Mijn bek viel vanmiddag van verbazing op tafel toen ik de dierenbescherming belde om melding te maken van misbruik/verwaarlozing. Wij hebben mensen in de straat wonen die totaal niet naar hun huisdieren omkijken. Ze worden slecht verzorgt, niet uitgelaten en zitten constant opgesloten in huis. De achtertuin ligt vol met mega grote drollen, katten kunnen niet bij de kattenbak, het huis is meerdere malen helemaal leeggehaald vanwege een vlooieninvatie, poes is om de haveklap zwanger (zeker elke 4 maand) en zo kan ik nog wel even doorgaan... Nu is het zo dat deze mensen bijna dagelijks de hele dag van huis zijn. En dan bedoel ik echt de hele dag. Ze vertekken 's ochtendsvroeg en komen 's avonds over het algemeen pas na 10 uur weer thuis. Vaak zelfs nog later. De honden worden dan in de gang opgesloten (kleine ruimte) en alle deuren gaan dicht (wat dus ook betekend dat de katten niet bij de kattenbak kunnen komen want die staat in de keuken) De gehele dag is er niemand die dan even tussendoor komt om de honden uit te laten, een stukje te lopen o.i.d. Het is standaard dat als die mensen thuiskomen er van alles word gepakt om alle scheit en pis van de honden in de gang op te ruimen. Hun poes is veel buiten en werkelijk om de haveklap zwanger. Het arme beest heeft nog niet de kans om te 'hertsellen' van de vorige worp of ze word alweer opnieuw moeder 'Tja, het is de bedoeling om haar te sterrileseren' heb ik ze ooit eens horen zeggen... Hoe focking moeilijk kan dat zijn denk ik dan?¿? De beesten zien er ook slecht uit. Voor een tijdje terug (waren ze weer eens een hele dag weg van huis) hadden ze de voordeur blijkbaar niet goed achter hun dichtgetrokken, want de honden liepen op straat! Ik heb er 1 kunnen roepen en terug kunnen brengen naar huis, maar de andere hond was spoorloos verdwenen. Dierenambulance erbij (iemand anders had de hond al gevonden: zat zielig helemaal angstig in een hoekje) en deze heeft de hond meegenomen nadat mijn vriend even ging kijken of het toevallig om die hond zou gaan. De mensen van de dierenambulance maakte zich zorgen om de toestand van deze hond. Er werd nog gevraagt of wij de hond niet zolang bij ons wilden houden totdat die mensen thuiskwamen. In eerste instantie wilden wij dit doen, totdat we eigenlijk opperden om de hond maar gewoon mee te laten nemen. Misschien was dit dan eindelijk eens een goed lesje voor ze. Mevrouw van de dierenambulance vond dit een goed plan, en hoopte ook dat de boodschap over zou komen. Anyway... boodschap is nog steeds niet over, en die mensen blijven slecht voor de beesten zorgen. Vanmorgen was ik het zat (nadat ze wéér de hele dag weggingen) en hebben ik en mijn vriend de dierenbescherming gebeld. Alles uitgelegt en verteld zoals hierboven, en wat krijg ik te horen??? Dat ze hier gewoon NIKS mee doen, want volgens de wet mogen dieren blijkbaar gewoon een hele dag opgesloten zitten, hoeven ze niet uitgelaten te worden en ach, ieder beest heeft wel eens vlooien. En de mensen ruimen de scheit en pis op, dus dat getuigt van goede wil omdat de dieren dan niet in hun eigen zooi lopen/liggen. Nee, en al die andere uren dáárvoor dan? Ze ruimen die zooi alleen op omdat ze zelf geen stront onder de schoenen willen hebben! Snappen jullie dit nu? En de dierenbescherming wil graag serieus genomen worden?! Ik vind het een lachtertje zoals ze met meldingen omgaan, en maak me er héél kwaad over! Moest me echt inhouden aan de telefoon. Die arme, arme beestjes!
klopt, heb het vaker gehoord. Hier in de buurt woont ook iemand hebben een konijn. Dat beest is zeker al 4 maanden niet verschoond. Kortom sinds dat ze dat beest hebben is dat ding 1 keer verschoond. Het hok ligt vol met keutels dat beestje zie je maar zelden, want zit altijd in een hoekje. Ook een hond en soms gaan ze 2 dagen weg en dan zijn ze trots als de hond niet binnen gepeopt of gepist heb. Nee logisch dan krijgt dat beest een opdonder. Worden hoog uit 1 keer per dag uitgelaten en soms helemaal niet, dan liggen de drollen ook in de tuin enz. En zo hebben ze meer dieren die gewoon nooit verschoond worden of wat dan ook. Soms hebben die honden zelfs geen eten!!! maar dierenbeschrming DOET NIKS!!! sterker nog waar zijn ze eigenlijk voor???
O dat kan ik me wel voorstellen ja, dat je kwaad bent. Ik de USA ben je volgens mij allang je dieren kwijt omdat daar een speciale eenheid tegen dierenverwaarlozing/mishandeling is, misschien een idee voor NL? Ik vind namelijk dat ondanks dat ze 'goede wil'tonen ( my ass ) om de troep van die arme beesten op te ruimen, je het gewoonweg niet kan maken je honden of andere dieren 13 uur alleen te laten zitten. En ja, ik heb idd ook medelijden met die arme poes, arm beestje. En ook belachelijk van de dierenambulance. Ja, ik kan er net als jij gewoon kwaad om worden.... Maar ik vind het wel super van juo en je vriend dat je een melding hebt durven maken, helaas dat er niks mee gedaan is..:x
Ik heb het ook een keer gehad,met allemaal verwaarloosde katten toen zeiden ze tegen mij van dieren mogen op straat lopen,en ze zijn ook niet verplicht ze te laten helpen..??Dat de slierten met jong eruit hingen,heb ik gehoord
Afschuwelijk!!! Oh, daar kan ik me ook zoooooooooo kwaad over maken! Waarom neem je dan een huisdier???!!! Walgelijk zulke mensen en ook heel erg belachelijk van de dierenbescherming! Dat had ik niet verwacht. Ik snap dat echt niet hoor. Wat kan je nu wel doen dan? Arme beeskes.
ja de dierenbescherming.............wat heb je eraan?!!! Hier ook eens gebeld, omdat de buren een kat hadden opgesloten in de schuur.(kat was niet van hun) Het was over de 30 graden, dus kun je nagaan hoe warm het was in een houten schuur. Het arme beest lag maar te janken en te janken zoooooooooo zielig. En wat zeggen ze dan?heb je het met je eigen ogen gezien? nou nee, maar ik hoor het toch? Konden ze niets mee. EN wat hebben de buren gedaan? De kat in een plastic zak gedumpt over een hek heengegooid in het water!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nou!!!!En bedankt dierenbescherming. Gelukkig zagen mensen dit en hebben ze het katje gered en onderdak geboden, het was een wit doof katje.
Onbegrijpelijk. :x Zo heb ik ook iets met de dierenbescherming te maken gehad. Onze (nogal schuwe) kat was weggelopen en we kregen haar niet te pakken. We bleven haar zoeken maar aangezien ze gewoon ontzettend schuw is (We hebben haar 3 jaar maar ze is erg op zichzelf en wil het liefst niet geaaid worden) kregen we haar dus niet pakken. Toen heb ik de dierenbescherming gebeld of ze ons niet konden helpen met behulp van een vangkooi aangezien ik haar ook niet aan haar lot over wil laten. Zegt de mevrouw van de dierenbescherming dat er een wachtlijst is en dat het eigenlijk niet de moeite waard is :x Kortom: Zoek het maar uit:x En bedankt hè
over dierenmishandeling gesproken,, ik ben trimster, en deze week weer een totaal vervilte hond kaal moeten scheren, in amerika ben je je hond kwijt enn krijg je een boete als hij er zo uit ziet, maar in nederland mag het allemaal mijn hond is geschopt door een man (plek in het oog en zeer angstog/agresief geworden) en dat mag gewoon
Volgens mij mag de dierenbescherming in dit geval niks doen. In de wet staat dat verwaarlozing slechte voeding, en geen dak boven het hoofd is. In alle andere gevallen kunnen ze dus niks doen
Wat een verhalen zeg jeetje..en wat een mensen dat ze beestjes dat aan kunnen doen. Helpt het miss als jullie de dierenambulance gewoon elke dag gek bellen?Dat ze er wel wat aan moeten doen? En misschien vragen aan buren (als jullie daar goed contact mee hebben) of ook zij willen bellen....
Ik ken het... Paar jaar terug woonde wij in een flatje, 2 deuren verderop hadden ze 2 honden. De 2 bewoners waren ook constant van huis en de honden piepten de hele dag door. En je hoorde precies wanneer ze thuiskwamen! Schelden en vloeken op de honden, en vaak werd er ook een tik uitgedeeld want ineens joenkten een hond keihard! Op een gegeven moment was ik het ook zat en had de dierenbescherming gebeld. Hier kreeg ik te horen dat als ik geen bewijzen had (foto's of video) ze niet kwamen! Ook zag je echt aan de honden dat ze ondervoed waren, dus ook dat gezegd, maar nee dat was niet genoeg om ze te laten komen... Bood dus ook aan om gewoon even toen bij mij op de koffie te komen, dan hoorde ze genoeg. Maar nee hoor, dat deden ze absoluut niet! Mij zakte toen ook echt de broek af... En hun vragen vaker geld of donaties of weet ik veel wat? Amahoela! Van mij krijgen ze dus ook echt geen rode cent!
Tja in Nederland mag zonbeetje alles, zolang je maar af en toe wat voer bij de dieren gooit.. Zou inderdaad graag zien dat wij ook een spca of hoe dat ook heet kregen hier in Nederland.
tsss ik heb hier gewoon geen woorden voor als je ziet met RSPCA in amerika dat ze de cel in kunnen vanwege verwaarlozing dan vind ik dat nederland er een voorbeeld aan kan nemen dit mag gewoon niet !!
Alsof dieren verdorie geen recht hebben denk ik dan! Ja sorry, ik ben er weer hoor, maar ik maak me er echt kwaad over! Dus honden en katten mogen een hele dag bij 30 graden plus in een kleine ruimte opgesloten zitten, in hun eigen poep en plas lopen/liggen, maar óóówee als je dit met een klein kindje doet! Dat mag dan weer niet niet!(duh, alleen maar even om heel drastisch duidelijk te maken wat ik bedoel) Ondanks dat ik het in mijn éigen huisvesting doe! Nederland mag wat dit betreft zeker een voorbeeld nemen aan Amerika! Dan waren die arme beessies daar al lang weggehaald! Denk dat ik maar eens even ga fotoshoppen met het logo van de dierenbescherming op een A-4tje ofzo hahahaha en er zelf een vriendelijke doch dringende brief door de bus gooi. Tja, als de dierenbescherming niks doet, dan doe ik het wel!
Niet te geloven... Wij hebben t zelfde meegemaakt in Almere,bij de onderbuurvrouw. Dierenbescherming wou pas komen als meerdere getuigen zich konden melden. Maar wij hadden ook last van stank uit haar huis,heb ik destijds over geschreven op zp.Iemand tipte om de GGD in te schakelen,en dat heeft geholpen! De GGD heeft zo op die vrouw ingepraat,dat ze ermee akkoord ging om de meeste dieren uit huis te laten plaatsen,uiteindelijk zijn er een stuk of 6 katten weggehaald door de dierenambulance. Misschien een tip?
Ze mogen volgens de wet weinig tot niets, ik gelofo dat ze pas wat mogen doen als de dieren geen eten krijgen. Belachelijk he...