Echt he! Uit vlieg-frustratie hebben we gister van die gore gele plak strip dinges opgehangen. Maar je ziet de vliegen erop vliegen, denk yes! Je ziet ze naar onder lopen, ff uitrusten op t kartonnetje en weer weg vliegen. Op de verpakking staat dat je uit moet kijken met je haar en kleding en vingers enzo omdat de plakstrip zo sterk is...juist ja. De vliegen die erop zitten heb ik dood geslagen en erop geplakt als 'lokkertje' iemand nog een idee? Hebben overal horren voor, vliegengordijn voor de deur, maar die krengen weten alsnog binnen te komen.
Ik heb ook die stripjes gekocht, iets van 70 cent voor 3 van die dingen bij Action. En hier werkte het wel. Zaten binnen een dag al een stuk of 7 vliegen aan. Ik weet niet welk soort jij hebt gekocht.
Hier blijven er genoeg vliegen aanpakken. Maar helaas blijven er ook steeds weer vliegen rondvliegen binnen
Heb je niet ergens een een gaatje zitten , waar ze vandaan kunnen kommen? Want ik vind het raar dat er veel bij jouw zijn , terwijl je hor deuren en gaas voor de ramen enz hebt. Wij hebben totaal niets voor de deur en ramen , en ook geen last van die beesten . Al willen we wel wat voor de deuren en ramen , zo dat we het open kunnen zetten . En dan niet op onze kat hoeven te letten dat ie op balkon loopt of uit raam valt.
De hond loopt regelmatig naar buiten door die sliertjes en ze vallen niet altijd weer normaal terug. Heb zelfs de hond gesopt omdat ik dacht dat hij mis. Vliegen aan trok
Hier is het ook verschrikkelijk. Heb je er eindelijk eentje tot smots geslagen, zijn er weer twee nieuwe die vrolijk duikvluchten nemen in je woonkamer. Hier ook fruitvliegjes, langpootmuggen, motten, prikmuggen en niet te definiëren vliegjes in de badkamer. Ben t zo zat, dat ik bijna zo'n verschrikkelijke elektrische vliegenmepper wil kopen.
Ik heb toevallig ook bij de Etos van die gele plak rollers gekocht, maar ze vliegen er gewoon omheen.
Wij hadden ooit zo'n insecten vanger (blauwe lamp) maar na uitlenen nooit meer terug gekregen. Dat hielp wel goed.
Vliegjes in de badkamer wijst meestal op de latrinevlieg. Kleine zwarte vliegjes..hebben iets weg van fruitvliegjes, maar dan groter. Google maar even. ..als ze dat zijn snel proberen ervan af te komen, want die dingen vermenigvuldigen zich als een gek
Wat toevallig wij hebben net boodschappen gedaan en van die plakdingen gekocht omdat er niet tegenop te meppen is. Vind het zulke vieze dingen, maar hier hangt er nu voor het eerst dat ik leef 1. Ben benieuwd of ze er hier wel op zullen gaan of niet.
Hier word ik ook gek van de vliegen en muggen binnen! Man heeft net de vliegenlamp gerepareerd en ik moet nog iets bedenken met de plakstrips. Ik heb namelijk niks om ze aan op te hangen. Die dingen zijn vies, maar hier helpt het wel goed. Ik heb ook zo'n elektrische vliegenmepper, ligt hoog weg dat dochter er niet mee kan tennissen, voor muggen vind ik hem ideaal, voor vliegen minder want die vliegen 9 van de 10 x weg als je er al mee aan komt lopen.
Wij hebben nu van die stickers op het raam plakken. Werkte de voorbije jaren prima maar dit jaar weigeren die vliegen er ook op te zitten. Vliegenlamp nog vergeten, hebben we idd ook. Hier komt het door de koeien in de wei hier vlak naast en de kinderen die het horraam open laten...
Wij hebben een diepvrieszakje in de deuropening hangen gevuld met water en een hordeur. Het helpt wel, het houd niet alle vliegen tegen maar die ene vlieg die ik dan zie die is ook zo weer weg.
Vanmiddag zagen we buiten op de muur wel 100 vliegen zitten. Vooral de muur op het zuiden, die is natuurlijk lekker warm. Ik heb een groep konijnen achter in de tuin (voor de kenners onder ons, ze zijn behandeld tegen myiasis), dus vermoed dat de konijnen het wel wat erger maken. Door de warmte waren die vliegen ook lekker traag. Dus met de elektrische vliegenmepper hebben we er tientallen geëlektrocuteerd. Man had op internet gezocht. Hij heeft een brouwsel gemaakt met suikerwater, bloedmeel, wat boterhammenvlees. Dat zit in een lege fles met de bovenkant losgesneden en omgekeerd erin gedaan. Met de boormachine heeft hij er gaten in geboord. Voor de muggen hetzelfde gedaan maar dan met bruine suiker, warm water en verse gist. Ik ben benieuwd. De vliegenlamp heeft al een keer of 10 flink geknetterd!