Ik zou de "gok" nemen en naar de zitting gaan. Met de bewijzen die je hebt en het verhaal voorleggen aan de rechter. Er bestaat dan toch kans dat de rechter de vordering afwijst of deze in ieder geval kan "minderen". Op zich niet echt handig van je om de bevestiging van opzegging weg te hebben gegooid, maar dat had je zelf ook al in de gaten. Wanneer je al betaald wordt het lastig om alsnog je gelijk te krijgen lijkt me... is toch een soort van "schuldbekennen".
Ik zou idd in termijnen betalen en die zitting maar door laten gaan. Slechter kun je er in elk geval niet van worden, wie weet word je nog in je gelijk gesteld.
Ja maar dan moet ik dus het dubbele betalen. En dat bedrag heb ik echt niet. Gaat niet om 100 euro zeg maar anders had ik het gelijk over gemaakt. En de kans dat ik gelijk gesteld word is dus heel klein door mijn fout
Ik zie trouwens dat ik wel een brief gestuurd heb met de opzegging de kopie heb ik dus nog wel. De brief dat ik per 06-03-2010 mijn verzekering opzeg. Met polisnr en handtekening. Maar daar zal ik niks aan hebben zeker??
Jep. Nou ook die brief waarin ik opzeg is niet geldig omdat er geen TNT bewijs bij zit Ik ga het dus maar betalen weet t anders ook niet
Ja maar daar heb ik dus niks aan. Bij de verzekering kunnen ze zien dat de scooter verkocht is maar dat heeft niet te maken met de verzekering
De vraag is dus of je met zekerheid het dubbele moet betalen! 1/ de verzekering geeft aan dat per 6/3/10 in hun systeem staat dat je die scooter niet meer hebt; 2/ ze hebben niets meer afgeboekt 3/ je hebt nooit herinneringen ontvangen.... zeker wanneer je aangeeft dat de verzekeringspolis etc wel op het juiste adres zijn aangekomen 4/ okay je hebt de opzegging niet aangetekend verstuurd, maar je hebt m nog wel Ik zou toch de gok wagen hoor om naar de rechtbank te stappen. Mn stiefdochter heeft op deze manier toch een aantal keren bedragen naar beneden gekregen door voor de rechter aan te geven wat ze allemaal had gedaan etc en vaak deels in het gelijk gesteld.
Nee dat is idd zo, de vrijwaring schort op zich je verzekering alleen maar op... maar het is wel een geldige reden om je verzekering op te zeggen (in 90% van de gevallen)
Let op het is wettelijl zo geregeld : wie eist, bewijst! Kortom de deurwaarder/verzekeringsmaatachappij moet bewijsen dat jij ongelijk hebt!
TS gaf aan verhuisd te zijn.. Dus vandaar het niet ontvangen van post waarschijnlijk. Al lijkt het me zeer logisch dat ze geen verhuisbericht doorgegeven heeft aangezien ze natuurlijk dacht er 'vanaf' te zijn ivm opzegging. Ik zou persoonlijk denk ik niet betalen en naar de zitting gaan. Wie weet bereik je toch nog iets. En zoals mm7 zegt zou ik echt meer navraag gaan doen waarom ze plots zouden zijn gestopt met het innen van de automatische incasso's na je opzegging. Maar dan nu wel geld eisen. Helemaal omdat daarvoor wel automatisch geincasseerd werd. Zou me er niet zomaar bij neerleggen!
Maar waarom wordt het bedrag verdubbeld als je in termijnen betaald? Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord.. Ik zou gewoon naar de zitting gaan.. Vind het een vreemd verhaal van hun kant.. Zeker als je kan aantonen dat per die datum de aut.incasso is stop gezet..
Je zou wel gek zijn zeg om te betalen! Ik zou gewoon naar de rechtbank gaan en daar mn verhaal doen.. Je gaat toch niet zomaar voor iets betalen wat je helemaal niet heb...
Over de dubbelekosten: Hun vertelde dit: het volledige bedrag moet worden voldaan voor de datum v an de zitting de zitting is 5 december en als ik dus in termijnen betaal heb ik het bedrag voor 5 december niet afbetaald. De reden van die dubbele kosten zijn heel simpel als je de zaak verlist draait de geen die verloren heeft op voor de kosten die zijn gemaakt ( huur van de rechtbank rechter etc etc ) Na vraag heb ik gedaan: Stop automatische incasso reden: wij doen alleen de eerste betaling via automatische incasso. En volgens hun staat de premie ook op mn oude adres ( dit bewijs heb ik gevraagd en word opgestuurd ) Reden waarom ik de gok niet neem volgens juridisch loket heb ik te weinig bewijs om mijn gelijk te halen. En 700 euro kan ik echt niet betalen
Ohh nee zo bedoelde ik het niet hoor. Als je afbetaald gaat de zitting dus gewoon door omdat het volledige bedrag niet voor die datum binnen is. Als ik dan verlies ( en die kans is groot ) dan komen alle extra kosten die gemaakt zijn voor mijn rekening incl. Een boete voor het niet betalen.
Ga naar de schikking, doe je verhaal. Echt wie eist moet bewijs leveren. In het ergste geval kun je een schikking treffen, dit is vaak nog beter dan nu betalen!
Een boete is overigens onzin, jij mag namelijk ook jou verhaal doen. En als je de rechtbank een faxt met de vraag om uitstel, gaan ze daar altijd mee akkoord dit zijn ze verplicht. Dit moet dus wel bij de rechtbank, dat kan niet door de deurwaarder gegeven worden. In die tijd kan jij via je rechtsbijstand info inwinnen...