Noujaaaaah! Wát belachelijk! (Dierenbescherming)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    wat je kan proberen is buurtbewoners laten bellen (veel en vaak), liefst nog de buren. (bv voor stankoverlast laten bellen naar gemeente)
    Allemaal dezelfde klachten doorgeven en vooral zeggen dat je het met eigen ogen gezien hebt!
    Echt als er meerdere klachten binnenkomen over het zelfde adres moeten ze op een gegeven moment wel gaan kijken.
    (spreek uit ervaring)

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat vind ik wel een goede, misschien schrikken ze genoeg ervan!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    helaas is het in nederland niet zo mooi geegeld als in LA, Miami of een andere plaats daar.
    Hier staat in de wet niet dat je dat niet mag doen dus laten ze de arme dieren maar.
    Dierenbescherming, je heb er geen bal aan terwijl de naam toch de indruk zou geven dat ze er zijn om dieren te beschermen.

4. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Helaas is het ook niet overal in Amerika zo geregeld, ik bedoel op tv ziet het er heel leuk uit, maar Amerika is zo groot, ze kunnen heel veel niet doen. Toen wij in Texas woonden (anderhalf uur van Dallas af) werden er wekelijks honden bij ons langs de weg gedumpt, dozen met puppies, oude honden die amper nog konden lopen etc. Er was dan ook niemand die je kon bellen in de regio om de honden op te komen halen. Mijn overburen hadden blijkbaar konijnen, want een paar weken nadat ze verhuist waren stonk het daar toch, achter het huis allemaal hokjes met dode konijnen. Dan is het qua behandeling van boerderijdieren in Amerika al helemaal slecht, heel veel grote boerderijen "verwaarlozen" hun dieren (om niet te spreken over de werknemers). Als er iets mis is kan men ze maar van alles toedienen. Dan is dat in Nederland toch weer veel beter geregeld.

Ik denk niet dat de dieren het daar beter hebben, op sommige plekken misschien wel, maar in een groot deel van Amerika niet.

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bah zeg dit is idd niet normaal!! sommige mensen zijn gewoon te erg voor woorden neem dan geen huisdieren als je ze toch niet wilt verzorgen

misschien een tip voor jullie je kunt ook de politie bellen die kunnen hier vaak ook wel wat mee, wij hebben dit zelf gedaan bij de onderbuurman ivm zijn honden hij heeft de eerste keer een waarschuwing gekregen en mocht het nog eens vookomen dat worden ze in beslag genomen.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips! GGD en politie kunnen we inderdaad ook wel even bellen!
    Ze zijn vandaag weer de hele dag van huis. Zal me niks verbazen als ze pas na 10-en thuiskomen. Het is toch niet te geloven hé...

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hopelijk worden die mensen gauw aangepakt, is echt niet normaal.
    Belachelijk dat er gewoon niks aan gedaan kan worden. Ze moeten die wetten echt veranderen....

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nee daar schiet je wat mee op.. de DB mag niets doen omdat de wetten zo vreselijk krom zijn in dit land.

9. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dat zou je haast denken, maar dat zou ook echt niets opschieten,, de dierenambulances kunnen hier ook niets aan doen, ze hebben dan ook niets met de dierenbescherming te maken.. .. en zie beneden...

ze krijgen wel miljoenen euro's van donaties. waarvan ze de dierenambulances (die alles vrijwillig doen, en alle werknemers zijn ook vrijwilligers.. ) enzo zouden moeten steunen, omdat die hun werk wel goed doen.. maar de dierenambulances zien hier meestal helemaal niets van... dierenbescherming is gewoon 1 grote corrupte bende... je kan beter je geld doneren aan de ambulance.. zei doen tenminste wel alles dat ze kunnen doen, en kunnen het geld veeeeel beter gebruiken dan de dierenbescherming

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Jee! Mijn maag draait gewoon om bij wat ik hier allemaal lees.
    1 van de redenen waarom ik lid werd van de Dierenbescherming, en dus geld doneer, was juist omdat ik dacht hiermee extra steun te genereren voor dieren in nood. Ik vind het echt verschrikkelijk en misselijk makend te lezen dat er niet veel gedaan kan worden voor de dieren die het echt nodig hebben.
    Man, wat maakt het me :x dat mensen zo met dieren omgaan!
    Vreselijk dat er mensen zijn die zo respectloos omgaan met levende wezens. Om te huilen!

:(

11. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Overigens top Minyaweth dat jij actie onderneemt!
    Ik ben altijd blij te horen/weten dat er nog mensen zijn zoals jij, die WEL iets willen doen aan dit soort leed/onrecht, die zich WEL bekommeren om dieren die overgeleverd zijn aan de grillen van hun egocentrische baasjes.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Mijn ervaring is dat je verder komt als je contact hierover opneemt met de wijkagent.
    Hier heeft dat in ieder geval goed geholpen en op een gegeven moment zijn de mensen ook voor de keuze gesteld en hebben ze uiteindelijk (na veel hulp van alle kanten) toch hun hond aan het asiel over gedragen. (en zelf zijn ze daarna verhuist).

Groetjes Anita

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    De meeste dierenambulance's zijn een onderdeel van de dierenbescherming en worden dus gefinancieerd door de donaties die bij de db binnen komen.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben een enorrrrrm dierenliefhebber en vind dit verhaal ook heel treurig. Maar ik vind het niet terecht dat de dierenbescherming hier nu zo hard wordt aangepakt. De WET in Nederland staat ingrijpen eenvoudigweg heel vaak niet toe, daar kan de dierenbescherming niks aan doen, die moeten zich net als ieder ander aan de wet houden. Hoe belachelijk die ook is.

Als je echt iets wil veranderen, dan moet je bij de politiek zijn, die in NL dierenwelzijn nog altijd niet belangrijk genoeg vindt om op de agenda te zetten. De politiek kan de wet veranderen, de dierenbescherming niet.

15. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

jah dat zou zo horen te zijn.. maar heel vaak.. zoals ook in zuid limburg is een hele tijd geweest dat de DB gewoon weigerde de DA te financieren..
    misschien dat dat nu niet meer zo is.. maar nog kort geleden waren hier heel wat problemen over,.. en ik betwijfel dat het nu opeens wel allemaal goed geregeld is

16. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    enkel heeft de db minimaal 2 miljoen per jaar exclusief de donaties van de mensen en de opvangs. Als je een melding van mishandeling doet, kun je beter de LID bellen of emailen, en er ook bijzeggen dat er een volksgezondheidsbelang is voor mensen die ernaast wonen, dan komt de LID van plaats de DB .

Deel Deze Pagina