap geen les mocht geven en enkel wat ondersteunende taken mocht verrichten mits er goed gewaakt werd voor mijn belastbaarheid :$ Ze hoefde me ook niet meer terug te zien en ging er van uit dat ik volgend schooljaar (verlof loopt praktisch tot de zomervakantie) weer aan het werk kon. Dit trouwens tegen al mijn wensen in. Dat ik weer op mijn benen kon staan gaf mij de hoop dat ik weer alles kon. Of ik het kon weet ik niet, maar achteraf gezien denk ik niet hoor. Dus nu mijn dagen gevuld met wat extra taken zodat ik wel wat om handen heb maar nog altijd volledig ziek gemeld volgens mij.

Dus niet bang zijn voor de bedrijfsarts. Ze zijn echt heel erg voorzichtig met zwangere vrouwen. Ik denk dat het ook wel iets scheelt wat voor werk je doet. Ik sta voor de klas en kan dus niet even een kwartiertje gaan zitten als ik misselijk wordt.

Deel Deze Pagina