Noujaaaaa!!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    En verliezen kan niet tijdens de schikking, de rechter of jurist daar zal altijd pleiten voor een tussen oplossing...

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@mm7

Ik had de rechtbank gebeld om uitstel te vragen van de zitting ivm gegevens die ik opgevraagd heb.
    Die vrouw zij tegen mij dat het beter was alle bewijzen op te sturen omdat de rechter vaak geen tijd heeft om mensen te woord te staan en als dat wel zo is dan maar 5 min????

Ben gewoon erg bang dat ik het dubbele moet gaan betalen omdat ik verlies en dat heb ik echt niet kzou niet weten waar ik 700 euro vandaan moet halen.

Daarom de keus om dan die 350 te doen ( ook een groot bedrag ) maar beter als 700 euro of misschien wel meer.

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En wat is een schikking ben dr helemaal niet in thuis

4. ff een ander vraagje: je zegt het gaat om een scooter, maar is het een snorfiets (25 km p/u) of bromfiets (45 km p/u)?

Als het een bromfiets is kan je checken bij rdw onder welke naam ie verzekerd is (tenminste, vanaf welke datum kan je zien). Als je scoot daar is afgemeld heeft een verzekeraar ook geen been om op te staan.

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wel gek dat aanmaningen op het oude adres zijn gekomen en de laatste brief met de eis, kunnen ze dan ineens wel op het goede adres bezorgen.

Dat zou ik dus wel even nagaan. Waarom eerst op oude adres en nu ineens wel goede adres.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

T gaat om een scooter ( 45km )

Maar dat is dus het gekke bij de verzekering is bekend dat de scooter vanaf 06-03-2011 verkocht is ze hebben zelfs de naam van de nieuwe eigenaar...
    Alleen heeft dit volgens hun niks te maken met het opzeggen van het contract

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Kan je er achter komen of hij verzekerd was ergens anders? want een scooter 2 keer verzekeren lijkt me ook niet geldig? weet niet hoor. gooi maar balletje op;)

8. tulip

tulip Niet meer actief

jeetje, wat een gedoe zeg. Ik hoop toch voor je dat je er nog vanaf komt. Ik vind het ook wel raar van zo'n verzekering, als je zolang niks hoor, dan zou ik er ook vanuit gaan dat het goed is. Maar ja, einde jaar gaan ze natuurlijk de balansen opmaken...

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Die assistente van de rechtbank kan wel wat zeggen... Maar jij hebt recht om je zelf te verdedigen. Vraag als eerste bij de rdw een kopie op, vervolgens print je al je afschrijvibgen uit tpt het moment van stoppen. Daarna schrijf je een bezwaar. Een koie daarvan stuur je na de rechtbank en in de brief zet je dat je het graag persoonlijk wilt toe lichten tijdens de zitting. Je hebt echt meer revhten dan nu gewoon maar betalen hoor... Maar goed de keuze is aan jou!

10. Alleen een verzekeraar die hoort dat zelf af te melden bij het rdw via roydata, toch? dat begrijp ik dus niet helemaal dat de scoot dan wel op de nieuwe eigenaar staat. want een nieuwe verzekeraar kan dat niet opvoeren als de oude er nog in staat.

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    misschien een rare vraag hoor... maar kan een scooter dubbel verzekerd zijn?

Heb je iets aan het bewijs dat de nieuwe eigenaar de scooter verzekerd heeft?

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou k heb eens zitten spitten.
    Heb de polisvoorwaarden gevonden.
    Je kan telefonisch of per email opzeggen.
    En kiezen voor automatische incasso ( dit heb ik gedaan want het eerste bedrag is automatisch geincasseerd )
    Ik ga alle info verzamelen en op 5 december naar de rechtbank!

Heb besloten om de gok toch maar te wagen ik vind steeds meer dingen die in mijn voordeel werken!!

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dit bedoelde ik dus :D

misschien kan je daar ook nog achter komen?

14. Ik ga me wel steeds meer afvragen welke verzekeraar dit is.. telefonisch opzeggen heb ik nog nooit gehoord dat dat ergens kan. Omdat je dan ook geen bewijs hebt.

15. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Orion verzekeringen

Ga maar zoeken staat in hun polis heb t uitgeprint en neem dat ook mee naar de rechtbank

16. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    #56 sneeuwpop, 22 nov 2011
    Laatst bewerkt: 22 nov 2011
    ik lees dat de 1st is autom. is afgeschreven en daarna volgens hun niet meer, ligt hier mssch de fout? over welk jaartal willen hun de premie nog hebben? is dit 2010 of 2011? als dit 2010 is kun jij dan via bank afschriften bewijzen dat je hebt betaald?
    of heb je t zelf later autom. laten zetten via de incasso, ik zou wel idd de bankafschriften uitdraaien en de afschrijvingen die er zijn gemaakt onderstrepen. ook de datum van opzeggen en datum van verhuizen kun je de bewoners van jou huis ook vragen of daar aanmaningen binnen zijn gekomen?

wat is de datum van opzegging en je verhuizing?

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik zou idd. de algemene voorwaarden nakijken.

Je hoeft niet per sé aangetekend op te zeggen. dat is meestal een eigen keuze.
    Als er niet bijstaat dat ze een opzegging altijd bevestigen, dan ga je er toch van uit dat ze je opzegging goed ontvangen hebben als je verder niets meer hoort??

Veel sterkte met de situatie! Wat een domper op je humeur he, terwijl het deze week een leuke week had moeten worden vanwege de nieuwe baan van je man :(

18. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Ja hoor, bij ons kan dat ook voor de meeste verzekeringen. Je hebt dan alleen wel een maand opzegtermijn. Behalve als je een vrijwaringsbewijs instuurt voor een motorrijtuigverzekering, dan kan de polis per datum vrijwaring worden beeindigd.

Het gebeurt bij ons ook wel eens dat iemand vergeet zijn bromfietsverzekering op te zeggen na verkoop. De verzekering loopt dan inderdaad gewoon door, een verzekeraar ontvangen geen bericht van het RDW ofzo. Als je dan later alsnog het vrijwaringsbewijs opstuurt, gaat we kijken per wanneer de bromfiets elders is verzekerd. Per die datum kunnen we dan vaak de polis alsnog beeindigen. Tot die tijd heeft de verzekeraar namelijk ook het risico gelopen.

En ja het is mogelijk om een scooter dubbel te verzekeren. Als wij een nieuwe scooter te verzekeren krijgen, kijken we alleen of het kenteken wel op naam staat van de verzekeringnemer of bestuurder. Niet of de scooter al elders verzekerd is...

Succes!

19. Ja ik zit niet in de particuliere branche, dus geen idee. Zakelijk moet het wel schriftelijk :p .
    Verzekeraar geeft het toch zelf door aan RDW.. die kan daar toch geen 2 verzekerden op 1 motorrijtuig zetten?

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jeetje nou ben je lekker mee veel sterkte ben benieuwd hoe t afloopt

Deel Deze Pagina