Goede stoelgang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Adinka, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen/eten/drinken om een goede stoelgang te krijgen?

Ik ben nu bijna 10 weken zwanger en heb erg last van mijn darmen. Toiletgang is lastig. Heb soms dagen geen ontlasting en als het dan eenmaal wel komt heb ik meteen bloedverlies. Het bloedverlies is iedere x schrikken (op de echo ziet alles er perfect uit) en heb gewoon erg last van mijn buik.
    Vandaar mijn vraag! Wie heeft er goede tips??

2. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Veel vezels, bruin brood.. Kiwi's 2x op nuchtere maag en een lauw glas water, of 2. Ik gebruikte ook laxolimonade van roosvice en lactulosesiroop (kan je halen bij de drogist of apotheek). Heb ook altijd super last van mn darmen, maar dit hielp mij heel goed.

3. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Ik had er ook veel last van..heb een paar weken moviclon gehad van de dokter en toen alles weer goed op gang was elke dag lijnzaad door de yoghurt en de mo iclon gestopt. proberen extra water te drinken..succes

4. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor de tips, ik ga het proberen!

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Qua eten.. Volkorenproducten, veel groenten/fruit, gedroogde vruchten volgens mij ook goed. Veel drinken.
    Ik gebruik af en toe metamucil, is een poeder wat je oplost in bijv water. Zorgt voor een zachtere stoelgang. Verkrijgbaar bij apotheek zonder recept.

6. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Roosvicee laxo is idd geweldig! Verder eet ik standaard een bakje havermout met chiazaad en rozijnen/pruimen door de yoghurt als ontbijt. Veel drinken en dan moet het in combinatie met bovenstaande goedkomen.

7. Proudmommy80

Proudmommy80 Actief lid

17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volkoren brood van de bakker! Echt, werkt super goed.

8. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik heb kiwi's geprobeerd, extra vezels (ik eet standaard brood iedere dag) 3 liter water, en roosvicee laxo, maar niets hielp. Toen nam ik een paar slokjes zwarte koffie op de nuchtere maag, dus voor het ontbijt, en toen lukte het ineens wel! Wat een opluchting. Wellicht helpt dit voor jou ook..

9. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ja of een lepeltje olijfolie! Klinkt vies, werkt top

10. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Movicolon bij je huisarts vragen dat werkte hier goed en ik zorg dat ik 2 liter per dag drink.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.035
    113
    Veel bewegen en regelmatig wat noten eten (cashews oid). Ik heb ook wel lijnzaad door de yoghurt gedaan, maar ik weet niet zeker of je dat tijdens de zwangerschap mag eten.

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb lactulose siroop van de huisarts.

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik at elke ochtend bij mijn ontbijt een bakje Activia.
    Na mijn bevalling was ik heel bang om naar de wc te gaan en dronk ik 2 glazen Roosvice Laxo op een dag. Niet te snel achter elkaar drinken trouwens, want dan moet je rennen 😉

14. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Een lepel lijnzaadolie als eerste in de ochtend met een glas lauw water (ja, is vies. Helpt wel) En idd verder vezelrijk eten.

15. MissCx

MissCx Actief lid

Heb er ook behoorlijk last van.. ik ga ook zeker wat proberen wat hier staat ! :)

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Bij mij werkt een sinaasappelsap eten als een tierelier :) die komt dan wel nog bovenop een fatsoenlijke portie groente en fruit en 1,5-2L water drinken.

17. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onwijs bedankt voor alle tips! Ga er eens even mee aan de slag!

18. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijnzaad door de yoghurt of vla en gedroogd fruit, bijvoorbeeld vijgen, die zijn een bron van vezels. Succes!

Deel Deze Pagina